SAMSUN 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayarak, gereksiz ve asılsız ihbarlarda bulunanlar tespit edilerek, para cezası uygulanıyor. Ceza kesilenler arasında, çağrı merkezini 4 ayda gereksiz yere 1347 kez arayan bir kişi de yer alıyor.
#Samsun 112 Acil Çağrı MerkeziSağlık, Polis, Jandarma, AFAD, İtfaiye, Sahil Güvenlik, Orman Teşkilatı gibi acil durum aramaları için 44 ilde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yeni eklenecek 25 ilin teknolojik altyapısını da İstanbul’da olduğu gibi Turkcell sağlayacak. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce yürütülen proje kapsamında 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde dört yabancı dilde hizmet, yerli yazılım, işitme kaybı olan vatandaşlara özel görüntülü görüşme ve kaza anında doğrudan çağrı iletilmesi gibi yeni nesil teknolojilerle hizmet veriliyor
#TurkcellEdirne 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 58’i gereksiz aramalardan oluşurken, arayanların talepleri ise "pes" dedirtti. 112’yi arayarak, Arka Sokaklar dizisindeki ‘Rıza Babaya’ ulaşmak isteyen, çok ölü var diyerek mezarlığa ambulans çağıran, hastalanan hayvanı için ambulans talebinde bulunan, acıktığı için döner ve ayran siparişi vermek isteyen, eşinin takip edilmesini düşünen, tartıştığı sevgilisinin 112 tarafından aranmasını talep eden ve çocuğuna doğum günü sürprizi için evin önüne acil müdahale ekibi çağıranlar bu kadar da olmaz dedirtti.
#112 Acil Çağrı MerkeziEdirne 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların yüzde 58’i gereksiz aramalardan oluşurken, arayanların talepleri ise "pes" dedirtti. 112’yi arayarak, Arka Sokaklar dizisindeki ‘Rıza Babaya’ ulaşmak isteyen, çok ölü var diyerek mezarlığa ambulans çağıran, hastalanan hayvanı için ambulans talebinde bulunan, acıktığı için döner ve ayran siparişi vermek isteyen, eşinin takip edilmesini düşünen, tartıştığı sevgilisinin 112 tarafından aranmasını talep eden ve çocuğuna doğum günü sürprizi için evin önüne acil müdahale ekibi çağıranlar bu kadar da olmaz dedirtti.
#AmbulansBayburt 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrılar hem güldürdü, hem de pes dedirtti. Acil durumu olan vatandaşlara yardımcı olabilmek ve hayat kurmak için gece gündüz telefon başında zamanla yarışan 112 Acil Çağrı Merkezi personellerine gelen çağrılar hayretler içerisinde bırakıyor.
#112Samsun 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Emin Demir, bu yılın ilk 6 ayında 804 bin 628 çağrı aldıklarını, bunun yüzde 42,87'sinin asılsız çıktığını belirtti. Demir, "Alaçam ilçemizdeki bir vatandaşımız, 1 hafta içerisinde sohbet etmek için 84 kez Acil Çağrı Merkezi'ni aradı. Son aradığında ben konuştum. Telefonda ağlamaya başladı ve 'Benimki bir hastalık, bir yerleri telefonla aramadan duramıyorum. Köydeki bir başkasını arasam dedikodu olacak. Kontörüm de yok, 112 ücretsiz olduğu için burayı arıyorum' dedi. Kendisine yardımcı olduk" dedi.
#SamsunSamsun 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Emin Demir, bu yılın ilk 6 ayında 804 bin 628 çağrı aldıklarını, bunun yüzde 42,87'sinin asılsız çıktığını belirtti. Demir, "Alaçam ilçemizdeki bir vatandaşımız, 1 hafta içerisinde sohbet etmek için 84 kez Acil Çağrı Merkezi'ni aradı. Son aradığında ben konuştum. Telefonda ağlamaya başladı ve 'Benimki bir hastalık, bir yerleri telefonla aramadan duramıyorum. Köydeki bir başkasını arasam dedikodu olacak. Kontörüm de yok, 112 ücretsiz olduğu için burayı arıyorum' dedi. Kendisine yardımcı olduk" dedi.
#SamsunBingöl 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 1 Ocak 2022’den bu yana gelen yaklaşık 220 bin çağrıdan yüzde 73’ü gereksiz çağrı olarak kayıtlara geçti. Gereksiz olarak çağrı merkezini arayanlardan bazılarının 'Borç para veya kargom nerede kaldı' şeklinde ilginç taleplerde bulunduğu öğrenildi.
#Acil Çağrı MerkeziVan Valiliği'ne bağlı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'ne gelen çağrıların yüzde 80’i asılsız çıkarken, tek bir kişinin ise yıl boyunca 18 bin 500 kez hattı meşgul ettiği tespit edildi. Binlerce kez arayan şahıs hakkında hem idari para cezası uygulandı, hem de cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunuldu.
#VanESKİŞEHİR'de, acil çağrı hizmetlerini tek bir numara altında toplayan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'ne son 5 ayda gelen toplam 240 bin çağrının 110 bini asılsız çıktı. Özellikle sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu gün ve saatlerde dışarı çıkabilmek için çeşitli bahanelerle merkezi arayanlar yoğunluk oluştururken, çağrı alıcı Ezgi Kara, sevgilisini özleyip, evden çıkmak isteyenlerin bile kendilerini aradığını söyledi.
#Eskişehirİçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Karabük 112 Acil Çağrı Merkezi’nin açılışında konuştu. Bakan Soylu, 112 Acil Çağrı Merkezlerine 1500 eleman alımı yapacaklarını belirterek, "Bunun 800'ünü Acil Çağrı bölümünü bitiren kardeşlerimizden alacağız. Mart ayında ilk önce KPSS puanları belirlendi, şimdi mülakatları yapılacak. Eğitimlere alacağız ve devreye gireceğiz." dedi. Bakan Soylu ayrıca, 112 Çağrı Merkezlerinde akıllı, yerli ve milli yazılım kullanıldığını söyledi.
#KarabükNİĞDE 112 Acil Çağrı Merkezi’ni asılsız ihbarda bulunarak meşgul ettikleri tespit edilen 9 kişiye 378’er TL, bir kişiye de ‘tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır’ hükmü gereğince 756 TL olmak üzere idari para cezası uygulandı.
#NiğdeDÜZCE Valiliği'nce 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'ne ait son 4 yıl ile 2020 Ocak ayı verileri paylaşıldı. Bu verilere göre, çağrıların yarısından fazlasının asılsız çıktığı, bunu yapan kişilere 'Kabahatler Kanunu' gereği idari para cezası uygulandığı belirtildi.
#Düzce ValiliğiGeçen yıl 1 milyon 481 bin 382 çağrının 868 bin 578’ini çözüme kavuşturan Ankara Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Mavi Masa ekipleri, ilginç taleplerle de karşı karşıya kaldı. Mavi Masa’yı arayan bir kişi, “EGO otobüs şoförü eski eşim olduğu için beni görünce durakta durmuyor” şikâyetini iletti. İzlemek istediği kanalın televizyon sıralamasında nerede yer aldığını öğrenmek isteyen ve banyo yaparken şampuanının bittiğini belirtip “Yardım istiyorum” diyen vatandaşlar da Alo 153 hattını aradı.
#Mavi MasaAntalya İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin doğru kullanımı için vatandaşları uyardı. Hülür, "’Sırtım kaşınıyor ambulans gönderir misiniz?’, ’Pizza siparişi verecektim’ gibi gereksiz ve anlamsız çağrılar geldiğini görüyoruz. Oysa gerçekten ihtiyacı olan biri, o an sırada bekliyor. 112 hattı meşgul olabiliyor" dedi.
#ANTALYA