Kız çocukları ve kadınlar için anlamlı proje
Üç kimya şirketi Aksa, Akkim ve DowAksa toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda “Eşitliğin Kimyası” projesini hayata geçirdiklerini duyurdu. Projenin ilk ayağına AÇEV iş birliğinde Yalova’da ‘Hayat Dolu Buluşmalar’ programı ile başlayan üç şirket, kadınların güçlenmesi ve kız çocuklarının eğitime erişiminin artırılmasını hedefliyor.
#Aksa AkrilikHapimag'ta önemli görevlendirme
İsviçre merkezli uluslararası tatil işletmecisi Hapimag'ın üst yönetiminde organizasyonel değişikliğe gidildi. Hapimag Türkiye, İspanya, Hollanda, Portekiz, Yunanistan ve İtalya Operasyonları Ülke Direktörü Kerem Demirkol’un, Ocak 2025 itibariyle şirketin üst yönetimde görev alacağı duyuruldu.
#HapimagPazarlama sektörü Smarties Next! Conference’da buluştu
Smarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! ConferenceSürdürülebilir büyüme alanında dünyanın en iyileri arasında Türkiye’den üç şirket yer aldı
TIME ve Statista iş birliğiyle hazırlanan “World’s Best Companies in Sustainable Growth 2025” (Sürdürülebilir Büyüme Alanında Dünyanın En İyi Şirketleri 2025) listesinde Türkiye’den üç şirket yer aldı. Listede Türkiye’den Akiş GYO, Mavi ve Yünsa kendine yer buldu.
#Akiş GYOYapay zekâ kedilerle başa çıkabilir mi?
BÜLENT Eczacıbaşı iş yaşamının 50. yılında yeni bir kitap yayınladı: BİRAZ DAHA DÜŞÜNÜNCE... Eczacıbaşı kendi yaşadıklarından ve tecrübelerinden yola çıkarak kaleme aldığı denemelerin iş insanlarına yönelik olduğunu söylese de bence her kesimden ve yaştan bireylerin ilgisini çekecek bir kitap olmuş.
#Yapay ZekâYeni neslin gelir kapısı: Ek iş
Çalışma hayatının yeni normalleri arasına ‘uzaktan ya da hibrit çalışma modeli’ ve ‘haftada dört gün çalışma’ tartışmalarından sonra ‘artan ek iş talebi’ de girdi. Türkiye’de ve dünya genelinde yapılan araştırmalar, artan yaşam maliyetleri karşısında çalışanların ek iş arayışlarının hızlandığını ortaya koydu. Avustralyalı çalışanların yüzde 32’si, Amerikalı çalışanların yüzde 40’ı, İngiliz çalışanların ise yüzde 44’ü ek bir işte çalıştığını söylüyor. Yurt içinde yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye’de bu oran yüzde 52. Ek işlere en çok yönelenlerin Y ve Z Kuşağı olduğu; en yüksek geliri de Y Kuşağı’nın sağladığı belirtiliyor. Ancak ‘Dimyat’a pirince giderken evdeki bulgurdan da olunabilir.’
#Ek İşYeni CV’iniz profiliniz
Günümüzde sosyal medya platformları işe alım noktasında büyük rol oynuyor. LinkedIn, Twitter, Facebook ve Instagram gibi platformlardan adayların dijital ayak izini inceleyen İK uzmanları, şirket politikasına uygun personeli seçerken, gördüğü en ufak olumsuzlukta ise eleme yoluna gidiyor.
#Arzu KurumTeknoloji şirketleri bu sektörde kariyer planlayan gençlerden beklentilerini anlattı: Basit düşün meraklı ol
Teknoloji alanında kariyer yapmak isteyen gençlerin sayısı her geçen gün artıyor. Bu alanda teknik becerilerini geliştiren gençlerin büyük teknoloji şirketlerinde çalışma hayatına başlamak için teknik becerilerin ötesine geçmesi şart. Teknoloji şirketlerinin İK direktörleri, işe alımlarda kendini sürekli geliştiren, meraklı, ekip çalışması ve şirket hedeflerine uygun hareket edebilecek kişilere öncelik verdiklerini söylüyor. Büyük sorunları basit ve yaratıcı fikirlerle aşanların şansı ise bir hayli yüksek.
#TeknolojiLiderlerin yeni savaşı: Beklenti yönetimi
‘Hayaller, hayatlar’ diye özetlenen sayısız hayal kırıklığı çıkıyor karşımıza. Genellikle ti’ye alıp arkamıza atıyor gibi yapıyoruz ama bu konu, son dönemde liderlerin karşısında buz gibi bir yeni cephe olarak duruyor. Adına ‘beklenti yönetimi’ diyorlar ve görev, ‘hayaller ile hayatları olabildiğince birbirine yaklaştırmak’ diye özetleniyor. Araştırmalar bir projenin başarısızlığında beklenti yönetiminin etkisini yüzde 68 olarak ortaya koyuyor. Özellikle pandemi sonrasındaki belirsiz ortam ve yeni nesil çalışanların iş hayatında yarattığı kaygan zemin ile başa çıkmanın tek yolunun, iyi bir beklenti yönetimi liderliğinde yattığı belirtiliyor.
#Beklenti YönetimiJTI Türkiye İnsan ve Kültür Direktörü Sanlı Güler: ‘Global yetenek havuzuna dönüştük’
JTI Türkiye’nin, yurtdışına yaptığı transferlerle global bir yetenek havuzuna dönüştüğünü söyleyen JTI Türkiye İnsan ve Kültür Direktörü Sanlı Güler, “Çalışanlarımızın farklı ülke ve departmanlarda çalışmalarını ve deneyimlerini zenginleştirmelerini teşvik ediyoruz” dedi. Çalışanları işin merkez koyduklarına vurgu yapan Güler, eğitimler, sunulan yan haklar ve genç yeteneklere özel hazırlanan programlar hakkında bilgi verdi.
#JTI TürkiyeŞefin sırrı çok çalışmakta
Aşçılar veya daha profesyonel ismiyle şefler artık işletme isimlerinin bile önüne geçti. Televizyonlarda, sosyal medyada, katıldığımız davetlerde her yerde onları görebiliyoruz. Gençlerin de son yıllarda ilgi odağı olan şeflik mesleği için uzun yıllar tecrübe edinmek gerekiyor. Harcanan yoğun çaba ve stresin karşılığı fena değil. Mesleğe komi olarak başlayan şeflerin ücreti yaklaşık 20 bin TL ancak mesleğinde yükselen bir şef aylık 100-200 bin TL kazanabiliyor. Yurtdışında çalışma veya kendi restoranını açmak imkânı ise pastanın kreması.
#AşçılıkGençlerin önceliği ‘iş-yaşam’ dengesi
Gençlerin iş seçimlerinde önem verdikleri faktörler değişti. Artık maaştan önemli olan başlık iş-yaşam dengesi. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 53.7’si iş-yaşam dengesinin iş seçiminde en önemli faktör olduğunu belirtirken, yüzde 48’i esnek çalışma koşullarına sahip işlerde çalışmayı tercih ediyor. Uzaktan çalışma modeli de gençler arasında popülerliğini korumaya devam ediyor.
#İş-YaşamGenç profesyonellerin iş hayatından beklentisi belirlendi: Z kuşağı geleneksel mesai saatine karşı
Uluslararası İşletme Okulları Birliği’nin (CEMS) araştırması, iş hayatında katılımı her geçen gün artan gençlerin önceliklerini ortaya koydu. Geleneksel mesai saatlerini reddeden, ihtiyaca göre şekillenen daha esnek programları tercih eden gençler aynı zamanda değer görmek istiyor.
#Z KuşağıNe istihdamdalar ne de eğitimde
Onlara, kısaca NEET diyorlar. Ne istihdamdalar ne de eğitimde. Yaşları ise 15-24 arası. Türkiye’de NEET’lerin, 15-24 yaş nüfusa oranı yüzde 22.5, dünyada ise her 5 gençten 1’i ne eğitimde ne de istihdamda. NEET’ler tüm ülkeler için sorun ve gençlerin işgücü piyasasına katılması için farklı farklı modeller uygulanıyor. Peki, neden işgücüne katılmıyorlar?
#NEETEksim Holding İnsan Kaynakları Direktörü Mehmet Fatih Korkut: ‘GELECEĞİN LİDERLERİNİ YETİŞTİRİYORUZ’
Geleceğin liderlerini yetiştirmeye odaklandıklarını söyleyen Eksim Holding İnsan Kaynakları Direktörü Mehmet Fatih Korkut, genç yeteneklerin iş dünyasının en değerli gündem maddesi olduğunu, bu kapsamda şirketlerin bu yetenekleri çekme, elde tutma ve geliştirmeye yönelik gerçekleştirdiği insan kaynakları uygulamalarının bir anlamda organizasyonları da dinamikleştirdiğini belirtiyor.
#Eksim HoldingÇalışanların sağlığı ne kadar düşünülüyor?
Çalışan sağlığı denince akla ilk ruh sağlığı geliyor ki, artık bu konu işletmelerin rutini haline geldi. Ruh sağlığının yanında işyerlerinde obezite ile mücadele, çalışanın temiz hava ihtiyacı, iklim krizinin çalışan sağlığı üzerindeki etkisi ön plana çıkıyor. Peki, bu konuda araştırmalar ne diyor, şirketler bu risklerle mücadele etmek için neler yapıyor?
#Noyan DOĞAN6 ayın büyüsü
İnsan kaynakları alanında dünya genelinde yapılan pek çok araştırma, işe alımda kritik sürenin 6 ay olduğunu ortaya koydu. İşe yeni alınan bir çalışan, bu süre içinde hâlâ yeni pozisyonuna ve ekibine alışamadıysa, o iş yerindeki ömrü de kısa oluyor. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre, bir iş yerindeki ilk 6 ayı iyi geçen çalışanların o iş yerinde 3 yıl çalışma oranı yüzde 69. Başka bir araştırma ise çalışanların yaklaşık 3’te birinin ilk 90 gün içine yeni işlerinden ayrıldığına işaret etti. Bu kapsamda, ilk 6 aylık sürecin ‘çalışanın kurumu, kurumun da çalışanı deneme süresi’ olduğu belirtiliyor.
#İnsan Kaynakları