Bu yıl Kırmızı Dijital/Online Reklam Filmi kategorisinde Yapı Kredi Heroes Club Porsuk çalışması ile Kırmızı ödülünü de aldıklarını hatırlatan Rafineri Kreatif Direktörü Kerim Gürsel, şunları anlattı: “Yapı Kredi Heroes Club, gençleri profesyonel hayata hazırlayan bir eğitim programı. Aldıkları eğitimle kariyerlerine bir adım önde başlayan Heroes Club’lı gençlerin, rakiplerine göre daha şanslı olduklarını esprili bir dille anlattığımız bir kampanya hazırladık. Üç filmden oluşan kampanyanın bu yıl Online Offline kategorisinde ‘En İyi Online Reklam Filmi’ ödülünü Porsuklu filminde aldık.”
#Heroes Club PorsukKurulduğu günden bu yana 7 milyona yakın müşteriye hizmet veren, Türkiye’nin en büyük insurtech markası Sigortam.net, teknolojiye ve insan kaynağına yaptığı yatırımlarla, logosundan web sitesine tüm altyapısını yeniledi.
#Sponsorlu İçerikRafineri Genel Müdürü Aslı Yorgancıoğlu sektörün geleceği ile ilgili; "Mecra ve içerik çeşitliliği, dijital kanalların oluşturduğu alışkanlıklar, büyüyen pazarda iletişim gürültüsü, ekonomik sebepler vs gibi bir çok sebepten ötürü son 3 senedir tüketicilerin (her mecrada) reklama duyarlılığı ve ilgisi anlamlı şekilde düşüyor. İşimizin olmazsa olmazı dediğimiz ve artık neredeyse klişeleşmiş temel reklam prensipleri şu anda her zamankinden daha önemli hale geldi. Dikkat çekici, dikte etmeden etkileşim yaratan ama aynı zamanda tüketici içgörüsü ile markaya anlam katan ve tabii ki iş hedeflerini aşacak şekilde etkili ve fayda odaklı olmak gibi zorlu bir vazife var her işte önümüzde. Buna hem zaman hem de bütçe kısıtlarını da ekleyince denklem daha da eğlenceli hale geliyor. Öldürmeyen güçlendirir prensibiyle, ezber ve vasatın azalıp, yeni bir akıl ve ses ile üretilmiş daha yaratıcı işleri göreceğimiz bir dönem olacağını düşünüyor ve umuyorum" açıklamasında bulundu.
#RafineriC-Section Kreatif Direktörü Güldeniz Şeşen yaptığı açıklamada; "Geleneksel reklamcılıkta neyin komik ve ilginç olduğunu daha çok reklamcı belirlerdi ya da belirlediğini zannederdi. Defalarca kez denenmiş formülleri reklamcılık hileleriyle makyajlayıp arkasına yeteri kadar medya yatırımı yaptığınızda da başarılı olduğunuz düşünülürdü. Oysa ki artık ne istediğini bilmese de en azından ne istemediğinden emin olan bir tüketici kitlesi var ve onlar “reklam” izlemek istemiyor. Lafınız ne kadar süslü, oyuncunuz ne kadar ünlü olursa olsun izleyici çoğu zaman “Bana ne?” diyor. Bizim “dijitalleşme” olarak adlandırdığımız ama ortalama tüketiciye hiçbir şey ifade etmeyen bu süreçte, en iyi işleri yine sağduyulu reklamcılar çıkarıyor. Formül ezberlemekten çok, tüketicinin hangi reklama “Bana ne?” demeyeceğini tahmin edenler başarılı oluyor. TV ünlüleri yerine Instagram ünlülerini kullanarak ya da reklam videosunun köşesine hashtag ekleyerek çağa ayak uyduramıyorsunuz yani. İnsanları ve dünyayı iyi tanıyarak uyduruyorsunuz. Geriye sadece detaylar kalıyor" dedi.
#Güldeniz Şeşen13. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl büyük ödül Kıpkırmızı’yı Audi için hazırladığı ‘Cehennem’ başlıklı reklamla Tribal Worldwide İstanbul kazandı. Kırmızı Bölge’nin Kıpkırmızı ödülü Antalya merkezli Graphx’e, Kırmızı Dijital’in Kıpkırmızı’sı ise Plasenta Conversation Agency’ye gitti.
#ÖdülSon 13 yıldır reklam dünyasına yön veren Kırmızı Ödülleri, bu yıl dijitalleşen dünyayı da eksenine kattı. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl geleneksel basın reklamlarının yanı sıra dijital reklamlar ve ajanslar da yarışa katılıyor. Kırmızı Ödülleri’nde ilk kez 46 farklı dijital alanda en iyiler belirlenecek.
#Kırmızı Reklam Ödülleri