Rusya’ya uygulanan yaptırımlar ülkeyi adeta bir zaman tünelinden geçirerek 32 yıl geriye taşıdı. İlk kez 31 Aralık 1990’da Moskova’da Rus halkına kapılarını açan McDonald’s ülkedeki 850 şubesini kapatma kararı aldı. Rusya’ya yaptırım uygulayan şirketler arasında Starbucks, Pizza Hut ve KFC gibi birçok dünyaca ünlü zincir restoran ile Coca Cola ve Pepsi gibi sembolik markalar da bulunuyor.
#Mcdonald’Sİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi Şener2020 yılı şimdiden hem markalar hem de tüketiciler için iletişim dinamiklerinin değiştiği, ezberlerin bozulduğu bir yıl olarak kayıtlara geçti. Peki, zorlu koşullara rağmen tüketicilerin gözünde “lovemark” olmayı başarmak mümkün mü?
#Şinasi Furkan AvcıReklamveren şirketler, nefret söylemi ve terörizm içeren videoların yanında reklamlarının gösterilmesinden rahatsız olarak online video platformu YouTube’a reklam vermeyi durdurdu. Yaşanan bu olay online video platformlarında oyunun kurallarının değişeceğinin ilk göstergesi oldu ve gündeme 3 maddelik bir formül geldi.
#YoutubeSchneider Electric Türkiye Başkanı Bora Tuncer, halen dünyada 1.2 milyar insanın kaliteli ve sürekli enerjiye erişimi olmadığına dikkat çekerek, enerjinin verimli kullanılmasının önemini vurguluyor. Yapılan araştırımalar, Türkiye’de yılda 10 milyar dolara varan enerji tasarrufunun mümkün olduğunu gösteriyor.
#EnerjiGodiva’nın geçici işçi tedarikçisi Contemporary Personnel, Ülker’e ırkçılık davası açtı. Conpemporary Personnel’den gelen ’siyahi ve Hispanik çalışan istemiyor’ suçlamasına Godiva’dan ilginç yanıt geldi. "Global Tedarik Zincirinden Sorumlu Başkan Yardımcımız Bill Kornegay da siyahi" savunmasını yaptı.
PEŞ peşe açılan kahve zincirleri sayesinde çözülebilir kahvelerin 280 milyon YTL’lik toplam kahve pazarından aldığı pay yüzde 81’e ulaştı. Türk kahvesinin yüzde 18’e kadar gerilediği pazarda, Cappuccino’nun aldığı pay yüzde 2.8’i buldu. Firmalar, geçtiğimiz yıl yüzde 25’lik büyüme oranını yakalayarak 8 milyon YTL’lik satış hacmine ulaşan Cappuccino’da bu yıl 10 milyon YTL hedefliyor.
Ekonomist Dergisi’nin "Yılın İş İnsanları" kürsüsüne bu yıl Ülker Grubu Başkanı Murat Ülker, Coca-Cola Company’nin sıradaki CEO’su olarak ilan edilen Coca-Cola İcra Başkanı Muhtar Kent, TMSF Başkanı Ahmet Ertürk, Hey Grup Başkanı Aynur Bektaş, Orjin Grup Başkanları Zafer Yıldırım ve Zafer Kurşun, ÇYDD Başkanı Türkan Saylan çıktı. Yılın iş insanlarının hepsi işlerinde ve mesleklerinde ’fark yaratarak’ bu noktaya geldiklerini vurguladılar.
Ülker Şirketler Topluluğu İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, 850 milyon dolara Ülker’in dünya lüks çikolata devi Godiva’yı satın almasını, "Türkiye’ye bayram hediyesi oldu" diye değerlendirdi. Satın alma işleminin tamamlanmasıyla Ülker ödemenin tamamını nakit yapacak.
Hazır kahvenin bir çeşidi olan 3’ü bir arada konsepti ile 2000’li yılların başında tanıştık. Nescafe, 2002’de ilk tek kullanımlık 3’ü bir arada kahveleri piyasaya sürdü. Kahve, şeker ve kremayı bir arada sunan bu küçük poşetler, hazır kahve tiryakileri için hayatı oldukça kolaylaştırdı. Üstelik 25 kuruş gibi uygun bir de fiyatı vardı.