TİCARET Bakanlığı tüketicilerin doğru bilgilendirilmesini engelleyen, gerçeği yansıtmayan ya da varlığı ispatlanamayan sahte yorumlar ile tüketicilerin kandırılmasına neden olabilen uygulamaları yasakladığını, “haksız ticari uygulama kabul ettiğini” duyurdu. Bakanlık bünyesindeki Reklam Kurulu, 12 Eylül tarihli son toplantısında 138 dosyayı inceledi.
#TİCARET BakanlığıSwatch: Sikayetvar.com yorumlara cevap hakkımızı kullanmamıza izin vermedi. Yanıt vermek için para istedi. Markamız ve logomuz izinsiz kullanılıyor, kötüleniyor, haksız kazanç elde ediyor. 20 bin lira tazminat istiyoruz.Sikayetvar.com: Tüketicilerin aldıkları ürünler ile ilgili şikayetlere yer veriyoruz. Şikâyetler bize ait değil, üye olan olmayan herkes yanıt veriyor. Davacının ticaret unvanı ve logosunun kullanımı da haksız kullanıma girmiyor.Mahkeme: Site içeriğinde, davacının ürün ve hizmetlerini kötüleyen yazılara yer vermek suretiyle haksız rekabette bulunduğunun tespitine, sikayetvar’ın davacı Swatch’a 10 bin TL manevi tazminat ödemesine karar verildi.
#GazetehaberleriMedya sektörünün Türkiye’nin yüz aklarından biri olduğunu belirten AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, “Türkiye’nin AB sürecinde de dış politika sürecinde de en büyük engeli önyargılar. Türk dizileri bu şüpheleri kırma adına önemli bir misyon üstlendi. Dış politikadaki en önemli yumuşak gücümüz oldu” dedi.
Fransız değerlendirme sistemi La Liste 2025’in ödül törenindeydim. Bu yıl 200 ülkeden 30 bin restoranın değerlendirildiği organizasyonda Türkiye’den şef Fatih Tutak ve 7 Mehmet Restaurant ödül aldı. Törende sürdürülebilirliğin artık bir tercih değil zorunluluk olduğu vurgulandı. Görünen o ki geleceğin mutfaklarında lezzetten önce hikâye, etik ve sürdürülebilir yaklaşımlar öne çıkacak.
#GastronomiAtatürk’ün zamanı iki harp arasıdır. Sadece demokrasi fikrinin değil Avrupa medeniyetinin bütün parlak yönlerinin çamura düştüğü zamandır. Demokrasinin fikri, felsefi temellerini inşa edenler dahi Anglosaksonlar hariç çok partili rejimin düşmanı kesildiler. Onu bir şarlatanlık, burjuva aldatması veya daha adi bir tabirle “Yahudi komplosu” olarak nitelendirdiler. Bu dönemin içinde Türkiye Cumhuriyeti liderinin demokrasi aleyhinde hiçbir demeci söz konusu bile değildir.
#Mustafa Kemal PaşaTürkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Başkanı Erhan Çetinkaya, Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) hesaplamalarında enflasyon sepetindeki madde fiyatlarının neden açıklanmadığı, diğer kuruluşlarca yayımlanan endeksler ile farklılıklar, fiyat artışlarına etki eden faktörler gibi konulara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
#TÜİKTanınmış markaların adlarını kullanarak açılan internet siteleri üzerinden dolandırıcılık yapılıyor. Adana'da yaşayan Bülent Özdemir, bu dolandırıcılık yönteminin en son mağdurlarından biri oldu. İstanbul'dan Adana'ya verdiği televizyon siparişinden geri dönüş alamayan Bülent Özdemir, firmanın Beylikdüzü'nde gösterdiği depo ve ofis adresinin boş bir arazi olduğunu fark edince dolandırıldığını anladı.
#İnternet SitesiTanınmış markaların adlarını kullanarak açılan internet siteleri üzerinden dolandırıcılık yapılıyor. Adana'da yaşayan Bülent Özdemir, bu dolandırıcılık yönteminin en son mağdurlarından biri oldu. İstanbul'dan Adana'ya verdiği televizyon siparişinden geri dönüş alamayan Bülent Özdemir, firmanın Beylikdüzü'nde gösterdiği depo ve ofis adresinin boş bir arazi olduğunu fark edince dolandırıldığını anladı.
#İSTANBULTürkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, kurulduğu günden bu yana Türkiye’ye ve ekosisteme en büyük pozitif etkiyi yaratan şirket olma hedefiyle satıcılarının işlerini büyütürken, müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. Sonbahar alışverişi yaparken, tasarruf etmek isteyen müşterileri için 12-17 Eylül’de Mega Eylül kampanyasını sunan Trendyol, satıcılarının da iş hacmini büyütmelerine katkı sağlıyor.
#Sponsorlu İçerikKüresel atıştırmalık pazarı büyüme trendinde. Şölen Çikolata’nın CEO’su Erdoğan Çoban’ın verdiği bilgilere göre en hızlı büyüme ise kaplamalı çikolata ve kek pazarında. Çoban, bu büyümeyi araştırma şirketleriyle tartıştıklarını belirtiyor, ‘‘Dünyada ciddi bir enflasyon var. Bizim ürünler ulaşılabilir kaldı. Gerektiğinde öğün bile olabiliyor’’ diyor. Büyüyen dünya pazarında hedeflerini de büyüten şirket, kapasiteyi yüzde 70 artırmak için kolları sıvadı.
#Şölen ÇikolataTürkiye Cumhuriyet Merkez Bankası faizi yüzde 8,5'te sabit bıraktı. Merkez Bankası yaptığı açıklamada "Depremin üretim, tüketim, istihdam ve beklentiler üzerindeki etkileri kapsamlı bir şekilde değerlendirilmektedir. Depremin yakın vadede ekonomik aktiviteyi etkilemesi beklenmekle birlikte, orta vadede Türkiye ekonomisinin performansı üzerinde kalıcı bir etkide bulunmayacağı öngörülmektedir" ifadelerini kullandı.
#Merkez BankasıTeknoloji milyarderleri için 2022, kötü bir yıl oldu. Pandemi döneminde değeri katlanarak artan hisselerde yaşanan kayıplar ve 10 yıldır devamlı büyümekte olan bazı şirketlerin bu trendi sürdürmeyi başaramaması, küresel milyarderler listelerini alt üst etti. Peki kim, neden, ne kadar kaybetti? İşte cevabı...
#Elon MuskBir süredir merakla beklenen ‘The Menu’ (Menü) filmi dün gösterime girdi. Uzak bir adadaki fine dining şef restoranına giden çiftin başından geçen sürprizli olayları anlatan senaryosu, özellikle gastronomi dünyasında merak uyandırdı. Biz de merkezine yemeği alan sinema filmlerinin en iyilerini jürimize sorduk.
#YemekRusya, 24 Şubat’ta başlattığı Ukrayna’yı işgal operasyonunda son olarak 4 bölgeyi daha ilhak ederek bir hayli ilerleme sağladı. Ancak cepheden gelen haberler ve siyaset kulislerine yansıyan iddialara göre Rus ordusu Ukrayna’da oldukça zor bir duruma düştü.
#RUSYABilinçli tüketici özellikle alışverişin arttığı günümüzde önemli bir kavram haline gelmiştir. Çevre dostu olan, ihtiyaçlar doğrultusunda alışveriş yapan ve bütçesine uygun hareket eden tüketici bilinçli tüketicidir. Bilinçli tüketici için önemli olan haklarını bilmek ve temel ihtiyaçlarını satın almaktır. Bilinçli tüketicinin ne olduğu ve nasıl bilinçli tüketici olunacağı hakkında ayrıntıları derledik.
Modern internetin hikâyesi çoğunlukla bugün hayatımızın merkezinde olan Google, Facebook, Amazon ve diğer devler üzerinden anlatılıyor. Ama onlardan önce boş zaman geçirmek için kurulan ve kısa süre içinde başarı hikayesine dönüşen başkası vardı. Üstelik bugünün devleri bu başarı hikayesinin çizdiği yoldan ilerleyerek bu noktaya vardı. İşte 90'lardan günümüze bir internet hikayesi...
#Pierre OmidyarZeytin ve zeytinyağına yönelik oluşan ilgi, COVID-19 salgını sürecinde başta İstanbul olmak üzere büyükşehirlerden kaçışın da bahanesi haline geldi. Özellikle basın yayın kuruluşlarında AB işaretli Milas zeytinyağının çok sık yer alması üzerine çok farklı kesimlerden, kendi işlerinde başarılı olmuş pek çok kişi Milas’ın kırsal kesiminde zeytinlikler satın alarak zeytinyağı üretimine başladılar.
#ZeytinyapıHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi ŞenerGünümüzde teknolojinin de ilerlemesi ile birlikte internet üzerinden alışveriş yapmak yaygınlaşmaya başlamıştır. E-ticaret sektörü yaklaşık 20 yıldan bu yana hizmet vermektedir. Fakat internet üzerinden yapılan alışverişlerde bazı noktalara dikkat edilmesi gerekmektedir. Peki, genel ağdan yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir? Sizlere internet alışverişleri hakkında merak edilenleri detaylıca derledik.
#AğTicaret Bakanlığı’nın istatistiklerine göre 2020 e-ticaret hacmi 2019’a göre yüzde 66 artarak, 136 milyar TL’den 226.2 milyar TL’ye yükseldi. E-Ticaret kanalının geçen yıl yüzde 66 civarında büyümesi, oyuncu sayısını ve buna paralel olarak da fiyat rekabetini artırdı. 2012 yılından bu yana Türkiye’deki markalar için tüm online ve offline kanallarda fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan Brandzone Kurucu Ortağı Ceylan Çığ Köz, online fiyat değişimlerinin iki yıl öncesine göre yüzde 100 oranında arttığına dikkat çekti.
#E-TicaretTüm dünyada yarın efsane cuma ancak tüm hafta indirimler de devam ediyor. Kimi şirket efsane cuma öncesi indirime başlarken, kimi sonrasını 'Siber Pazartesi' ile bağlayarak indirimlere devam etmeyi tercih ediyor. Ancak alışverişin bu kadar ön planda olduğu bu günler aynı zamanda dolandırıcılar için de fırsat haline geliyor. Uzmanlar dikkat edilmesi gereken noktaları sıraladı.
#AlışverişRekabet Kurumu (RK) Başkanı Birol Küle, Rekabet Kurulu tarafından zincir marketlere kesilen 2.7 milyar liralık rekor cezanın fahiş fiyat artışından değil, kartelleşme suçundan verildiğini belirterek, “Her şey usulüne uygun şekilde yapılmıştır. Yakın tarihte aynı pazarda, aynı türde ihlalin tespit edildiği diğer bazı rekabet otoriteleri tarafından yüzde 3’ten yüzde 7’ye kadar para cezası uygulanmıştır” dedi.
#Rekabet Kurumu BaşkanıRekabet Kurumu (RK) Başkanı Birol Küle, Rekabet Kurulu tarafından zincir marketlere kesilen 2,7 milyar liralık rekor cezanın fahiş fiyat artışından değil, kartelleşme suçundan verildiğini belirterek, "Her şey usulüne uygun şekilde yapılmıştır. Yakın tarihte aynı pazarda, aynı türde ihlalin tespit edildiği diğer bazı rekabet otoriteleri tarafından yüzde 3'ten yüzde 7'ye kadar para cezası uygulanmıştır." dedi.
#Zincir Marketler