Hasret bitti

Güncelleme Tarihi:

Hasret bitti
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2000 00:00

Haberin Devamı

Formula 1 heyecanı yarın Avusturalya'nın Melbourne pistinde başlıyor.

Dünyanın en büyük tarikatının üyesi milyonlarca kişi yarın sabah saat altıda televizyon karşısında olacak. Ekrandan yayılan büyü, onları Ekim sonuna kadar hakimiyeti altına alacak. Bir 2000 kehanetinden değil, Formula 1'den sözediyoruz. Formula 1, Avusturalya'nın Melbourne pistinde yapılacak yarışla yarın başlıyor. Bir yıl boyunca en çok izleyci çeken spor organizasyonu, yine son yarışa kadar müthiş bir heyecan vaadediyor. Schumacher mi, Hakinen mi? Ferrari mi, McLaren mi? Frentzen Jordan'ıyla onları zorlayabilir mi? Yeni takımlar Jaguar ve BMW ne yapacak? BAR, Villneuve'ün mezarı olmaktan kurutulabilecek mi? Formula 1'e bu sezon dahil olan ABD'deki İndianapolis pisti nasıl oldu? Çaylak pilotlar Button, Heidfeld ve Mazzacane varlık gösterebilecek mi? Ve yarışlar geride kaldıkça bunlara eklenecek daha bir çok soru 22 Ekim'de Malezya'da damalı bayrak sallandıktan sonra yanıt bulacak.

1950'de İngiltere'nin Silverstone pistinde başlayan Formula 1 bu yıl 50'inci sezonunu kutluyor. Ve yine büyük bir heyecan ve süprizler vaadediyor.

BAŞROLLER BELLİ

McLaren-Ferrari rekabetinin bu sezon çok daha çetin olacağı kesin. Çünkü geçen yıl geçirdiği kazadan sonra şampiyonluktan uzaklaşan Micheal Schumacher otomobilinden tümüyle memnun. Çok iyi hazırlandıklarını, aerodinamik, performans, motor dayanıklığı ve diğer konularda sorun olmadığını söylüyor. Daha önceki sezon başlangıçlarında Ferrari mutlaka bazı sorunlarla boğuşuyor olur ve sezon sonuna doğru otomobillerini McLaren'lerle kapışacak seviyeye getirebilirdi.

Belki de bu sebeble bahisçiler Schumacher'i şampiyonluğun en büyük adayı olarak gösteriyor. İkinci aday, son iki yılın şampiyonu Mika Hakinen. Hakinen'nin en büyük rakibi McLaren'in hızlı, fakat bazen çabuk tükenen dayanıksız motorları. Bu yüzden Hakinen'e otomobili iki seçenek sunuyor. Ya farklı galibiyet ya da yarış dışı kalmak. McLaren'in bu sorunu halledip hallemediği sezon başındaki en önemli soru işaretlerinden.

McLaren takımındaki ikinci önemli sorun Irvine sendromu olarak tanımlanabilir. Geçen yıl Ferrari'nin ikinci pilotu olarak yarışan Eddie Irvine, takımdaki konumundan sık sık şikayet etmiş ve yarışlarda Schumacher'i zorlamaya başlamıştı. Bunun sonucu olarak Schumacher bozuk fren hidroliğinin de katkısıyla İngiltere'de ciddi bir kaza geçirmiş ve ayağını kırmıştı. McLaren takımında ‘‘ikinci pilot’’ kavramı olmasa da performansıyla fiilen ikinci pilot olan David Coulthard, kimi zaman Hakinen'in takım arkadaşından çok en büyük rakibi olabiliyor. Hatta takım arkadaşına çarpmaktan çekinmiyor.

Coulthard bahisçilere göre üçüncü büyük şampiyon adayı, dördüncü aday Ferrari'nin yeni ikinci pilotu Rubens Barrichello. Geçen yıl Ford Stewart'a çok değrli 15 puan kazandırmıştı. Ferrari'nin olanaklarıyla ne yapabileceği merak konusu.

YARDIMCI AKTÖR FRENTZEN

Bu isimleri zorlaması beklenen ilk pilot Jordan Mugen Honda takımının gözbebeği, Heinz Harald Frentzen. Frentzen geçen yıl büyük çıkış yapmış ve pilotlar şampiyonasında üçüncü olduğu gibi Jordan'a takımlar şampiyonasında da üçcüncülüğü kazandırmıştı.

Jordan'ın en büyük endişesi Honda'nın motorunu BAR takımına da verecek olması. Geçen sezon Formula 1'e büyük bir iddiayla gelen BAR, Supertec motoruyla berbat bir sezon geçirmiş ve 1997 şampiyonu Jacques Villeneuve kendini hiç gösterememişti. Villeneuve, Honda motoruyla kendini BAR mezarından kurtarmak için elinden geleni yapacak.

Sezonun yeni takımları Jaguar Racing ve BMW Williams. Bu isimler, yeni motor ve tecrübeli takımların birleşmesinin ürünü olduğu için hiç de iddiasız sayılmazlar.

Jaguar, tecrübeli Ford Stewart takımını arkasına almış durumda. Takımın en büyük kozu geçen yıl pilotlar şampiyonasını kıl payı kaybeden Eddie Irvine. Ferrari'de ikinci pilotluktan bunalan Irvine'nın çok istediği ‘‘birinci pilot’’ konumunda neler yapabileceği en azından Jaguar'ın performansı kadar merak ediliyor. Tecrübeli ikinci pilot Johny Herbert da takıma puanlar kazandırabilecek bir isim.

BMW GERİ DÖNDÜ

BMW, otomobil pazarındaki en büyük rakibi Mercedes'in Formula 1'de başarıyla at koşturmasına daha fazla dayanamadı. 13 yıl aradan sonra pistlere dönen BMW, Williams takımıyla birleşti. Williams bir çok şampiyonluğa imza atmış, Formula 1 tarihinin en başarılı takımlarından biri. Takımın tecrübesine karşılık BMW motorunun yeni oluşu önlerindeki en büyük handikap. Ancak takımın genç ve yetenekli pilotu Ralf Schumacher bu motorun geçen yıl kullanılan Supertec'ten çok daha iyi olduğu görüşünde. İkinici Pilot Jenson Button Williams gibi önemli bir takımda yarışacağı için en göz önündeki çaylak olacak.

Takımlar ve Pilotlar

McLaren Mercedes Mika Hakinen - David Coulthard

Ferrari Micheal Schumacher - Rubens Barrichello

Jordan Mugen Honda Heinz Harald Frentzen - Jarno Trulli

Jaguar Racing Eddie Irvine - Johnny Herbert

BMW Williams Ralf Schumacher - Jenson Button

Benetton Playlife Giancarlo Fisichella - Alexander Wurz

Prost Peugeot Jean Alesi - Nick Heidfeld

Sauber Petronas Pedro Diniz - Mika Salo

Arrows Supertec Pedra de la Rosa - Jos Verstappen

Minardi Fondmetal Marc Gene - Gaston Mazzacane

BAR Honda Jacques Villeneuve - Ricardo

Formula1 Takvimi

Tarih Pist

12 Mart Melbourne (Avusturalya)

26 Mart Sao Paulo (Brezilya)

9 Nisan Imola (San Marino)

23 Nisan Siverstone (İngiltere)

7 Mayıs Katalunya (İspanya)

21 Mayıs Nürburgring (Almanya)

4 Haziran Monte Carlo (Monaco)

18 Haziran Montreal (Kanada)

2 Temmuz Magny-Cours (Fransa)

16 Temmuz A1-Ring (Avusturya)

30 Temmuz Hockenheim (Alm.)

13 Ağustos Hungaroring (Macaristan)

27 Ağustos Spa-Francochamps (Bel)

10 Eylül Monza (İtalya)

24 Eylül İndianapolis (ABD)

8 Ekim Suzuka (Japonya)

22 Ekim Kuala Lumpur (Malezya)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!