Haziran ve temmuz aylarını kapsayacak şekilde yaz döneminde Türkiye’de kredi kartı üzerinden yapılan turist harcama verileri hesaplandı. Verilere göre, en çok harcama 10 Haziran’da İstanbul ev sahipliğinde oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı kapsamında 9-11 Haziran hafta sonunda gerçekleşti. Özellikle, yabancı turist harcamalarında bir önceki haftaya kıyasla yüzde 33 daha fazla harcama gerçekleştiği gözlemlendi.
#TurizmAntalya; turizm var, sağlık var, tarım var. Antalya’ya, bacasız sanayi şehri dersek, sanırım yanlış bir tespit olmaz. Peki, bu üç sektörde de hak ettiği konumda mı, daha doğrusu marka mı? İşin o tarafı tartışılır. 22 Aralık’ta, Sağlık Turizmi Zirvesi için Antalya’daydık. Hem zirvenin panellerinden birinin yöneticiliğini yaptım hem de zirveye katılan konuşmacıları dinledim. Tarım ve deniz, kum, güneşi bir kenara bırakıp, Antalya’nın sağlık turizmindeki yerinden biraz bahsedeceğim.
#Sağlık Turizmi ZirvesiSon yıllarda kültür turlarına olan ilgi sosyal medyada paylaşılan fotoğrafların etkisiyle daha da artmaya başladı. Tur şirketleri de sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken gezi noktalarını turlarının içine dahil ediyor. Bu turlara en iyi örneklerden biri ise Rize’deki Gito yaylası. Yaylada, salıncakta çekilen ve sosyal medyadan paylaşılan fotoğrafların ardından bölgeye olan ilgide bir anda patlama yaşandı.
#GazetehaberleriKanada merkezli Visual Capitalist şirketi, yabancı turistlerin en çok harcama yaptığı ülkeleri inceledi. Araştırma verilerine göre yabancı turistlerin 2017 yılında Türkiye'de 22,5 milyar dolar harcama yaptığı görüldü.
#TurizmDünya turizm sektöründeki 1.3 trilyon dolarlık harcama ülkelerin iştahını kabarttı. Berlin Uluslararası Turizm Borsası ve Fuarı’nda (ITB) ülkeler bu harcamadan daha fazla pay almak için birbirleriyle yarıştı. Fuardaki Göbeklitepe standı ile Truva Atı ve Galata Kulesi maketi büyük beğeni topladı.
#GazetehaberleriDünyada ‘tax free shopping’ (vergisiz alışveriş) sektöründe faaliyet gösteren Global Blue, Türkiye’de alışveriş yapan turistlerin ne kadar harcama yaptığını açıkladı. Turistler 2017’de 716 milyon TL harcarken, Ortadoğulu turistler bu harcamalarda 319 milyon TL ile yüzde 45’lik pay aldı. İlk 10 ülke arasında Avrupa’dan bir tek Alman turistler kendisine yer bulabildi.
#Global BlueKaradeniz’deki turizmcilerin Katar krizinin ardından Körfez ülkelerinden gelen turisti kaybetme endişesi yaşadığını söyleyen Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği (KATİD) Başkanı Murat Toktaş, “Özellikle Suudi Arabistanlı turistlerden bazı iptaller geliyor. Eğer kriz büyür ve iptaller artarsa Doğu Karadenizli turizmciler otellerini dolduramaz. Büyük sıkıntılar yaşanır” dedi.
#Katarlı TuristTurizm sektöründe gelirlerin düştüğüne dikkat çeken Turizm Yatırımcıları Derneği Yönetim Kurlu Başkan Yardımcısı Recai Çakır kişi başında düşen ortalama harcamanın 2003’te 850 dolar olduğunu, 2016’da bu rakamın 705 dolara kadar gerilediğini söyledi. Çakır, “Oteller çok zor durumda, eğer destek verilmezse yabancıların eline geçecek” dedi.
#TurizmMüslüman turistler 2014 yılında dünya turizminin yüzde 10’unu gerçekleştirerek, 145 milyar dolarlık harcama yaptı. Bu rakamın 36 milyar doları alışverişe, 26 milyar doları yeme-içmeye gitti. Müslüman turistler en çok Dubai, Kuala Lumpur, İstanbul ve Antalya’da harcama yaptı.
#TuristTÜİK’in son yaptığı düzenlemeyle turizm gelirlerini artıran Türkiye, 2013 yılında 33 milyon turist bekliyor. TUROB Başkanı Timur Bayındır, “İstanbul ve Türkiye dünya turizm sektöründe yeni trendlerin başında geliyor. Bir yandan turist sayımızı artırıken bir yanda kişi başı turizm gelirlerini artırmalıyız. Kişi başı turizm geliri 850 dolar civarında bunun 1000 doların üzerine çıkması için, akıllı yatırımlarla sektör desteklenmeli” dedi.
International Luxury Travel Market’in (ILTM) raporuna göre, üst gelir gruplarına yönelik "Lüks Seyahat Pazarı"nın hacmi dünyada 180 milyar dolara ulaştı. Tüm tatilcilerin yüzde 3 oranındaki dolar milyonerleri, toplam turizm harcamalarının yüzde 25’ini gerçekleştiriyor. Tercihleri İtalya. Listede Türkiye’nin adı bile geçmiyor.