OSMANLI Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, 2’nci Abdülhamid zamanında projesi çizilen, 145 yıllık Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi’nin yüzde 84’ü tamamlandı. 5 ili direkt, 50 ili dolaylı ilgilendiren 818 kilometrelik otoyol projesiyle Karadeniz ile Akdeniz kara yolu bağlantısı, 6 saate inecek.
#DereyoluOsmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelen, 2’nci Abdülhamid döneminde de projesi Fransız mühendislere çizdirilen ’144 yıllık rüya’ Karadeniz- Akdeniz Otoyolu, Karadeniz'den Akdeniz'e ulaşımı 6 saate indirecek. 2020’de tamamlanması hedeflenen 818 kilometrelik yoldan 50 il faydalanacak.
#OtoyolOSMANLI Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelerek, 2’nci Abdülhamid zamanında projesi Fransız mühendislere çizdirilen ve ’144 yıllık rüya’ olarak adlandırılan Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi’nin 2019 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. Yaklaşık 2 milyar TL’ye mal olacak 818 kilometrelik yolla, Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşım, 6 saate inecek.
#Karadeniz- Akdeniz Otoyolu ProjesiKaradeniz’de bölge insanını ayağa kaldıran ve kısaca ‘Yeşil Yol’ olarak adlandırılan 2 bin 600 kilometrelik projede, 2’nci ve 3’üncü öncelikli yol olarak yer alan ‘mor ve mavi’ güzergâhlar da çevreye zararları açısından eleştiriliyor. Uzmanlar, en büyük zararın en yoğun turizm merkezlerinin yer alacağı 1’inci öncelikli Yeşil Yol’da meydana geleceğini, 2’nci öncelikli yol olan mor ile 3’üncü öncelikli yol olan mavi güzergâhın da bölge doğasına zarar vereceğini savunuyorlar. Doğu Karadeniz Turizm Master Planı’nda detaylı olarak gösterilen üç güzergâh, 8 ayrı ildeki 38 turizm merkezini birbirine bağlayacak.
#KaradenizTÜRKİYE’yi kurtaran, biliyorsunuz çok. O arada -örneğin erken seçimin gerekli olduğunu savunduğunuz için- vatan haini ilan edilme riski de büyük. O nedenle bir günlüğüne olsun “kurtaranlar” kafilesinin dışına çıkıp, bu satırları yazdığımız sırada bulunduğumuz yörenin iki sorununu aktaralım istiyoruz.