İhracatın arttığını teşviklerle işsizliğin düşme eğiliminde olduğunu anlatan İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, “KGF stresi düşürdü ve moraller arttı” diyor. Ancak rehavete kapılmamak gerektiğine, ekonomideki iyileşmenin sürdürülebilmesi için “huzurlu bir ortama” ihtiyaç olduğuna da dikkat çekiyor.
#Jale ÖzgentürkTAV Havalimanları Holding (Tepe Akfen), İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yüzde 40 hissesi için Limak Grubu ile 285 milyon euro karşılığında hisse satın alım sözleşmesi imzaladı. Hisse devrinin sonuçlanmasıyla, TAV ve işletmenin yüzde 60 hissesine sahip Malaysia Airport Holding, Sabiha Gökçen’de ortak olacak. Ancak Limak’ın elinde bulunan yüzde 40’lık hisse aynı zamanda yönetimi atama hisseleri olduğu için TAV, Sabiha Gökçen’in fiilen yeni sahibi oluyor.
#Nihat ÖzdemirDalaman Havalimanı'nın işletme hakkı devir ihalesi yapıldı . İhalede Limak-GMR, YDA İnşaat, TAV Havalimanları Holding, Fraport İC İçdaş konsorsiyumları yarıştı. İhalede en yüksek teklif 705 milyon euroya YDA İnşaat'tan geldi.
#Devlet Hava Meydanları İşletmesiSabiha Gökçen Havalimanı'nın üç ortağından birisi olan Hintli GMR Infrastructure şirketteki yüzde 40 hissesini satmak için görüşmelerini hızlandırırken, GMR'ın hisseleri ile halihazırda şirkette yüzde 20 paya sahip olan Malezyalı Malaysia Airports Holdings ve TAV Havalimanları Holding ilgileniyor.
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda(İSG) 2010 yılının ilk üç ayında yolcu sayısı 2 milyon 201 bin oldu. 2010 yılı sonunda 11 milyon yolcu bekleyen havalimanında, ikinci pist için HEAŞ tarafından kamulaştırma çalışması için 100 milyon dolarlık bütçe ayrıldı. Ortalama 500 milyon dolara mal olması planlanan ikinci pistte ihale sürecine 2011'de girilmesi bekleniyor.
Savunma Bakanlığı’nın 2003 yılında zarar eden Sabiha Gökçen Havalimanı’nı 200 milyon dolara Ulaştırma Bakanlığı’na devretmeyi önerdiği, Bakanlığın ise bu teklifi kabul etmediği ortaya çıktı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, olayla ilgili pişmanlığını "ileriyi göremedik" sözleriyle dile getirdi.
Atatürk Havalimanı’nın kapanıp İstanbul Havalimanı’na taşındığı 5 Nisan’dan itibaren İstanbul’un ikinci havalimanı Sabiha Gökçen’e ilgi arttı. İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) CEO’su Ersel Göral, dış hat yolcu sayısının geçen yıla göre yüzde 25 arttığını söyleyerek “Artık kendimizi İstanbul’un şehir havalimanı olarak konumlandırıyoruz” diyor.
#YazarSabiha Gökçen Havalimanı'nın Limak Holding'de bulunan yüzde 40'lık hissesi için 364 milyon dolara el sıkışan TAV Havalimanları Holding'e Malezyalı ortaktan kötü haber geldi. Havalimanının yüzde 60 hissesini sahip olan ve geri kalan yüzde 40'lık hisse için öncelikli satın alma hakkı bulunan Malezya Havayolları Holding (MAH) bu hakkı kullanma planları olduğunu açıkladı. Eğer MAH'ın hisse alım teklifi, TAV'ın teklifi kadar olursa MAH Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yüzde 100'üne sahip olacak.
Hintli grubun hisselerini satışa çıkınca Atatürk Havalimanı’nı işleten TAV, Limak’ın ortak olduğu Sabiha Gökçen’e talip oldu. Bu durumu nasıl değerlendirdiğini sorduğumuz Limak’ın patronu Nihat Özdemir, “TAV bir Türk şirketi değil. Gözden kaçırılıyor. Çoğunluğu Fransızlarda. Ben herkesle ortaklık, işbirliği yaparım. Benim için bir sakıncası yok” dedi.
#TAVBaşkent’i, ‘uzay üssü’ görünümlü Yüksek Hızlı Tren (YHT) Gar’ına kavuşturacak olan projenin ihalesini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım onayladı. İhaleyi alan firma ile yapılacak sözleşmenin ardından inşa çalışmaları başlayacak. Yılda 15 milyon yolcu kapasiteli garın inşaat süresi ise 2 yıl olacak.