Ahmet CAN - acan@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2019 15:44
Türkiye’deki startup ekosistemini desteklemek amacıyla İstanbul Ticaret Odası’ndan (İTO) yeni bir destek geldi. İTO’nun girişimciliği desteklemek amacıyla kurduğu Bilgiyi Ticarileştirme ve Araştırma Vakfı bünyesinde önümüzdeki dönemlerde 1.000 startupa daha fazla yatırım yapılmasını teşvik edecek.
TÜRKİYE’deki girişimcilere destek her geçen gün artarak devam ediyor. Hem fonlar hem de girişim hızlandırma programlarıyla başlayan bu desteğe önemli bir katkı da iş dünyasının çatı kuruluşlarından İstanbul Ticaret Odası’nın girişimciliği desteklemek amacıyla kurduğu Bilgiyi Ticarileştirme ve Araştırma Vakfı’dan geldi. Bünyesinde, Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) ve İstanbul Düşünce Akademisi (İDA) olmak üzere iki ayrı kurumu barındıran Vakfın Fulya’daki yerleşkesinde ‘BTM Sahne XL’ adında bir etkinlik düzenlendi. Açış konuşmasını İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç’in yaptığı etkinlikte toplam üç salonda 9 panel düzenlendi ve girişimcilik ekosistemi masaya yatırıldı. BTM’nin bu zamana kadar düzenlediği 10’uncu sahne olan etkinlik kapsamında konuşan BTM Direktörü İbrahim Elbaşı, “Buradan yenilikçi iş fikri olan ve bu iş fikrini hayata geçirmek isteyen bütün girişimcilere seslenmek istiyorum: Fikrinizin hayata geçmesi için bu zamana kadar olduğu gibi bundan sonra da BTM olarak bütün destekleri vermeye hazırız” dedi.
1.000 STARTUPA DESTEKElbaşı, sözlerini şöyle sürdürdü: “İstanbul Ticaret Odası’nın 1.5 yıl önce bir vakıf olarak kurduğu BTM ve İDA, İstanbul Kalkınma Ajansı’nın da desteğiyle, bugüne kadar yaklaşık 10 bine yakın girişimciden başvuru alarak, 4 bine yakın girişimciye ev sahipliği yaptı. BTM, 200’den fazla startupı mezun etti. Bünyesinde hâlâ 120’den fazla startupa ve yaklaşık 250 girişimciye yer veriyor. BTM, akıllı tarımdan yapay zekâya, e-ticaretten sağlık sektörüne kadar birçok alanda yenilikçi iş fikirlerine destek oldu. 1.5 yıllık süre zarfında 10 BTM girişimcisi 20 milyon lira değerleme ile yatırım aldı. Mucit girişimcilerimizden biri, patentini 5 yıllığına 25 milyon liraya kiraladı. Yaklaşık 20 BTM girişimi şirketleşti ve BTM girişimcilerinin toplam satışı 40 milyon lirayı geçti. Hızlı bir şekilde girişimcilik ekosisteminde artık çatı bir örgüt olarak konumlanan BTM,
İTO Başkanımız Sayın Şekib Avdagiç’in bizim için belirlediği hedef doğrultusunda ilerleyen günlerde başlatacağı ve bünyesinde 1.000 startupa destek vereceği ‘BTM 1000’ projesi ile nitelikli ve global startupların Türkiye’den çıkmasına destek olmayı amaçlıyor. ‘BTM 1000’ projesi ile startuplara daha fazla yatırım yapılmasına teşvik ederek Türkiye’den henüz çıkacak unicorn’ların adresi olmayı amaçlıyoruz” dedi.
SAHNE ALAN 10 GİRİŞİM· NavlunGO: İhracat firmalarının saatler süren lojistik hizmeti satın alma süreçlerini saniyelere indiriyor. Yüzlerce lojistik firmasının rota ve tekliflerini akıllı algoritmalar kullanarak standart hale getiriyor, ihracat firmalarına listeliyor ve havayolu, karayolu, deniz yolu modlarını bir arada karşılaştırmalı olarak gösteriyor. İhracatçı firmalar ile lojistik firmalarına zaman ve maliyet kazancı sağlamayı hedefliyor.
· Onlibüs: Mobil uygulama üzerinden velilerin çocuklarının servis araçlarını takip edebildiği, öneri ve görüşlerini iletebildiği, aynı zamanda okul ve servis yönetiminin Onlibüs panel birimi üzerinden tüm servis hizmetini izleyebildikleri/yönetebildikleri bir platform. Onlibüs Platformunda kurgulanan güvenlik metotları sayesinde araç içerisinde çocuk unutulması ve hayati tehlikeye maruz kalması engellenirken aynı zamanda okul ve servis firmalarının bu iş için harcadıkları iş gücünü 10 kata kadar azaltıyor.
· OİşCepte: Üniversite örencilerinin okurken çalışabileceği part-time işlerin paylaşıldığı, işveren tarafından kadro oluşturulduğu ve kadronun sahada yönetiminin sağlandığı bir part-time iş platformu. Konum bazlı çalıştığı için özellikle acil işlerde istenen nitelikteki en yakın personele hızlıca ulaşılmasını sağlıyor. Ayrıca iş sonunda işveren personeli ve personeli işvereni değerlendiriyor. Bu yapılan değerlendirme ve yorumlar aracılığı ile hem işveren hem personel için güven puanı oluşturuluyor. Böylece güvenilir kurum ve disiplinli personel sayısının artırılması amaçlanıyor.
· Adbender: Sevilen dizi ve programların ne zaman başladığını ne zaman reklama girdiğini ve reklamının ne zaman bittiğini bir bildirimle anında öğrenebiliyorsunuz. AdBender, sizin yerinize reklamları izliyor ve zamanınız size kalıyor.
· Bilimix: Çocukların içindeki bilim insanı cevherini ortaya çıkarma amacıyla yola çıkan Bilimix, Türkiye’deki eğitim kalitesinin arttırılmasına katkıda bulunacak, müfredat destekli etkinlik setleri tasarlıyor, üretiyor ve yaygınlaştırıyor. Bilimix, çocukların bilgiyi yaparak, yaşayarak öğrenmesi ve öğrenilen bilgiyi uygulamaya koyabilmesi ihtiyacına çözüm sunuyor ve ürettiği etkinlik setleri ile 5-12 yaş arasındaki çocuklara farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.
· BrandFace: Özgün, markalı içeriklerin üretilmesinde, marka ve tüketicilerinin beraber hareket edebileceği bir video paylaşım platformu. Kitle-kaynaklı modeli ile kullanıcılarını ödüllendiriyor. Yüzlerce marka için binlerce içerik ve data tedarikini sürekli kılıyor. BrandFace, geliştirdiği cüzdan ile yeni neslin e-Ticaret alışkanlıklarını şekillendirmeyi hedefliyor
· Cospeak: İngilizce konuşma pratiği yapmak isteyen kişiler ile yabancı eğitmenleri maksimum 4 kişilik gruplar halinde ortak buluşma alanlarında buluşturan bir platform.
· İndirimde: Kullanıcıların konumlarına özel indirim ve kampanyaları kategorize ederek sunan indirimDe uygulaması, favori ürün, kategori ve market seçimlerine göre yapay zekadan faydalanarak ürün fiyat geçmişi, indirim ve kampanya önerileri yapıyor. Ayrıca marka, market ve ajanslar için ürün/rakip takip sistemleri ve akıllı analiz raporları sunuyor.
· Sensgreen: Sensgreen, ticari binalar için enerji verimliliği ve operasyonel verimlilik çözümleri geliştiren bir teknoloji şirketi. Geliştirdiğimiz kablosuz sensörler ve kişilerden aldığı basit geri bildirimlerle beslediği yapay zeka algoritmalarını ve optimizasyon modellerini kullanarak binalara yönelik kolay kurulabilen ve düşük maliyetli çözümler geliştiriyor.
· Pin SmartDrink: Türkiye’nin ilk akıllı içeceği PİN, zihni canlandırıyor, zinde tutuyor. Şekersiz ve kalorisiz. Kafein ve yeşil çay özütü içeriyor.