Toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamayı hedefleyen HeForShe hareketinin küresel liderleri ABD’de bir araya geldi. Yapılan çalışmaları değerlendiren Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, “Ülkemizde her insan eşit fırsat, hak ve özgürlüklere sahip olmadığı sürece gelişmiş ve güçlü bir ülke olma hedefimize ulaşamayacağız” dedi.
#Ömer KoçTürkiye’de yaklaşık 1.5 milyon doğrudan satışçı var. Çoğunluk ek gelir kazanmak için bu işi yapsa da, geçimini doğrudan satışla sağlayanlar da var, hatta bu işten ayda 100 bin TL kazandığını iddia edenler de var. Uçuk kazançlar bir tarafa sektörün bu yıl 350 bin kişiyi daha bünyesine katması bekleniyor.
#Doğrudan SatışCinsiyet eşitliği için mücadele eden HeForShe’nin “10x10x10 Etki Programı” kapsamında dünyadaki 10 şirket liderinden biri seçilen Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Davos’ta ‘Kadınsız toplum, yarınsız toplumdur’ çağrısı yapacak. Koç, düzenlenecek oturumda Birleşmiş Milletler İyi Niyet Elçisi Emma Watson’ın sorularını yanıtlayacak.
#DavosTürkiye genelinde 850 binden fazla doğrudan satışçı bulunuyor. Büyük bir kısmı ev kadını. Doğrudan satışçılar, evlerde toplanıp kozmetik, giyim, kişisel bakım, zinde yaşam ve beslenme destek ürünleri içeren çeşitli kataloglar vasıtasıyla satış yapıyor. Altın günlerini andıran bu etkinliklerde kadınlar hem birlikte vakit geçiriyor hem de para kazanıyor.
Dünyada 2.7 milyon kadından oluşan bağımsız satış gücüyle 2.5 milyar dolarlık ciroya ulaşan mutfak ürünleri markası Tupperware’nin CEO’su Rick Goings, kadınlara risk almadan girişimcilik fırsatı yarattıklarını iddia ederek, “Sistemimiz mikro finanstan bile güçlü. Hükümetler ve sivil toplum kuruluşları bizi seviyor çünkü kadınlara girişimciliği öğretiyoruz” dedi.
#TupperwareKatalogdan alışveriş, özellikle ABD’de çok uzun yıllardır kullanılan ve pek de popüler olan bir yöntem. Bizde son 10 yılda gelişti. Zamandan ve paradan kazandırdığı için tercih ediliyor. Anketlere göre Türk kadını, kozmetik alışverişini mağazalardan değil, büyük oranla katalogtan yapıyor. Katalogdan makyaj ürünleri, parfüm, kıyafet, tencere, kolye ya da çarşaf takımı almak mümkün.
KULLANIM alanının yaygınlaşmasıyla birlikte 20 milyon dolarlık temizlik bezinde mikrofiber teknolojisiyle üretim yapan firmalar pazarın hakimi olan pamuklu bez üreticilerinin tahtına göz dikti. Son iki yılda pazar payını yüzde 5’ten yüzde 25’e çıkaran mikrofiber bezde, 2012 yılına kadar 5 milyon dolar olan yıllık pazar hacminin 10 milyon dolara çıkartılması planları yapılıyor.
DOĞRUDAN satış sistemiyle çalışan kuruluşların yıllık hacmi krizle birlikte 1 milyar liraya ulaştı. Bunda, sistemde yer alan Avon, Amway, Forever, Herbalife, Nikken, Oriflame, Tupperware gibi firmaların ürünlerini evlere girip, arkadaşlık ve dostluk ilişkilerini kullanarak pazarlayan satış temsilci sayısının 600 bine ulaşması etkili oldu.
Kozmetiğin kriz döneminde de büyüyen sektörlerden biri olması, doğrudan satış sistemine giren girişimci sayısını yüzde 15 artırırken, Türkiye’de 600 bin kişiye iş sağlanmaya başladı. İşsizlik nedeniyle erkeklerin de doğrudan satıştaki payı artıyor.