keson haberleri sayfasında keson hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 94 keson haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında ülkemizin önemli hizmet, sanayi ve turizm firmalarının bulunduğu Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi'nde ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacak. Ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan'dan gelen yük hareketlerinin hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı'ndan seyahat süresini 4 dakikaya kadar da indirecek. 2022 yılı 18 Mart'ında bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye’ye kazandıracağız hem de Çanakkale'nin siluetini tekrar şekillendirmiş olacağız" açıklamasında bulundu.
#1915 Çanakkale KöprüsüGelibolu ilçesi Sütlüce ve Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkileri arasında inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ıslak havuzdaki kule kesonlarında, çelik şaft montajı çalışmalarının sona ermesinin ardından dün römorkörlerle çekilerek batırılacağı noktaya getirilen keson, deniz dibindeki bağlantı noktasına doğru inmeye devam etti.Bölgedeki çalışma dolayısıyla Çanakkale Boğazı zaman zaman transit gemi geçişlerine kapatıldı.Köprünün Avrupa yakasında deniz içindeki ayağının bulunduğu noktada kalacak olan keson, iki gün süren çalışmanın ardından suya battı.
#Çanakkale KöprüsüLimak, Yapı Merkezi ile Güney Koreli DL E&C ve SK Ecoplant konsorsiyumunun yaptığı 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatı bitmek üzere. Köprünün şubat ayında trafiğe açılması planlanıyor. Projedeki son çalışmaları gidip gördük, kulenin en tepesine, 318 metreye çıktık.
#1915 Çanakkale KöprüsüKeson, su geçirmeyen bir tutma yapısına sahip olan bir araçtır. Söz gelimi bir köprü ayağının temelleri üstünde çalışmak, beton olan bir baraj inşası için ya da gemilerin tamiri için sıklıkla kullanılır. Keson kelimesinin ne demek olduğunu, kesonların hem inşaat sektörü içerisinde he de mobilya sektörü içerisinde nasıl kullanıldığını ve bu yapıların hangi özelliklere sahip olduğunu sizler için derledik.
#Keson Nedir?Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu "1915 Çanakkale Köprüsü, feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle çoğu zaman saatler süren Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini 6 dakikaya kadar indirecek. Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 465 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 102 milyon liraya ulaşacak. Kısaca her yıl toplam 567 milyon lira tasarruf sağlayacağız." dedi.
#Adil KaraismailoğluSu ve kuraklık üzerine görüş belirten uzmanlara yerimizin imkânı ölçüsünde yer vermeye çalışıyoruz. Kuraklık konusunda neredeyse iki yıla yakındır yazılar yazıyor, uyarılar yapıyoruz. Tarlaya, bahçeye, derelere ve Ergene’ye bakınca, Istrancaların suyunun nasıl ‘boca’ edildiğini gördükçe büyük bir felaketle karşılaşacağımızı kestirebiliyorduk. Su, toprak ve ormancı hocalarımızı sık sık dinliyorduk. Bu arada Kenan Mortan gibi iklim dengesizliğine küresel ısınma gözüyle bakan bilim yazarlarına da söz veriyoruz.
#YazarBARTIN’da uzun süredir yağmur yağmaması nedeniyle Kirazlıköprü Barajı'ndaki su seviyesi düştü. Barajın tahliye kanallarından su verilemeyince yaklaşık 15 kilometrelik ırmak yatağı kurudu. Irmakta su birikintisindeki balıkların yaşaması için dün gece iş makineleriyle göletler açılarak, kuyulara su dolduruldu. Balıkların açılan göletlere tahliyesi sağlandı.
#Bartınİş Bankası’nın Beyoğlu’ndaki tarihi binasında restorasyon başlıyor. İstiklal Caddesi’nde Odakule’nin hemen yanında bulunan, 1953-2016 yılları arasında İş Bankası’nın Beyoğlu Şubesi olarak hizmet veren tarihi eser statüsündeki bina resim müzesine dönüştürülecek.
#İş BankasıÇANAKKALE Boğazı’nda inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayakları yükselirken, Gelibolu ve Lapseki yakasındaki keson üzerlerine 11’inci bloklar yerleştirildi. Yüksekliği 110 metreye ulaşan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre olacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüÇanakkale Boğazı'nda inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükselirken, Gelibolu yakasındaki keson üzerine 10, Lapseki yakasındaki keson üzerine ise 9'uncu bloklar yerleştirildi. Yüksekliği 100 metreye ulaşan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre olacak.
#HtvhaberÇanakkale Boğazı'nda inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükselirken, Gelibolu yakasındaki keson üzerine 10, Lapseki yakasındaki keson üzerine ise 9'uncu bloklar yerleştirildi. Yüksekliği 100 metreye ulaşan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre olacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüÇANAKKALE Boğazı’nda inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayakları yükselirken, Gelibolu ve Lapseki yakasındaki keson üzerine, 6’ncı bloklar yerleştirildi. Yüksekliği 50 metreyi bulan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre olacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüUlaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında ülkemizin önemli hizmet, sanayi ve turizm firmalarının bulunduğu Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi'nde ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacak. Ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan'dan gelen yük hareketlerinin hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı'ndan seyahat süresini 4 dakikaya kadar da indirecek. 2022 yılı 18 Mart'ında bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye’ye kazandıracağız hem de Çanakkale'nin siluetini tekrar şekillendirmiş olacağız" açıklamasında bulundu.
#1915 Çanakkale KöprüsüUlaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında ülkemizin önemli hizmet, sanayi ve turizm firmalarının bulunduğu Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi'nde ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacak. Ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan'dan gelen yük hareketlerinin hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı'ndan seyahat süresini 4 dakikaya kadar da indirecek. 2022 yılı 18 Mart'ında bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye’ye kazandıracağız hem de Çanakkale'nin siluetini tekrar şekillendirmiş olacağız" açıklamasında bulundu.
#1915 Çanakkale KöprüsüGelibolu ilçesi Sütlüce ve Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkileri arasında inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ıslak havuzdaki kule kesonlarında, çelik şaft montajı çalışmalarının sona ermesinin ardından dün römorkörlerle çekilerek batırılacağı noktaya getirilen keson, deniz dibindeki bağlantı noktasına doğru inmeye devam etti.Bölgedeki çalışma dolayısıyla Çanakkale Boğazı zaman zaman transit gemi geçişlerine kapatıldı.Köprünün Avrupa yakasında deniz içindeki ayağının bulunduğu noktada kalacak olan keson, iki gün süren çalışmanın ardından suya battı.
#Çanakkale Köprüsüİki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için Avrupa ve Anadolu yakalarında çalışmalar sürüyor. Köprünün Avrupa yakasında deniz içindeki ayağının bulunduğu noktaya yerleştirilecek keson için batırma çalışmalarına başlandı.
#Çanakkaleİki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için Avrupa ve Anadolu yakalarında çalışmalar sürüyor. Köprünün Avrupa yakasında deniz içindeki ayağının bulunduğu noktaya yerleştirilecek keson için batırma çalışmalarına başlandı.
#1915 Çanakkale KöprüsüCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule keson temeli şaft montajı gerçekleştirildi. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) Otoyolu kesimi Yap-İşlet-Devret (YİD) Projesi ile hayata geçiriliyor.
#Gazetehaberleri