İlk altı ayı ‘0’ stokla kapatan bayilerin elinde temmuzda ilk kez araç kaldı. Temmuz ayında talebin hız kesmediğini belirten bayiler, bu durumu tatil dönemine ve normalin üzerinde sıfır araç gelmesine bağladı. Uzmanlar da sıfırda asıl durağanlığın eylül ayında başlayacağını söyledi. İkinci elde ise alınan önlemler satışları yavaşlattı. Yatırım amaçlı satın alınan otomobiller, ikinci el piyasası iyice yavaşlamadan garajlardan çıkmaya ve hızla ilan sitelerine yüklenmeye başladı.
#Otomotiv PiyasasıRenault merakla beklenen fabrika çıkışlı ikinci el araç faaliyetlerini Türkiye’de devreye aldı. Bursa’daki Oyak Renault fabrikasında kurulan ‘Refactory’ isimli ikinci el araç yenileme merkezinde, kullanılmış otomobillerin ekspertiz, mekanik, karoser onarımı, boya işlemleri gibi birçok işlemi gerçekleştirilecek.
#RenaultRenault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu, kanun koyucuların doğru yönlendirilmesi ve tüketicilerin otomotivde yeni teknolojilere daha rahat ulaşabilmesi için otomotiv derneklerine ‘yeni bir oluşum’ çağrısı yaptı. Doğu, “Derneklerimiz daha çok gündelik sorunlarla mücadele ediyor. Bütünsel stratejimiz yok. Otomotivdeki değişimi konuşmamız, acil bir şeyler yapmamız lazım” dedi.
#RenaultFabrika çıkışlı ikinci el araç dönemi 2023 yılında resmen başlıyor. Çalışmalarda sona gelindiğini belirten Renault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu, “İşlemler Bursa’daki Renault fabrikasında yapılacak. Başlangıçta 6 yaşına kadar araçlar yenilecek sonrasında bunu 10 yaşa kadar uzatacağız. Motor dahil her şey yenilenebilecek. 2 yıl da garanti sunulacak. 10 yıl boyunca aracı sürekli yenileyip garantiler vererek halkın güvenerek kullanacağı uygun fiyatlı araçlar yapacağız. Türkiye’de ikinci elin kaderini değiştireceğiz” dedi.
#AraçSıfır araçların üretim ve satın alma maliyetleri zorlaşırken ilki bu sene kurulan ikinci el araç yenileme tesislerinin sayısı hızla artıyor. Adeta bir otomobil fabrikası gibi tasarlanan bu merkezlerin araç kapasitesinin yıl sonunda 100 bin adede ulaşması, 2023 yılında ise 200 bin adede kadar çıkması bekleniyor. Türkiye’de yılda ortalama 800 bin adet sıfır otomobil üretildiği düşünüldüğünde, yakın gelecekte yenileme merkezlerinin bantlarından inen otomobil sayısının sıfır otomobil sayısını geride bırakması işten bile değil.
#Sıfır Araç