Rafineri Genel Müdürü Aslı Yorgancıoğlu sektörün geleceği ile ilgili; "Mecra ve içerik çeşitliliği, dijital kanalların oluşturduğu alışkanlıklar, büyüyen pazarda iletişim gürültüsü, ekonomik sebepler vs gibi bir çok sebepten ötürü son 3 senedir tüketicilerin (her mecrada) reklama duyarlılığı ve ilgisi anlamlı şekilde düşüyor. İşimizin olmazsa olmazı dediğimiz ve artık neredeyse klişeleşmiş temel reklam prensipleri şu anda her zamankinden daha önemli hale geldi. Dikkat çekici, dikte etmeden etkileşim yaratan ama aynı zamanda tüketici içgörüsü ile markaya anlam katan ve tabii ki iş hedeflerini aşacak şekilde etkili ve fayda odaklı olmak gibi zorlu bir vazife var her işte önümüzde. Buna hem zaman hem de bütçe kısıtlarını da ekleyince denklem daha da eğlenceli hale geliyor. Öldürmeyen güçlendirir prensibiyle, ezber ve vasatın azalıp, yeni bir akıl ve ses ile üretilmiş daha yaratıcı işleri göreceğimiz bir dönem olacağını düşünüyor ve umuyorum" açıklamasında bulundu.
#RafineriC-Section Kreatif Direktörü Güldeniz Şeşen yaptığı açıklamada; "Geleneksel reklamcılıkta neyin komik ve ilginç olduğunu daha çok reklamcı belirlerdi ya da belirlediğini zannederdi. Defalarca kez denenmiş formülleri reklamcılık hileleriyle makyajlayıp arkasına yeteri kadar medya yatırımı yaptığınızda da başarılı olduğunuz düşünülürdü. Oysa ki artık ne istediğini bilmese de en azından ne istemediğinden emin olan bir tüketici kitlesi var ve onlar “reklam” izlemek istemiyor. Lafınız ne kadar süslü, oyuncunuz ne kadar ünlü olursa olsun izleyici çoğu zaman “Bana ne?” diyor. Bizim “dijitalleşme” olarak adlandırdığımız ama ortalama tüketiciye hiçbir şey ifade etmeyen bu süreçte, en iyi işleri yine sağduyulu reklamcılar çıkarıyor. Formül ezberlemekten çok, tüketicinin hangi reklama “Bana ne?” demeyeceğini tahmin edenler başarılı oluyor. TV ünlüleri yerine Instagram ünlülerini kullanarak ya da reklam videosunun köşesine hashtag ekleyerek çağa ayak uyduramıyorsunuz yani. İnsanları ve dünyayı iyi tanıyarak uyduruyorsunuz. Geriye sadece detaylar kalıyor" dedi.
#Güldeniz ŞeşenİLETİŞİM çalışmalarında yaratıcılığın önemine dikkat çeken Atasay Kurumsal İletişim Direktörü Elif Arıcan, şöyle konuştu: “Atasay çok köklü bir kurum geleneğine sahip olmasının yanı sıra yeniliğe, değişime, dönüşüme çok açık bir marka. Bu sebeple iletişim çalışmalarımızda hedef kitlemizin içgörülerini doğru analiz ederek çağın dinamizmine uygun, genç, yaratıcı projelerimizi özgürce uyguluyoruz. ‘Tak Sana Yakışanı’ kampanyamız da daha önce hiçbir kategoride uygulanmamış, benzeri olmayan, vurucu, oyunbozan bir strateji, oldukça yaratıcı, fark yaratan bir kampanya. “Tak Sana Yakışanı” kampanyamız markamızı güncelin, en yeni trendlerin ve gençleşme kavramının peşinden giderek yeni bir kimliğe kavuşturdu. Türkiye’nin en köklü markalarından Atasay olarak, 80 yılı aşan tarihimizde hep yaratıcı, sektöre ilham veren işlere imza attık. Bu dönüşüm süreci öncesinde de reklam ajansımız TBWA ile Disruption çalıştayı yaptık. Mesajlarımız, logomuz ve reklam filmimiz yapmak istediğimiz şeyi yaratıcı bir şekilde çok güzel ifade ettik.”
#Elif ArıcanBu yıl Kırmızı Dijital/Online Reklam Filmi kategorisinde Yapı Kredi Heroes Club Porsuk çalışması ile Kırmızı ödülünü de aldıklarını hatırlatan Rafineri Kreatif Direktörü Kerim Gürsel, şunları anlattı: “Yapı Kredi Heroes Club, gençleri profesyonel hayata hazırlayan bir eğitim programı. Aldıkları eğitimle kariyerlerine bir adım önde başlayan Heroes Club’lı gençlerin, rakiplerine göre daha şanslı olduklarını esprili bir dille anlattığımız bir kampanya hazırladık. Üç filmden oluşan kampanyanın bu yıl Online Offline kategorisinde ‘En İyi Online Reklam Filmi’ ödülünü Porsuklu filminde aldık.”
#Heroes Club Porsuk13. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl büyük ödül Kıpkırmızı’yı Audi için hazırladığı ‘Cehennem’ başlıklı reklamla Tribal Worldwide İstanbul kazandı. Kırmızı Bölge’nin Kıpkırmızı ödülü Antalya merkezli Graphx’e, Kırmızı Dijital’in Kıpkırmızı’sı ise Plasenta Conversation Agency’ye gitti.
#ÖdülTürkiye’nin en prestijli turizm ödülleri “Quality Management Awards” - Kalite Yönetim Ödülleri, 2 Ağustos 2024 Cuma gecesi Mirage Park Resort'ta görkemli bir gala gecesi ile sahiplerini buldu. Turizm sektörünün en başarılı isimleri ve markaları, 14. QM Awards gecesinde bir araya geldi.
#Sponsorlu İçerikKurulduğu günden bu yana 7 milyona yakın müşteriye hizmet veren, Türkiye’nin en büyük insurtech markası Sigortam.net, teknolojiye ve insan kaynağına yaptığı yatırımlarla, logosundan web sitesine tüm altyapısını yeniledi.
#Sponsorlu İçerikSinema sektöründeki 23 yıllık serüvenine yönetmenlik de sığdırır, ışık şefliği de, kameramanlık da... Kendisini alaylı olarak gören İlker Yasin Solmaz, şehir hayatının keşmekeşinden kaçmak için 2017’de rotayı Bodrum’a çevirenlerden... “Bugün hem İstanbul’da, hem de Bodrum’da reklam-tanıtım filmi, sosyal medya ve Youtube içerikleri alanında hizmet veriyorum. Bodrum sağlıktan eğitime, mekanlardan iş hayatına birçok alanda İstanbul’u aratmıyor” diyen Solmaz’la hem Bodrum’u, hem de çalışmalarını konuştuk
#İzmirReklam filmleri ve yönettiği ‘Neredesin Firuze’, ‘Yedi Kocalı Hürmüz’ ile ‘Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü’deki renkli sahneleriyle tanıdığımız Ezel Akay’ın ilk yönetmenlik denemesi henüz anaokulundayken sahneye koyduğu kukla gösterisi olmuş! Bu renkli filmlerin yönetmeniyle siyah-beyaz albümlerini karıştırdık…
#GazetehaberleriNew York’a kaç kere gitmiş olursanız olun, plan yaparken herkesin yaşadığı nereye gitsek, nerede hangi lezzetleri tatsak ya da nereyi görsek sorularına cevap bulmakta zorlanırsınız. Dünya başkenti olarak adlandırabileceğimiz New York müze cennetidir, sanatın kalbinin attığı yerdir, en iyi restoranlar buradadır, dünya modasına yön veren bir şehir olduğundan en iyi alışverişi burada yaparsınız. New York seyahatinizi, ilham veren ve ruhunuzu besleyen bir seyahate dönüştürmek elinizde. Şehirde keşfedilmeyi bekleyen onca hazine varken gelin önceliğinizi hangisine ayırmalı sorusunun cevabını bulalım.
#New YorkYazar, yönetmen ve oyuncu Yılmaz Erdoğan, hayatındaki güçlü kadınlardan bahsederek, “Kadın söz konusu olduğunda neden bahsedeceğini bilmek de mümkün, bilmemek de. İki kişiden birinden bahsediyoruz. Dünyanın kalabalık mağdur grubu. Kendi aramızda da konuşulması gerekenler var” dedi.
#Yılmaz ErdoğanSahip olduğu olanaklar sayesinde öğrencilerine akademik donanımın yanı sıra kendi eğitim alanlarında uygulama fırsatı sunan Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi, alanında uzman ve deneyimli akademisyen kadrosuyla donanımlı iletişimciler yetiştiriyor. ÜÜTV, ÜÜ Radyo, ÜHA (Üsküdar Haber Ajansı) ve Haber Üsküdar Gazetesi gibi uygulama mecralarıyla teori ve pratiğin mükemmel bir senteziyle öğrencilerini geleceğe hazırlıyor. Prof. Dr. Nazife Güngör: “Hedeflerimizi değil ideallerimizi gerçekleştirmeye başladık.”
#Üsküdar Üniversitesi17-24 Haziran’da 64’üncüsü gerçekleşecek ‘Uluslararası Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nin eğlence ayağının Türkiye toplantısı geçtiğimiz hafta gerçekleştirildi. Cannes Lions Türkiye Temsilcisi Vicky Habif, “Biz dünyanın gerisinde değiliz. Tam aksine, pazarlama, medya ve eğlence sektörümüz yetenekli insanlarla dolu. Kendimize güvenmemiz, dünyayı izlemekten ve yarışmaktan vazgeçmemiz gerekiyor” dedi.
#Uluslararası Cannes Lions Yaratıcılık Festivali