Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Aksaz Tersanesi Komutanlığı Açılış ve Deniz Platformları Teslim Töreni'nde açıklamalarda bulundu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Topraklarımızda huzur içinde yaşamak için hem mavi vatanımızda hem de uzak coğrafyalarda güçlü ve etkin bir donanmaya sahip olmamız gerektiğinin bilincindeyiz. Bugün burada olduğu gibi Türkiye'nin attığı adımları dostlarımız gıptayla, kardeşlerimiz minnet ve destek duygularıyla muarızlarımız ise korkuyla takip etmektedir" ifadelerini kullandı.
#Cumhurbaşkanı Erdoğan1915 Çanakkale Köprüsü’nde, her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki tabliye bloklarının montajı için yapılan hazırlıklar ve kedi yolları arasında geçişi sağlayan köprülerin söküm çalışmaları nedeniyle, Boğaz tek yönlü olarak gemi geçişlerine kapatıldı. Çalışmalar kapsamında Çanakkale Boğazı da saat 10.15'te kuzeyden güneye tek yönlü olarak transit gemi geçişlerine kapatıldı. Boğaz, saat 21.00'e kadar gemi geçişlerine kapalı kalacak.
#ÇANAKKALE1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında araçların geçeceği yolun yapımına başlanıyor. Projenin en önemli aşamalarından biri olan yol için, 87 tabliye bloğunun montajı, haziran ayının ortalarından itibaren 106 metrelik "Asian Hercules-III" isimli yüzer vinçle gerçekleştirilecek.
#Çanakkale Köprüsü1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tam gaz devam ediyor. Dev proje tamamlandığında 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına sahip olacak. Yapım çalışmalarında kullanılacak olan çelik kabloların uzunluğunun dünyanın etrafını 4 kez dolaşabilecek uzunlukta olduğu belirtildi.
#1915 Çanakkale Köprüsü1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tam gaz devam ediyor. Dev proje tamamlandığında 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına sahip olacak. Yapım çalışmalarında kullanılacak olan çelik kabloların uzunluğunun dünyanın etrafını 4 kez dolaşabilecek uzunlukta olduğu belirtildi.
#Çanakkale1915 Çanakkale Köprüsü’nde ana kabloların montajı devam ederken, Gelibolu Sütlüce’deki şantiye alanına gelen tabliye bloklarının sayısı 23’e ulaştı. Gölcük’ten özel bir gemiyle getirilen 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki tabliye blokları, montajının ardından köprü yolunu oluşturacak.
#1915 Çanakkale Köprüsü1915 Çanakkale Köprüsü'nde ana halatlarının çekilmesi sırasında çalışma platformu olarak kullanılacak ‘kedi yolu'nun yapımı devam ederken, köprü tabliyesinin dördüncü bloğu da Gelibolu Sütlüce'deki şantiye alanına ulaştı. Gölcük'ten özel bir gemiyle getirilen tabliye bloklarının genişliğinin 45, uzunluğunun 48 metre ve ağırlığının ise 700 ton olduğu belirtildi.
#1915 Çanakkale KöprüsüKOCAELİ'nin İzmit ilçesinde, 17 Ağustos 1999 depreminde kara bağlantısı yıkılan ve o günden bu yana atıl durumda olan iskele, dev yüzer vinç ve iş makineleriyle yıkıldı. 20 yıldan uzun süredir atıl durumdaki iskele, bölgeyi kullanan deniz uçağı ve küçük deniz araçları için tehlike oluşturuyordu.
#HaberSeka Kağıt Fabrikası'nın çalıştığı yıllarda fabrikaya hizmet veren ve 17 Ağustos 1999 depreminde kara ile bağlantı kısmı yıkılan beton iskele, o günden bu yana İzmit Seka Park sahilinde atıl durumda bulunuyordu. Türkiye'nin en büyük endüstriyel dönüşüm projesi olan Seka Park sahilinde 20 yıldan uzun süredir atıl durumda bulunan iskele, bölgeyi kullanan deniz uçağı ve küçük deniz araçları için tehlike oluşturuyordu. Zaman içerisinde oluşan erozyon ve paslanmanın etkisiyle kendiliğinden yıkılma riski oluşan iskelenin yıkımına 8 Mart'ta başlandı. İskelenin üzerinde bulunan iş makineleri iskeleyi yıkarken, beton parçaları ise yıkım için özel olarak getirilen 4 bin 586 groston ağırlığında ve 100 metre yüksekliğinde yüzer vinç ile alındı. İskelenin yıkımı tamamlanarak denizde bulunan molozların tamamı kaldırıldı. Seka Park kıyısında duran vincin kısa süre içerisinde İzmit Körfezi'nden ayrılması bekleniyor
#Seka Kağıt FabrikasıKOCAELİ'nin İzmit ilçesinde, 17 Ağustos 1999 depreminde kara bağlantısı yıkılan ve o günden bu yana atıl durumda olan iskele, dev yüzer vinç ve iş makineleriyle yıkıldı. 20 yıldan uzun süredir atıl durumdaki iskele, bölgeyi kullanan deniz uçağı ve küçük deniz araçları için tehlike oluşturuyordu.
#KocaeliZEYTİNBURNU Sahili'nde 2017 yılından bu yana yarı batık halde bekleyen "Bereket" adlı kuru yük gemisinin kaptan köşkü ve makine dairesinin bulunduğu arka bölümü dev yüzer vinçle bulunduğu yerden çıkarıldı. Daha önce denizin altında parçalanan geminin diğer parçaları da önümüzdeki günlerde çıkarılacak.
#Zeytinburnu SahiliGeçtiğimiz haftalarda iki gencin önce yapımı devam edilen 3. Boğaz Köprüsü şantiyesine girerek köprü ayaklarındaki vinç üzerinde, ardından da bir iş merkezinin çatısında selfie çektirmeleri İzmit Körfez Geçiş köprüsü şantiyesindeki iş güvenlik uzmanlarını harekete geçirdi. Şantiye içinde asılan "Düşme tehlikesi olan yerlerde kesinlikle selfie çekmeyiniz" ibaresi bulunan uyarı tabelaları asıldı.
#SelfieUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Eski Bakanı Feridun Bilgin'in Mart 2016'da açılacağı bilgisini verdiği Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsünde tabliyelerin yerlerine takılması için son hazırlıklar yapılıyor.Tabliyelerin döşenmesi ve eğik askıların takılmasında kullanılacak dev yüzer vinç boyunun uzatılması için Haydarpaşa limanına demirledi. Aralık ayı ortasından itibaren ana kablonun döşenmesi ve eğik askıların takılmasının ardından tabliyeler birbiri ardına döşenmeye başlanacak ve iki yaka birleşecek. Haber: Ali AKSOYER/İSTANBUL,(DHA)
#Körfez3’üncü Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde Asya yakasına konulacak olan 2'nci tabliyenin çalışmalarına başlandı.2'nci tabliyenin 4 saatlik bir çalışmayla dev vinç yardımıyla havayakaldırılması İHA kameraları tarafından görüntülendi. ICA'nın hayatageçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde büyükbir adım daha atıldı. Halatların bağlanacağı köprü kulelerininbitirilmesinin ardından üzerinden çift yönlü 8 şeritli otoyol ve 2şeritli demir yolunun geçeceği çelik tabliyelerin konulma işlemindeönemli bir ilerleme sağlandı.Bu kapsamda köprünün Asya Yakası’na konulan 940 tonluk en ağır çeliktabliyenin ardından 2. çelik tabliye de 4 saatlik çalışmanın ardındandev vinç yardımıyla birleştirilmek üzere havaya kaldırıldı. Avrupa veAsya yakalarına birer tane konulan çelik tabliyelerden toplamda 59 taneolduğu, Güney Kore'den gelen saçların ise İzmit Gebze ve İstanbulTuzla'daki işlemlerin ardından Yalova Altınova'da çelik tabliye halinegetirildiği öğrenildi. Asya yakasına konulacak olan 2. tabliyenin denizyoluyla önce inşaat sahasına getirildiği ardından da bin 800 tontaşımalı kapasiteli dev yüzer vinç tarafından karaya indirildiğiöğrenildi. Karaya indirilen çelik tabliye ise dün gündüz saatlerindeyaklaşık 4 saatlik çalışmanın ardından dev vinç yardımıylabirleştirilmek üzere havaya kaldırıldı.
#3. KöprüİZMİR'deki Alaybey Askeri Tersanesi'nde, alabora olunca 2'si sivil 8'i asker 10 personelin şehit olduğu TCG Değirmendere Römorkörü'nün tekrar yüzdürülmesi için çalışmalarda sona gelindi. Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu'nun da yarın çalışmaları izlemek üzere tersaneye geleceği öğrenildi.
Deniz Kuvvetleri’ne ait TCG Değirmendere römorkörü, bakımının yapıldığı İzmir Alaybey Tershanesi’nde dün denize indirilirken alabora oldu. Görgü tanıklarının 'Her şey 20 saniyede oldu' dediği kazada 1 astsubay, 7 er ve 2 işçi hayatını kaybederken 17 kişi yaralandı. Gemideki 7 asker ise son anda atlayıp kurtuldu. Olayı haber alıp İzmir'e gelen bazı şehit yakınları gözyaşlarına boğuldu.