Elektrikli araç pazarının iddialı oyuncuları Çinli markalar, ithalatı artıracağı ve yerli üretimde rekabetçiliği etkileyeceği düşüncesiyle yüksek vergilerle karşı karşıya. AB’de hazırlıklar sürerken Türkiye, Togg’un satışından önce yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirdi bile. Sektör uzmanları ise bu adımları, hem tüketicilerin uygun fiyata yüksek teknolojili araç satın alması hem de elektrikli araç ekosisteminin büyümesi açısından soru işareti olarak görüyor.
#ÇinOtomotiv sektöründe elektrik enerjisinin öne çıkacağını belirten Alman kimya şirketi BASF’nin Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Kreimeyer, “2020 yılına gelindiğinde sadece otomobiller için yapılan pil imalatı 20 milyar dolar olacak. Türkiye’deki yatırımımızı bu yönde genişletme yoluna gidebiliriz” diye konuştu.
Hürriyet Otoyaşam gazetesi olarak, otomobil fuarları için geleneksel hale getirdiğimiz ’En’ler dosyasının bu hafta Cenevre fuarı için hazırladık. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan ve 15 Mart’a kadar ziyaret edilebilecek Cenevre fuarı, küresel kriz ortamında güç ve gösterişin yerini cimriliğe ve çevreciliğe bıraktığı bir fuar olurken, bir çok yenilik ve ilginçlikte dikkatlerden kaçmadı.