Mi Credit uygulaması dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Xiaomi kullanıcılarının sürekli olarak karşısına çıkan Mi Credit uygulaması ilginç bir özelliği ile öne çıkıyor. Kredi verme işlemi için hazırlık yapan Xiaomi, bu işlem için Mi Credit uygulamasını kullanacak. Uygulama, şu an Hindistan üzerinde aktif olarak kullanılabiliyor. Türkiye ve diğer ülkeler içinse önümüzdeki aylarda planlama yapılması bekleniyor.
#Mi CreditBankaların yarattığı sarsıntı devam ediyor. Janet Yellen’ın “gerekirse ek önlemler” alabileceklerini söylemesi olumlu algılansa da kafaları karıştırdı. Tam borsalarda stabil görünüm oluşmaya başlamıştı ki Deutsche Bank’ın risk primlerindeki (CDS) yükseliş, tedirginliği artırdı. Bu aşamada yaygın bir bulaşıcılık ve domino etkisinden söz etmek fazla karamsarlık olur. Görünen o ki piyasalar, artan güvenli liman ihtiyacıyla bir süre daha bankacılık sektörünün etkisinde kalacak.
#EuroDış piyasalar oldukça dalgalı bir süreçten geçiyor. Takipte olunması ve gerekirse tedbirlerin alınacağının hissettirilmesinin verdiği güven sert düşen borsalara tepki alımlarını beraberinde getirdi. Ancak bankacılık sektöründeki tedirginliğin ortadan kalkması zaman alacak. Piyasaların verdiği olumlu tepkiyi temkinli karşılamakta yarar var. Borsa İstanbul’da ise dış piyasalara duyarlılık arttı, dış borsalarla birlikte hareket etmeye başladı.
#TCMBBorsa İstanbul 90 bin uğursuzluğunu kırdı ve dün dünyada borsalar değer kaybederken Ocak 2015’ten sonraki en yüksek seviyesine çıktı. Yüzde 1.47 değer kazanarak 91 bin 45 puana ulaşan Borsa İstanbul’da yükselişin lokomotifi bankacılık hisseleri oldu. Yılbaşından bu yana borsadaki değer kazancı yüzde 17’ye yaklaştı.
#GazetehaberleriDeğişik faiz oranlarıyla paranın ‘katlanma’ hızını hesaplayan Akbank Private Banking’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fikret Önder, Türkiye’de 2008’de 3.8 yıl olan sürenin 10 yıla uzadığına dikkat çekti. Bu süre İsviçre’de halen 360 yılı buluyor.
İyi haber, bu depremi atlattık. Kötü haber, ardından bir tane daha gelip çanımıza ot tıkayacak, çünkü akıllanmıyoruz. İkinci dalganın ne zaman vuracağı bilinmez, bir yıl da olur, bir ay da. O dalga gelinceye kadar önümüzde dış piyasaların davranış biçiminden yola çıkan iki senaryo var. İlkinde çok hızlı çıkarız, ikincisinde yerimizde sayarız. Ama, Nisan geldiğinde çok dikkatli olmak gerek.
2005 yılının son günlerinde otomotiv firmaları kampanya atağına kalktı. Hemen hemen her firma kendi ölçeğinde bir kampanya düzenlerken, bu işten en kárlı çıkanlar ise kuşkusuz tüketiciler oluyor. Bazı modellerde fiyatlar düzenlenen kampanyalarla 2003 yılının bile altına inerken, kredilerde yaşanan düşüşler de otomobil almak için son derece cazip ödeme koşuları yaratıyor.