SON yıllarda bildiğiniz gibi Türkiye’de otomobil satışlarında ağırlığı ‘filo şirketleri’ aldı. Yani perakende de otomobil satışları düşerken, filo oranları yüzde 60’ları aştı, bazı markalarda yüzde 70’leri bile geçti. Bir bakıma otomobil pazarını son 3-4 yıldır filo şirketleri domine ediyor. Şirketler satın alma maliyeti yerine kiralamaya dönünce, filonun oranı hızla yükseldi.
#Gino Bottaro2017 yılının ilk yarısında satılan 1 milyon 200 bin adet araç ile Türkiye’de 2. el otomobil pazarına ilişkin kapsamlı bir araştırma gerçekleşti. Araştırmada, Türkiye’de ikinci elde en çok satan markalardan, modellere, bölgelere göre en çok satanlardan, yaşına göre en çok tercih edilen modellere kadar bir çok dikkat çekici veri ortaya çıktı.
#Ford Fiesta Hatchback