Ticaret Bakanlığı, acentelere ve sahte sitelerin oyununa gelmeden tatil yapma rehberi niteliğinde bir çalışma yayınladı. Rehberde tatile çıkmadan önce rezervasyon yapılan işletmelerin ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında kayıtlı olup olmadığının kontrol edilmesi istenirken, memnuniyetsizlik durumunda fesih hakkı bulunduğuna dikkat çekildi. Hürriyet’e konuşan sektör temsilcileri de sosyal medya dolandırıcılığına dikkat çekti, rezervasyon önerilerini sıraladı. İşte tatil rezervasyonu yapmadan önce dikkat edilmesi gereken sekiz kural...
#Ticaret BakanlığıTeklifle uzlaşma müessesesinin, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalara ilişkin hükümler için de uygulanmasına imkan tanınacak. Yurt içinde yerleşik pazar yerlerinin rekabet gücünün artırılarak yurt dışı menşeli pazar yerlerine karşı korunması, istihdam seviyesinin artırılması ve ihracat artışına hız kazandırılarak daha çok işletmenin ihracata yönelmesinin sağlanması amacıyla destekleyici tedbirler alınacak.
#TBMMRAMAZAN Bayramı tatili ile ara tatil planlayanlar, kopya edilmiş web sitelerinin yanı sıra e-posta ve SMS yoluyla 'hayali otel' dolandırıcılığına karşı uyarıldı. Ticaret Bakanlığı'nca, paket tur ya da konaklama faaliyetinin aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilidiğinde, ticari reklam ve haksız ticari uygulamaları denetlemekle görevli Reklam Kurulu Başkanlığı’na başvurulması gerektiği bildirildi.
#Ticaret BakanlığıRAMAZAN Bayramı tatili ile ara tatil planlayanlar, kopya edilmiş web sitelerinin yanı sıra e-posta ve SMS yoluyla 'hayali otel' dolandırıcılığına karşı uyarıldı. Ticaret Bakanlığı'nca, paket tur ya da konaklama faaliyetinin aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilidiğinde, ticari reklam ve haksız ticari uygulamaları denetlemekle görevli Reklam Kurulu Başkanlığı’na başvurulması gerektiği bildirildi.
#ANKARAOnline alışveriş hiçbir zaman bu kadar kolay olmamıştı. Evet, aralarından seçim yapabileceğimiz çok sayıda seçenek var. Ama internette emniyetli ve güvenilir bir satıcı bulmanın biraz göz korkutucu olduğu da bir gerçek. Tüketiciler olarak, güçlükle kazandığımız paramızı saygın bir yerde harcamak istiyoruz. Ancak bu kadar çok seçenek mevcutken, hangi sitelere güveneceğimizi bilmek her zaman kolay olmuyor. Özellikle de söz konusu elektronik ve teknoloji ürünleri olduğunda…
#Sponsorlu İçerikÇeşitli ürünlerin internet üzerinden satışa çıkarıldığı iş modeline e-ticaret denir. 2022 yılı verilerine göre Dünyada 25 milyona yakındır. E-ticaret siteleri hem üretici firmalara hem de kullanıcı ve alıcılara büyük avantajlar sağladığı için tercih edilmektedir. E-ticaret sitesi nedir, faydaları nelerdir? İşte, e-ticaret hakkında merak edilen tüm detayları sizler için derledik.
#E-TicaretElektronik ticaretin düzenlenmesine ilişkin kanunda yapılan değişikliklerin Resmi Gazetede yayınlanmasıyla birlikte gözler, 1 Ocak 2023 tarihinde yürürlüğe girecek olan yasayla üretici, satıcı ve çalışanların nasıl etkileneceğine döndü. Öğretim Görevlisi Dr. İsmail Kızılbay, söz konusu düzenlemenin e-ticaret ekosisteminde yer alan satıcıları, üreticileri ve çalışanları yakından etkileyeceğine dikkat çekerek, “yasa yürürlüğe girmeden önce bazı maddelerin yeniden düzenlemesi gerekir” dedi.
#E-TicaretTicaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre, Türkiye’nin 2021 yılında e-ticaret hacmi 381.5 milyar lira olarak gerçekleşti. Bu dönemde, e-ticaretten verilen sipariş adedi sayısı geçen yıla göre yüzde 46 arttı ve 3 milyar 347’ye ulaştı.
#Ticaret BakanlığıTicaret Bakanlığı, 'efsane cuma indirimleri', 'şahane cuma indirimleri' gibi isimlerle birçok ürün yelpazesinde çeşitli oranlarda yapılan indirimlere karşı tüketicileri uyardı. Ürün fiyatlarının yüksek miktarda artırılıp, daha sonra sıklıkla bu fiyat üzerinden indirim yapıldığına dikkat çekilerek, aykırılıkların tespiti halinde gerekli idari yaptırımların uygulanacağı belirtildi.
#İndirim KampanyalarıTicaret Bakanlığı, tatil planlarında görülen artışla birlikte tüketicileri, sahte otel tanıtımlarına karşı dikkatli olmaları konusunda uyardı. Özellikle, sosyal medya veya e-posta benzeri mecralardan ulaşan konaklama tekliflerinin doğruluğunun kontrol edilmesi, mağduriyet yaşanmaması açısından önem taşıyor.
#Ticaret BakanlığıKEP (Kayıtlı Elektronik Posta) sisteminin önemi pandemi süreciyle birlikte daha net gözler önüne serildi ve bu süreç gösterdi ki yeni dünyanın dijital ortam üzerine şekillendiği gelecekte KEP’i olmayan kalmayacak. E-Dönüşümün Güven Kurumu Türkkep, 200’e yaklaşan bayisiyle Türkiye’nin hemen her ilinde hizmet veriyor.
#İlanKoronavirüsle mücadele için alınan kapanma kararı nedeniyle bu yıl hem Anneler Günü hediyesi hem de bayram ihtiyaçları online alışverişle alınacak. Tüketici örgütleri ve bilişim uzmanları internetten alışveriş yapacakları, sahte siteler, yanıltıcı indirimler ve kart güvenliğini riske eden platformlar konusunda uyardı.
#GazetehaberleriTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan "Yeni çıkarılan Ürün Güvenliği Kanunu'muza e-ticaretin de dahil edilmesini temin etmiş bulunuyoruz. e-Ticaretin sağlıklı gelişiminin sağlanabilmesi, elektronik piyasalarda da ürün güvenliğine yönelik denetimlerin yapılmasını sağlamak amacıyla e-ticarette ürün güvenliğinin yasal altyapısını tamamladık" dedi:
#Ruhsar PekcanKatılım sigortacılığında uluslararası alanda söz sahibi olmak için yapılan çalışmaların hızla sürdüğünü ifade eden Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurulu (SEDDK) katılım sigortacılığının geliştirilmesi için çalışmalara başladığına dikkat çekti.
#Lütfi ElvanTicaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe çok sayıda tüketici mağduriyetinin yaşanabildiği ‘efsane cuma indirimleri’ gibi özel adlarla yapılan indirimler için gereken idari yaptırımların uygulanacağını açıkladı. Yapılan açıklamada, bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu’nun da özel indirim günlerine ilişkin re’sen inceleme başlattığı kaydedildi.
#KoronavirüsTicaret Bakanlığı’nca ’efsane cuma indirimleri’, ’şahane cuma indirimleri’, ’süper cuma indirimleri’ gibi isimlerle birçok ürün yelpazesinde çeşitli oranlarda yapılan indirimlere karşı tüketiciler uyarılarak, "Satıcının internet sitesinin güvenliği ile alışverişe ilişkin güvenli ödeme yöntemleri olan SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi seçeneklerin olup olmadığının kontrolü yapılmalı" açıklaması yapıldı.
#Efsane CumaE-ticaretin gelişmesi için kurulan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye E-ticaret Meclisi’nin başkanlığına, Trendyol İcra Kurulu üyesi Ozan Acar getirildi. Ozan Acar ile Türkiye’de e-ticaret sektörünü, pandemiden e-ticaret’in nasıl etkilendiğini, yarattığı istihdamı konuştuk. Acar, “Türkiye’deki toplam e-ticaret 2020’nin ilk altı ayında, 2019’a kıyasla yüzde 64 artarak 91.7 milyar TL’ye ulaştı” dedi. Tedarikçiler de eklenirse e-ticaretin yarattığı istihdamın milyonlarla ifade edilebileceğini söyleyen Acar, “E-ticareti, cinsiyet eşitsizliği sorununun panzehiri olarak görüyorum” şeklinde konuştu.
#E-TicaretBayram öncesi alışverişini pandeminin de etkisiyle artan oranlarda internete taşıyan tüketiciler, derin dondurucu, kıyma makinesi, buzdolabının yanı sıra, çikolata, kahve buzdolabı poşeti gibi günlük ihtiyaçlarını da onlinedan almayı tercih etti.
#AlışverişTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye'de elektronik ticaret (e-ticaret) hacminin 2019 yılı itibarıyla 136 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirterek, "Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti." dedi.
#E-Ticaret