YILLIK hacmi 1 milyar liraya ulaşan deterjan sektöründe, toz deterjanın payı giderek azalırken, bunların yerini yavaş yavaş yeni nesil konsantre deterjanlar alıyor. Yeni geliştirilen hacmi küçük, işlevi fazla ürünlerle geçtiğimiz yıl yüzde 10 büyüme oranını yakalayan firmalar, hane başına düşen yıllık tüketimi de 24 kilograma çıkarmayı başardı.
DAHA az miktarla daha fazla çamaşırın yıkanmasını sağlayan, yıkama ısısını 30 dereceye düşürerek elektrik faturalarını hafifleten yeni nesil konsantre ürünlerle deterjanlarda yıllık pazar 810 milyon liradan 990 milyon liraya ulaştı. Konsantre ürünlerle ambalajları küçülen deterjanda tüketim 480 bin tondan 348 bin tona indi. Konsantre ürünlerde rekabet tozdan sıvıya kaydı.
YILDA 356 bin ton deterjan tüketiminin gerçekleştiği Türkiye’de pazar, 9 ayda yeni nesil konsantre ürünlere kaydı. 810 milyon TL’lik pazarın yüzde 85’ini ele geçiren konsantrematikler, yıllık deterjan tüketiminin de daha şimdiden 60 bin ton birden azalmasına yol açtı.