Güncelleme Tarihi:
SPOR ve kültür etkinliklerinde kulüp yönetimlerinin ya da sponsor firmaların dağıttıkları biletler rüşvet olarak kabul edilir mi? Yoksa iyi ilişkileri geliştirmek veya müşterilerine hizmet mi? Almanya son günlerde bu konuyu tartışıyor. Firmaların müşterilerine dağıttıkları hediye biletler ne anlama geliyor. Alman yasalarında bu duruma açıklık getiren bir madde olmadığı için bazı sponsor firmalar mahkemeye verildi. Bu konudaki tartışmalar EnBW adlı enerji firmasının 2006 yılında Noel kartlarıyla birlikte politikacılara Berlin ve Stuttgart’ta yapılacak Dünya Futbol Şampiyonası maç biletleri göndermesiyle başladı.
Locayı devretti
Alman Süddeutsche Zeitung (SZ) gazetesinde yer alan habere göre, Alman Federal Mahkemesi EnBW firması hakkında rüşvet iddiasıyla açılan davada her ne kadar şirket aleyhine (suçsuz buldu) karar vermiş olsa da, sponsor firmaların bilet hediye ederken hangi kriterlere göre hareket etmesi gerektiği hakkında bir karar vermediğini yazdı.
Bu da Almanya’da spor ve kültür etkinliklerine destek veren firmaların gözünü korkuttu.
Şimdi desteklerini çekmeye başladılar. Telekom, Münih’deki Allianz Arena Stadı’ndaki VIP locasını devretti. Sponsor Firmalar Birliği (S 20) başkanı Stefan Althof “Firmaların müşterilerine gönderdiği davetiyeler azaldı. Herkes rüşvet verme iddiasıyla suçlanmaktan korkuyor” dedi.
Spor Toto isim hakkını faiziyle geri alacak
SPOR Toto Teşkilat Başkanlığı, şike yapan ve teşvik primi verdiği saptanan takımlara verilen isim hakkı parasını yasal faiziyle birlikte geri alacak. Resmi Gazete’nin dünkü sayısında yayınlanan Spor Toto Teşkilat Başkanlığı yönetmeliği “Şike yapan ve teşvik primi verdiği saptanan takımlara ilgili maçlarda verilen isim hakkı parasının yasal faiziyle geri alınmasını” öngörüyor. Değişiklikten önce şike yapan takıma verilen isim hakkı bedeli, faiziyle birlikte alınırken, teşvik veren takımla ilgi bir hüküm bulunmuyordu.