Ukrayna’nın Odessa kentinde, üniversitede öğrenim gören 7 Türk öğrenci, Rusya’nın askeri harekât başlatmasının ardından kendi imkânları ile 60 saat süren yolculuk sonunda Kırklareli’nin Bulgaristan’a açılan Dereköy Sınır Kapısı’ndan Türkiye’ye giriş yaptı.
#Türk ÖğrenciRusya’nın askeri harekat düzenlediği Ukrayna’da mahsur kalan Türklerin, kara yolu ile Türkiye’ye getirilmelerine dün akşam başlandı. Ukrayna'da yaşayanlar, Dışişleri Bakanlığı'nın organizasyonu ve kendi imkanlarıyla Türkiye'ye ulaşmaya başladı. Kiev'den gelen iş insanı Bünyamin Görünüş, "Herkes çıkış için sınıra yönelmiş. Yolda tanklar yanıyordu. Türkiye'ye 22 saatte geldik" dedi. Ukrayna'nın Odessa kentinde, üniversitede öğrenim gören 7 Türk öğrenci, kendi imkanları ile 60 saat süren yolculukları sonunda Kırklareli'nin Bulgaristan'a açılan Dereköy Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yaptı. Öte yandan Dışişleri Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran, Ukrayna'dan tahliye olan Türk vatandaşlarına sınır kapılarında uygulanacak güncel prosedürleri paylaştı.
#UkraynaKoronavirüs önlemleri kapsamında İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan genelge ile iç hat uçuşlarında aşısı olmayan yolculardan PCR testi ibraz dönemi başladı. Eşi ile birlikte balayına giden ancak aşısı eksik olduğu için PCR testi ibraz etmek zorunda kalan Güven Halisdemir uçağa binemedi.
#Pcr TestiRelated Digital CEO’su Sedat Kılıç: “Fırsat eşitliğine yönelik benimsediğimiz uygulamalarımız, İngiliz bağımsız denetim firması Intertek tarafından yapılan denetimlerle de taçlandırıldı. Related Digital olarak; Intertek’in yaptığı ilk denetim sonucunda Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından verilen ‘İş’te Eşit Kadın’ sertifikasyonunu almaya hak kazandık. Bu kapsamda da söz konusu sertifikayı alan ilk Türk teknoloji şirketi olduk.”
#Related Digital2020’de pandemi etkisiyle hızla gelişen e-ticaret sektörü yılı 200 milyar liralık büyüklükle kapattı. Neredeyse her platform yüzde 50 büyüme gösterirken, istihdamdaki büyüme yüzde 40 oldu. Sektör temsilcileri aynı ivmenin 2021’de de devam edeceğini belirtiyor. Bu yıl markaların dijital kanallarına kaydolan kişi sayısı ise yüzde 34 artarak, 110 milyonu aşarken, ortalama sepet tutarı da 339 lira oldu. Yılın öne çıkan ürünü ise şüphesiz robot süpürge.
#Gazetehaberleri1 Aralık 2020 tarihinden itibaren firmalar reklam, tanıtım içerikli telefon mesajı ve elektronik postaları denetimsiz/izinsiz olarak tüketiciye gönderemeyecek. Bu tarihten itibaren tüm kuruluşlar sahip oldukları dataları İleti Yönetimi Sistemi’ne (İYS) yüklemek ve izinlerini onaylatmak zorundalar. Tüketici, sisteme girerek kendisine gelebilecek mail ve telefon mesajlarının izinlerini denetleyebilecek.
#İzinsiz Mesaj1 Aralık 2020 tarihinden itibaren firmalar reklam, tanıtım içerikli telefon mesajı ve elektronik postaları denetimsiz/izinsiz olarak tüketiciye gönderemeyecek. Bu tarihten itibaren tüm kuruluşlar sahip oldukları dataları İleti Yönetimi Sistemi’ne (İYS) yüklemek ve izinlerini onaylatmak zorundalar. Tüketici, sisteme girerek kendisine gelebilecek mail ve telefon mesajlarının izinlerini denetleyebilecek.
#Gazetehaberleri“Black Friday” rüzgarı dijital pazarlama dünyasını da etkisi altına aldı. Bu yolla kampanya geliştiren markalar, satışlarını geçen yıla oranla ikiye katladı. Bu kapsamda Related Digital, Black Friday’e ilişkin çarpıcı veriler açıkladı. Yayınlanan ilgili araştırmaya göre, bu yıl kampanyalarla ilgili 92 milyon e-posta gönderildi, bu sayı geçtiğimiz yıl 65 milyondu. Bu yıl satın alınan ürün sayısında da yüzde 45’lik artış yaşandı. Geçen yıl 1 milyon 564 bin olan satılan ürün sayısı, bu yıl 2 milyon 265 bine ulaştı. Markaların cirolarını en fazla etkileyen ürünler “giyim ve kozmetik” kategorisinde yer alırken, kullanıcıların büyük bir çoğunluğu sipariş için 00:00-01:00 saat aralığını bekledi.
#Black Friday‘Kara’, ‘efsane’, ‘büyük’ gibi isimlerle adlandırılan Black Friday (Kara Cuma) indirimleri nedeniyle dün çok sayıda AVM’de büyük yoğunluk yaşandı. AVM ve mağazaların özel indirimleri için birçok vatandaş sabahın ilk ışıkları ile birlikte AVM kapılarının önünde uzun kuyruklar oluşturdu.Yoğunluk alışveriş caddelerine de yansıdı. Özellikle mesai bitiminin ardından kasalarda büyük yığılmalar meydana geldi.
#Kara CumaRelated Digital, teknoloji, altyapı ve operasyon alanlarında yaptığı yatırımların ardından müşteri memnuniyeti için düğmeye bastı. Bu kapsamda; 200’den fazla büyük ölçekli şirket ile 250’yi aşkın KOBİ’nin katılımıyla gerçekleşen müşteri memnuniyeti araştırmasına göre Related Digital’in tavsiye edilme oranı yüzde 95 seviyesine ulaştı.
#Related DigitalBu yıl beşincisi düzenlenen Boğaziçi Üniversitesi Digital Analytics Summit, sektörün yetkin isimleri ve öncü şirketlerini bir araya getirmeye devam ediyor. Dijital pazarlamanın geleceği ve geçirdiği evrim, büyük verinin etkili kullanımı ve akıllı cihazların pazarlamadaki rolü gibi konuların tartışılacağı Digital Analytics Summit 18, “Veriye Dayalı Pazarlama Dünyasında Stratejiler” temasıyla 29 Kasım 2018 tarihinde Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’da gerçekleştirilecek.
#Digital Analytics Summit 18Global Girişimcilik Haftası Etkinlikleri kapsamında ‘Uluslararası Girişimcilik Zirvesi ve Fuarı’, Ankara Congresium’da 27-28 Kasım tarihlerinde yapıldı. Fuar, ülke ekonomisinde yeni bir dönemin kapılarını açacak dinamik ve yeni işbirlikleri için farklı sektörlerden en önemli isimleri bir araya getirdi. Zirveye bir eğitim kurumu da katıldı.