Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünce 26 ilde 18 yaş üstü 1952 tüketicinin katılımıyla ‘Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu’ hazırlandı.Raporda elde edilen bulgularla tüketicilerin bilinç, bilgi düzeylerinin artırılmasına yönelik gerçekleştirilecek eğitim, bilinçlendirme ve araştırma faaliyetlerine, yasal düzenlemelere yön verilmesi amaçlanıyor.
#GazetehaberleriTicaret Bakanlığı’nca yapılan tüketicilerin bilinç düzeyi araştırması, bilinç düzeyi arttıkça yerli ürün kullanımı ve talebinin arttığını gösterdi. Araştırmaya göre yüksek bilinç düzeyindeki tüketicilerin yüzde 42.2’si yerli tercih ediyor. Düşük bilinç düzeyinin ise yüzde 65’i aldıkları ürünün menşeine bakmıyor.
#GazetehaberleriTicaret Bakanlığınca hazırlanan Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu'na göre, Türkiye'de tüketicilerin yüzde 37'si yerli ürün tercih ederken, yüksek bilinç düzeyindekilerde bu oran yüzde 42,2'ye çıktı. Tüketiciler açısından markanın en fazla önem taşıdığı ürün grubunun gıda olduğu görüldü.
#Tüketici Profili Ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu