2021 yılını 6.4 milyar TL 2022’yi 16.5 milyar TL ile tamamlayan FLO’nun bu yılki ciro hedefi 34 Milyar TL. FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım “Türkiye’den çıkan ve global arenada bayrağımızı başarı ile dalgalandıran ender markalar arasında yer alıyoruz. Yurtdışı faaliyetlerimizin yüzde 15’lerden yüzde 25’e çıkan ciro payını ise orta vadede yüzde 50’ye çıkarmayı planlıyoruz. 2023’te 1,4 milyar TL yatırım yapacağız. Çok kanallı, çok markalı yapımız bağlı olarak da bu yıl 57 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı yapmayı öngörüyoruz” dedi.
#Sponsorlu-İcerik2021 yılını 6.4 milyar TL, 2022’yi 16.5 milyar TL ile tamamlayan FLO’nun bu yılki ciro hedefi 34 milyar TL. FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’den çıkan ve global arenada bayrağımızı başarı ile dalgalandıran ender markalar arasında yer alıyoruz. Yurtdışı faaliyetlerimizi yüzde 15’lerden yüzde 25’e çıkarırken, ciro payını orta vadede yüzde 50’ye yükseltmeyi planlıyoruz. 2023’te 1.4 milyar TL yatırım yapacağız. Çok kanallı, çok markalı yapımıza bağlı olarak bu yıl, 57 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı yapmayı öngörüyoruz” dedi.
#FLO AyakkabıAmazon Web Services (AWS) tarafından geçen yılın Aralık ayı başında Las Vegas'ta düzenlenen re:Invent etkinliği, binlerce geliştiriciyi bir araya getirdi; yeni fikirler tartışıldı; 2020 yılına ışık tutuldu. Hürriyet olarak yakından takip ettiğimiz re:Invent etkinliğinde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Amazon Türkiye Ülke Müdürü Yinal Özkan, 'Türkiye’ye çok inanıyoruz ve çok ciddi yatırımlar yapıyoruz' dedi ve önemli açıklamalarda bulundu.
#Yinal Özkanİş dünyası, nitelikli çalışanlarını elde tutmak için ‘yetenek yönetimi’ stratejileri uyguluyor. Birçok şirket bu doğrultuda personelinin kariyerini desteleyerek, bağlılığını artırmak için çeşitli eğitim imkânları sunuyor. Yetenekler, rekabetçi maaş ve yan haklarla elde tutulmaya çalışılıyor. Yapılan araştırmalar ise adayların gözünün global markalarda olduğunu ortaya koyuyor.
#İşTeknoloji alanında Türkiye'nin önde gelen karar vericileri ve kanaat önderleri, Teknoloji Liderleri Zirvesi’nde bir araya geldi. Bu yıl ikincisi düzenlenen etkinlikte global mega trendlerin şirket stratejilerine etkileri, Türkiye’de üretilen teknolojilerin global pazardaki yeri, sürdürülebilir dijital dönüşüm, yapay zekâ ve akıllı şehirler ele alındı. Zirve, ‘En Etkin 50 Teknoloji Lideri’nin ödül törenine de ev sahipliği yaptı.
#QNB FinansbankYILDA 55 milyon çift ayakkabı satan, Reebok Global’den “Yılın En İyi İş Ortağı” ödülü alan, Fas’ta da dünya standartlarında bir fabrika ve 30 mağaza açarak yurt dışında 282 mağazaya ulaşan FLO, kendine özgü çok markalı, çok kanallı iş modeli ile global arenada büyüyor. FLO Group CEO’su Yenal Gökyıldırım, “FLO, 3 kıtada 29 ülkede 800’ü aşkın mağazasıyla yılda 55 milyon ayakkabı satıyor” dedi.
#Reebok GlobalTürkiye ve İstanbul’la ilgili sosyal medyada paylaştığı eğlenceli videolarıyla keşfettiğimiz model Sebastien Betsch’le konuştuk. Betsch ülkemizi çok sevmiş; metrobüste, takside yaşadığı maceralardan ve komşularıyla, esnafla diyaloglarından yola çıkarak bizi ve İstanbul’u anlatıyor.
#Sebastien BetschZorlu PSM, bu yıl 30’uncu yılını kutlayan EFG Londra Caz Festivali’ne ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Jordan Rakei, Nubya Garcia, Kokoroko, Sons of Kemet gibi İngiliz caz sahnesinin en yenilikçi seslerini 14, 28 ve 29 Mayıs’ta İstanbul’da duyma şansını bulacağız. Zorlu PSM Genel Müdürü Filiz Ova ve EFG Londra Caz Festivali Direktörü Pelin Opçin ile iki ülkenin sahnesini birleştirecek konser serisini konuştuk.
#Filiz OvaFemTech (Female Technology), dünya genelinde kadın sağlığını desteklemek için teknolojiyi kullanan yazılım, ürün ve hizmetlerin kategorisini tanımlamak için kullanılan bir terim. FemTech terimi ise 2013 yılında Almanya'da kurulan bir adet ve yumurtlama izleme uygulaması olan Clue'nun Danimarka’lı kurucusu Ida Tin tarafından icat edildi. Bu sektör; doğum kontrolü, menopoz, pelvik sağlığı, emzirme, cinsel sağlık, hormonal bozukluklar, doğurganlık, adet izleme uygulaması ve üreme sistemi sağlık hizmetleri gibi kategorileri bünyesinde barındırıyor. FemTech’in en temel amacı kadınların, kendi hayatları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmasını ve güçlenmesini sağlamak.
#Femtech2023’te, Türkiye’den dünyaya çıkacak 10 global markadan birisi olma hedefiyle yola çıktıklarını söyleyen FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Türkiye’deki başarımızın temelinde çok kanallı, çok markalı, dijital odaklı yeni nesil iş modeli yer alıyor. Yurtdışı operasyonlarımızda aynı yaklaşımla hareket ediyoruz” dedi. Burak Övünç ile FLO’nun Türkiye’de ve dünyada nasıl büyüdüğünü ve gelecekteki hedeflerini konuştuk.
#Sponsorlu İçerik2023’te, Türkiye’den dünyaya çıkacak 10 global markadan birisi olma hedefiyle yola çıktıklarını söyleyen FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Türkiye’deki başarımızın temelinde çok kanallı, çok markalı, dijital odaklı yeni nesil iş modeli yer alıyor. Yurtdışı operasyonlarımızda aynı yaklaşımla hareket ediyoruz” dedi. Burak Övünç ile FLO’nun Türkiye’de ve dünyada nasıl büyüdüğünü ve gelecekteki hedeflerini konuştuk. (Sponsorlu İçerik)
#Htv2023’te, Türkiye’den dünyaya çıkacak 10 global markadan birisi olma hedefiyle yola çıktıklarını söyleyen FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Türkiye’deki başarımızın temelinde çok kanallı, çok markalı, dijital odaklı yeni nesil iş modeli yer alıyor. Yurtdışı operasyonlarımızda aynı yaklaşımla hareket ediyoruz” dedi. Burak Övünç ile FLO’nun Türkiye’de ve dünyada nasıl büyüdüğünü ve gelecekteki hedeflerini konuştuk...
#FLOZiylan Grubu’nun aynı zamanda akraba olan kurucuları Mehmet Büyükekşi ve Mehmet Ziylan Türkiye ayakkabı sektöründe hedefleri yükseltti. Çatısı altında Flo, Kinetix, Polaris, Lumberjack gibi markaları bulunduran Ziylan Grubu Şanlıurfa’yı ayakkabı üssü yapmak için hareket geçti. Şimdilerde Flo fabrikasının öncülüğünde bölgeye 13 yeni ayakkabı fabrikasının kurulması gibi büyük bir hedef var.
#GazetehaberleriOcak 2018 itibariyle 537 mağazası ve 9 bin çalışanı olan ayakkabı perakendecisi FLO Mağazacılık, 2018’de Türkiye’de 80, yurtdışında 30 mağaza açarak bin 500 kişiyi işe almayı planlıyor. FLO Mağazacılık İK Direktörü Ersin Aydın ile yeni işe alım hedeflerini ve perakendede kariyer yollarını konuştuk
#Flo MağazacılıkTÜİK verilerine göre toptan ve perakende ticaret sektörü, 2015’te 106 bin ek istihdam oluşturdu. 2016’da ise siyasi ve ekonomik nedenlerle bu sayı 66 bine gerilese de 2017’nin ilk 8 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre sektördeki insan kaynağı 195 bin gibi çok önemli bir oranda artış gösterdi. Gelecek yıl 24 alışveriş merkezi ve yaklaşık 3 bin yeni mağaza açılmasını bekleniyor. Her yıl ortalama 50 bin yeni istihdam yaratan perakende sektörü gençlere pek çok kariyer fırsatı sunuyor. Sektör temsilcileri esnek çalışma, insan ilişkileri ve satışı görme açısından perakendenin çok önemli olduğunu vurguluyorlar.
#PerakendeBu yıl bir milyar dolarlık yeni uluslararası doğrudan yatırımı Türkiye’ye çekmeyi hedefleyen Turkven, yatırımlarını artırmayı planlıyor. Mart ayında Mikro Yazılım ile çoğunluk hisse satın alımı için anlaşma imzalayan Turkven bu yıl 4 bin 500 kişiye daha ek istihdam sağlayacak. Turkven, 2000 yılından bu yana Türkiye'ye 5 milyar dolarlık yatırım çekti.
#Mikro Yazılım2016 yılında yaşanan terör olayları, darbe girişimi ve son olarak dolar kurundaki artış, pek çok sektörü olumsuz etkiledi. Perakendede ise bir yandan kapanan firmalar olurken, bir yandan da tam gaz mağaza açılışlarına devam eden ve yeni istihdam yaratan şirketler oldu. Kriz kimileri için fırsat yarattı. Perakendeciler 2017’den umutlu. Markalar her yıl olduğu gibi 2017’de de on binlerce kişiyi işe alacaklar. Tüm perakende sektörünün 2023’de ise 1 milyon 250 bin yeni istihdam yaratması bekleniyor.
#PerakendeYıldız Holding bünyesinde faaliyet gösteren Gözde Girişim ile ekonomi dışına çıkma riski olan şirketleri Türkiye'ye kazandırdıklarını söyleyen Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, " Gözde'nin altında birbirine benzemeyen pek çok irili ufaklı şirket var. Bu şirketlerin benzeyen tarafı ise, Gözde'ye girmeden önce bir kısmında işlerin yolunda gitmemesi. Gözde bu şirketleri büyütüp, geliştirip kendi sektörlerinde bir 'değer' haline getiriyor" dedi.
#ÜlkerBünyesinde Flo, Polaris ve Kinetix gibi ayakkabı markalarını bulunduran Ziylan Grubu'nun yüzde 50 hissesi satıldı. Ziylan'ın yarısını satın alan üçlü konsorsiyumda, Ülker, BİM ve Mater Footwear bulunuyor. Satış işleminin 500 milyon TL'yi aştığı tahmin ediliyor.
#BİM Birleşik Mağazalar