40 girişimciyi ‘Usta’ yapacak

Güncelleme Tarihi:

40 girişimciyi ‘Usta’ yapacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2017 17:33

Türkiye’de TAB Gıda çatısı altında 80 restoran ile hizmet veren Usta Dönerci, yıl sonuna kadar 40 yeni restoran daha açmayı planlıyor. 5 yılda 500 restorana ulaşmayı hedeflediklerini anlatan TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici markaya yatırım bedelinin 250 bin dolardan başladığını söylüyor.

Haberin Devamı

Dışarıda yeme-içme sektörü yerli markalarla büyümesini sürdürüyor. Türkiye’de 80 restoran ile hizmet veren ve yıl sonuna kadar 40 yeni restoran daha açmayı planlayan Usta Dönerci, hedefi 5 yılda 500 restorana çıkardı. Markaya yatırımın bedeli ise 250 bin dolardan başlıyor. Bugün Türkiye başta olmak üzere Avrupa’da da sıkça tüketilen ve zincir şubelerle büyümesini sürdüren döner sektörü, yeni girişimciler arıyor. Bu alanda TAB Gıda çatısı altında 80 şubesiyle hizmet veren Usta Dönerci, yıl sonuna kadar 40 yeni şube açacak. 250 bin dolardan başlayan yatırım bedeli bulunan marka 5 yılda büyümesini hızlandıracak.

Özellikle yurtdışında da büyümeye başladıklarını anlatan TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, “Hedefimiz önümüzdeki en kısa sürede restoran sayımızı arttırmak ve yeni restoranlarla büyümemizi sürdürmek” diye konuştu. Caner Dikici, şu bilgileri verdi:

NE KADAR YATIRIM YAPMALI
- TAB Gıda markalarında yatırım maliyeti restoranın yerine, tipine, bulunduğu konuma ve büyüklüğüne bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Ancak, bugün Usta Dönerci’ye yatırımın maliyeti 250 bin dolardan başlıyor.
- TAB Gıda olarak yatırımcılara iki ayrı seçenek sunuyoruz. Birinci opsiyonda yatırımcılar dilerlerse inşaat ve ekipman yatırımını kendileri üstleniyor. Bu model ancak AVM dışında yer alan restoranlar için geçerli oluyor. İkinci opsiyonda ise yatırım tamamen TAB Gıda tarafından yapılarak anahtar teslim modeliyle hayata geçiriliyor.
- Usta Dönerci için isim hakkı bedeli ise 20 bin dolar. Ayrıca her ay net ciro üzerinden yüzde 10 royalty bedeli alınıyor.

Haberin Devamı

SEKTÖR NASIL BÜYÜYOR
- Türkiye’de döner sektörüne giren şirketlerin sayısı da hızla artıyor. Sektör uzmanlarına göre Türkiye’de pazarın büyüklüğü şöyle:
Döner pazarı son 10 yılda kurumsal ve zincir markaların sektöre girişiyle büyümesini hızlandırdı.
- Sektörel verilere göre Türkiye’de günlük 800 ton döner tüketildiği tahmin ediliyor. Ancak bu miktarın büyük bölümü hâlihazırda yasal düzenlemelerde belirtildiği şartlara uygun olmayan restoran ortamında üretiliyor.
- Ülkemizde irili ufaklı 100’e yakın hazır döner üreticisi mevcut. Kurumsal olarak bu alanda hizmet veren markaların sayısının ise 10’u bulduğu tahmin ediliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!