Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında ülkemizin önemli hizmet, sanayi ve turizm firmalarının bulunduğu Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi'nde ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacak. Ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan'dan gelen yük hareketlerinin hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı'ndan seyahat süresini 4 dakikaya kadar da indirecek. 2022 yılı 18 Mart'ında bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye’ye kazandıracağız hem de Çanakkale'nin siluetini tekrar şekillendirmiş olacağız" açıklamasında bulundu.
#1915 Çanakkale KöprüsüCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule keson temeli şaft montajı gerçekleştirildi. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) Otoyolu kesimi Yap-İşlet-Devret (YİD) Projesi ile hayata geçiriliyor.
#GazetehaberleriCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 18 Mart 2017'de temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Avrupa tarafındaki kule kesonu, yarın düzenlenecek törenle denizle buluşturulacak. TBMM Başkanı Binali Yıldırım ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın katılımıyla gerçekleştirilecek törenle başlayacak bu çalışma, yaklaşık 18 saatte tamamlanacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüTamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle simgelerin köprüsü olacak "1915 Çanakkale Köprüsü"nde her iki yakada denizde kalacak ayakların dev keson temellerinin yapımı tamamlandı.
#Keson TemeliÇANAKKALE Boğazı’nda inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayakları yükselirken, Gelibolu ve Lapseki yakasındaki keson üzerlerine 11’inci bloklar yerleştirildi. Yüksekliği 110 metreye ulaşan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre olacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüÇanakkale Boğazı'nda inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükselirken, Gelibolu yakasındaki keson üzerine 10, Lapseki yakasındaki keson üzerine ise 9'uncu bloklar yerleştirildi. Yüksekliği 100 metreye ulaşan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre olacak.
#1915 Çanakkale Köprüsü1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hız kesmeden devam ederken, köprünün ayaklarının oturacağı alanda da denize kazıkların çakılması çalışmaları sürüyor. Kazık çakım çalışmaları deniz üzerinden ilk kez görüntülendi. Lapseki ilçesinde ise özellikle inşaat sektöründe patlama yaşanırken, arsa ve konut fiyatları yaklaşık dört kart arttı.
#1915 Çanakkale Köprüsüİzmir arasını 3.5 saate indirecek Gebze- Orhangazi- İzmir otoyolu projesinin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Köprüsü inşaatının en önemli aşaması olan, ayakların üzerine yerleştirileceği 4 katlı apartman yüksekliğinde ve 25’er bin ton ağırlığındaki kesonlar bugün konulacakları bölgeye yüzdürüldü.
#Binali Yıldırım