Mercedes -Benz Türkiye, Almanya’daki merkezinden ithal ettiği otomobillerin bedelini 1 Nisan 2012’den itibaren Türk Lirası’yla ödemeye başladı. Böylece Mercedes otomobillerin Türkiye’deki fiyatı da artık TL üzerinden belirlenecek. Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, “Türk Lirası’na geçerek cari açığa en az 250 milyon Euro’luk katkı sağlayacağız” dedi.
Türkiye’ye özel olarak geliştirilen 1.6 litrelik motoru ile 2010 yılında 7 bin 360 adet satarak orta üst lüks modeller arasında en çok tercih edilen araç olan Mercedes C Serisi, Nisan ayında yenilenen yüzü ile 1.6 fiyatına, 1.8 litre hacmindeki motorla satışa sunulacak. Mercedes böylece, geçtiğimiz yıl Türkiye’de gerçekleştirdiği 7 bin 360 adetlik C Serisi satışını bu yıl 7 bin 500’ün üzerine çıkaracak.
Yarın VIP günüyle kapılarını açacak Autoshow fuarında sergilenecek modeller arasında kuşkusuz en fazla ilgiyi süper lüks otomobiller çekecek. Hayalleri süsleyen bu otomobiller, görüntüleri kadar fiyatlarıyla da ilgi odağı olacak. Fuarda sergilenecek 13 süper lüks otomobilden en ucuzunun fiyatı 250 bin Euro’dan başlıyor. Fuarın en pahalı otomobili ünvanını 880 bin Euro’luk fiyatıyla Rolls Royce Phantom Coupe alırken, bu modeli 622 bin Euro’luk etiketiyle Bentley Mulsanne takip ediyor.
Ekonomideki canlanmanın önemli bir işareti de kamyon ve kamyonet üretiminden geldi. Global krizle birlikte dibe vuran kamyon, kamyonet üretimi, 2010’un ilk 6 ayında patlama yaşadı. Kamyonet üretimi yüzde 851, büyük kamyon üretimi ise yüzde 222 arttı. Bu iyileşme üreticilerin kârlarına da yansıdı.
İtalyan Fiat’ın en genç başkanı John Elkann, CEO Sergio Marchionne ile birlikte, en başarılı operasyonları olan Tofaş’ın çalışanlarına teşekkür mektubu gönderdi. Elkann ve Marchionne, “Sizin tutkulu çalışmanızla zorlukları aştık. Geleceğe doğru yapacağımız atılımda baş kahraman olmayı sürdüreceksiniz” dedi.