2020 otomotiv sektörü için geçmiş yıllara göre çok farklı geçti. Pandemi etkisi ile yaşanan sıra dışı talep ile birlikte yaşanan rekor aylar kasım ve aralıkta yerini yavaşlamaya bıraktı. OYDER Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, “2020 beklentileri her anlamda şaşırttı, rekor eylül gördük, son ayda beklenen satış olmadı, ancak aralık ayına yakışır kampanyalar var” dedi.
#GazetehaberleriHırvatistan’ı yenerek Dünya Şampiyonu olan Fransa’nın yüzünü otomotiv markaları da güldürdü. Hem Renault hem de PSA Grubu yılın ilk yarısını rekorlarla tamamlayarak 4.3 milyon adetlik satışa ulaştı. Böylece Fransızlar dünyada satılan her 100 otomobilden 10’una, Avrupa’da ise 28’ine imzasını attı. Renault’nun büyümesinde Bursa’da üretilen Clio, PSA Grubu’nun ise yeni SUV modelleri etkili oldu.
#PSA GrubuAlman Opel’i de bünyesine katarak hızlı bir büyümenin içine giren Fransız PSA Grubu (Peugeot Citroen), 1 Mart’tan itibaren Emre Karaer’in başında olduğu Afrika ve Ortadoğu bölgesinde üretim atağına kalkıyor. 2025’te 1 milyon adetlik satış hedeflediği bölgede üretim için ilk belirlenen ülke Nabibya oldu. Emre Karaer, Namibya’dan sonra Kenya ve Nijerya’da da Peugeot ve Opel üreteceklerini açıkladı.
#PSA Grubu1999 yılından bu yana kar elde edemeyen Alman otomotiv devi Opel, Fransız PSA Grubu’nun bünyesine girdikten sonra hedeflerini yükseltti. Opel CEO’su Michael Lohscheller, 2020 yılında yüzde 2, 2026’da yüzde 6’lık kara ulaşacaklarını söyledi. CEO, 2020’de 4 elektrikli otomobili piyasaya sunacaklarını da söyledi.
#General Motors10 yıl önceye kadar taklit otomobilleriyle kötü bir şöhrete sahip Çin, kısa sürede dünya otomotivini yönetecek güce ulaştı. Önce tüm devleri yatırımla ülkesine çeken, bu sayede dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Asya devi ardından zordaki uluslararası markaları alıp diriltmeye başladı. Elde ettiği tecrübeler sayesinde Çinli markalar yavaş yavaş kabuklarını kırıp dünyayı istilaya hazırlanıyor gibi...
#Otomobil FuarlarıYarın kapılarını açacak Frankfurt fuarına katılımda yaşanan sıkıntı ‘Otomobil fuarları ölüyor mu’ tartışmasını alevlendirdi. Alternatif yakıt teknolojileri konusunda çalışmaların hız kazanması ve yüksek teknolojili otonom araçların devreye girmesi sonucu bazı üreticilerin teknoloji fuarlarına yönelmesi, gelecekte otomobil ve teknoloji fuarlarının tek çatı altında olmasını zorunlu kılıyor.
#FrankfurtSıfır otomobil yatırım aracı olmaktan çıkınca bayiler gerçek müşterilerle baş başa kaldı. Aylar sonra elinde stok kalan markalar ekimde ‘kampanya’ kartını açtı. Öyle ki, bazı modellerde takas dahil 200 bin TL’yi aşan indirimler yapıldı. 9 ayda 857 bin 757 adet satışı yakalayan sektör, kalan üç ayda kampanyaların da etkisiyle ilk kez 1 milyon adetlik satışa ulaşmaya hatta geçmeye hazırlanıyor.
#Otomobil