Dijitalleşme yatırımları, mobil teknoloji şirketlerinin gelirlerini hızla tırmandırıyor. Vodafone Türkiye’nin Nisan 2022-Mart 2023 arasındaki dönemi kapsayan mali takvim sonuçları da bunu doğrular nitelikte. Bu sonuçlara göre şirket 2022-23 mali yılında servis gelirlerini bir önceki yıla göre yüzde 47.6 oranında artırarak 25.5 milyar TL’ye çıkardı.
#Vodafone TürkiyeTürk Telekom Üst Yöneticisi Dr. Paul Doany, "Doğru strateji, uygulama ve de etkin gider yönetimi sayesinde 2019’un ilk altı ayında 745 milyon TL net kar elde ettik. Türk Telekom’un geçen yılın ilk yarısı 1,93 olan borçluluk oranı (Net Borç/FAVÖK), 30 Haziran 2019 itibarıyla 1,76 puana inmiş durumda. Yabancı para riskinden ve borçluluktan bu denli hızlı bir şekilde arınmış güçlü bilanço ile tüm paydaşlarımız için daha öngörülebilir bir net kar akışı sağlayacağız" açıklamasında bulundu.
#Türk TelekomİLETİŞİM operatörü Vodafone Türkiye, 2016-17 mali yıl sonuçlarını ve gelecekteki planlarını açıkladı. Geçen yıl şirketin Türkiye CEO’su olan Colman Deegan’ın katıldığı toplantıda açıklanan bilgilere göre Vodafone Türkiye’nin servis gelirleri söz konusu dönemde yüzde 16 artışla 8 milyar TL’ye ulaştı.
#Vodafone TürkiyeAkbank Direkt Bankacılık’tan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz Akbank müşteri sayısında mobili kullananların interneti bu sene geçeceğini tahmin ettiklerini söyledi. Oğuz 2017’de tüm sektörde mobil müşteri sayısının interneti geçeceğini vurguladı. Akbank'ta en çok mobil olan müşteri grubu ise askerler ve öğretmenler oldu.
Turkcell, 2024’ün ikinci çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Yılın ikinci üç aylık döneminde net abone sayısını 346 bin artıran şirketin Türkiye’deki toplam abone sayısı 43,2 milyona ulaştı. Bu çeyrekte faturalı abone sayısı net 477 bin artan Turkcell’in son 1 yılda kazandığı faturalı abone sayısı 1,8 milyon oldu. Makroekonomik faktörler göz önünde bulundurulduğunda dirençli bir performans sergileyen Turkcell’in grup gelirleri yılın 2. çeyreğinde 34,9 milyar TL olurken, 14,9 milyar TL FAVÖK ile yüzde 42,6 FAVÖK marjı elde edildi. Net kâr ise düşük kur farkı giderleri ve etkin risk yönetiminin katkısıyla 2,9 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Paycell ve Financell markalarıyla sunduğu techfin alanındaki faaliyetleri de Turkcell’in ikinci çeyrekteki finansal sonuçlarına güçlü katkı sağladı.
#Turkcell‘Birlikte Geleceğe Buluşmaları’nın Ankara etabında dijitalleşmenin artık tüm sektörler için kaçınılmaz bir zorunluluk haline geldiğini belirten sektör temsilcileri finansal hizmetlerdeki dijitalleşmeye vurgu yaptı. Akbank yöneticileri uçtan uca dijitalden müşteri olma hizmetinin yanı sıra mobil üzerinden POS, ticari kredi kartı ve ticari kredi başvuruları yapabilme gibi çok geniş bir alanda hizmet sunduklarını bu çabalar sonucunda, her 10 KOBİ müşterilerinden 8’inin dijital kanalları kullandığını söyledi.
#Birlikte Geleceğe BuluşmalarıUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dijital 2024 Global Genel Bakış ve Türkiye Raporu’nda açıklanan Nisan verilerine göre Türkiye’nin dijital medya alışkanlıklarını ve tercihlerini değerlendirdi. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin 2024’te internette geçirdiği süreye bakıldığında günde 7 saat 6 dakika ile dünyada 19. sırada yer aldığını belirterek, nüfusun yüzde 86,5’inin internet kullanıcısı, yüzde 93,8’inin mobil bağlantı sahibi ve yüzde 67,4’ünün sosyal medya kullanıcısı olduğunu bildirdi.
#Abdulkadir UraloğluAltmışlı ve yetmişli yıllar enformasyon toplumu teorilerinin ışığında dijital devrimin ayak seslerinin duyulmaya başlandığı yıllardı. Doksanlı yılların sonlarından itibaren ise diğer tüm alanlarda olduğu gibi medya alanının da dijital ortamlara yöneldiğini gördük. Hatta medya ürünleri, dijital dönüşümün ateşleyicisi konumundaydı.
#Konuk Yazar30’uncu yılını kutlayan Turkcell, 2024 yılının ilk çeyreğinde güçlü büyüme kaydetti. Şirketin genişleyen müşteri tabanına ek olarak dijital servislerdeki gelir artışı ve techfin faaliyetleri finansal sonuçlarda etkili oldu. Grup gelirleri; yıllık bazda %11,8 artışla 30,8 milyar TL'ye, FAVÖK %23,2 yükselişle 12,8 milyar TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı 3,8 yüzde puan artış ile %41,4 olarak gerçekleşti. Net kâr ise ilk çeyrekte 2,6 milyar TL’ye ulaştı
#TurkcellYüksek fiyat ve zorlu kredi koşullarına rağmen sıfır otomobile talep sürüyor. 9 günlük tatilin etkisiyle pazarın uzun süre sonra ilk kez daralması beklenen nisanda bile 80 bin adet satış bekleniyor. “Normal şartlarda bu ortamda satışlar bıçak gibi kesilirdi” diyen Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “Şu anda ev alacak güce sahip olmayan otomobilini değiştirmeyi enflasyon karşısında bir fırsat olarak görüyor. Kredi çekip, belki altın bozdurup otomobil alıyor” dedi.
#OtomotivBankaların ilan ettiği mevduat faizi oranıyla, şubeye gidildiğinde sunulan mevduat faizi oranları arasında farkı tespit etmek için 8 ayrı bankaya gittik. Bankalara göre değişmekle birlikte, internet bankacılığında yüzde 25-45 aralığında değişen mevduat faizi oranları, şubede yapılan yüz yüze görüşmeler sonrası yüzde 60’a kadar yükseliyor. İnternet ile fiziki şube arasında 1 milyon lira için 92 günlük vadenin getirisi arasındaki fark 74 bin TL’ye kadar çıkıyor.
#TCMBFarklı ihtiyaçlara özel geliştirdiği ürün ve servislerle kullanıcılarına avantajlar sunan Turkcell, müşterilerinin farkında olmadan paketlerini aşmasını önleyen ‘Akıllı Fatura’ servisini herkes için ücretsiz hale getirdi. Turkcell’liler Akıllı Fatura özelliğini mobil uygulama, çağrı merkezi veya SMS üzerinden aktif edebilecek.
#TurkcellFinansal sistemin kalbi olan bankacılık, dijitalleşmenin en çok yansıdığı sektörlerden biri oldu. Artık bankalar, banka şubesine gitmeden görüntülü görüşme yoluyla müşteri kabul etmeye başladı. Dijital bankacılık müşteri sayısı ise 107 milyona yükseldi.
#Dijital BankacılıkTrendyol, kurulduğu günden bu yana Türkiye’ye ve ekosisteme en büyük pozitif etkiyi yaratan şirket olma hedefiyle satıcılarının işlerini büyütürken müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor, ülke ekonomisine katkıda bulunuyor ve ekosistemi geliştiriyor. Bu sorumluluk ile çalışmalarını yürüten Trendyol, müşterileri ve satıcıları için daha fazla değer yaratmak adına çalışmalarını yürütüyor. Türkiye’nin dört bir yanındaki iş ortaklarını müşterileriyle buluşturan Trendyol, hem satıcıların hem de müşterilerin güvenini kazanarak kalplerde yer ediniyor. Kasım kampanyalarını #İyiKiAlmışım çatısı altında toplayan Trendyol, sunduğu avantajlı fiyatlar, indirimler, kuponlar, hızlı teslimat, hızlı müşteri desteği ve iade süreçleriyle müşteri memnuniyetini artıracak.
#Sponsorlu İçerikBir süredir tatil yörelerinin parlak girişimi olan lokma, büyük kentlerde bambaşka bir çehreye büründü. Osmanlı döneminden bu yana devam eden hayır lokması döktürme geleneği Türk müteşebbisinin parlak iş kapılarından biri oldu. Caddelerde, hastanelerde, okullarda hatta düğünlerde mobil araçlarda lokma dağıtılıyor. Biz de lokma araçlarının peşine düştük. Konuştuğumuz lokmacılar her firmaya güvenilmemesi ve dolandırıcılara dikkat edilmesi gerektiğini belirtirken, 1000 kişilik lokma döktürmek için 3000 TL ödemek gerekiyor.
#LokmacıTüm dünyada kullanılan programlardan birisi de Skype programıdır. Günümüzde pek çok kullanıcı Skype programına üye olmakta ve program hakkında pek çok araştırma yapmaktadır. Bu araştırmalardan birisi de hesap silme işlemleridir. Skype programına üye olan kullanıcılar hesap silme ve hesap kapatma işlemlerini kolay bir şekilde gerçekleştirebilmektedir. Peki, kalıcı olarak Skype hesabı nasıl silinir ve hesap kapatma adımları nelerdir? Skype programında hesap silme işlemlerinin nasıl gerçekleşeceğini detaylıca derledik.
Günümüze baktığımız zaman neredeyse her insanın banka hesabının olduğu görülmektedir. Herkes kendine göre bir banka seçerek hesap açmaktadır. Zaman zaman ise açılan hesapları kapatma isteği bulunmaktadır. Yapı Kredi hesap kapatma 2023 - Yapı Kredi Bankası hesap iptal etme (Vadeli, Vadesiz, Döviz ve Altın) gibi merak edilenleri detaylarıyla derledik.