Sektör bileşenleriyle yapılan görüşmeler ve 1.500 tüketicinin görüşlerine dayanılarak oluşturulan rapor, Türkiye'nin 2020 yılında olgun e-ticaret pazarları arasına girdiğini ortaya koyuyor. E-ticaret harcamaları COVID-19 pandemisinin etkisiyle yüzde 45 oranında artarken, e-ticarete katılan işletme sayısının 2015'ten bu yana yüzde 42 oranında arttığı görülüyor.
#TübisadEtiketinyarisi.com reklamlarda sıkça karşımıza çıkmasının ardından ismiyle oldukça merak konusu oldu. Bir e-ticaret pazaryeri platformu olan etiketinyarisi.com sadece %50 ve daha fazla indirimli ürünleri tüketicilerin beğenisine sunacak. Peki etiketinyarisi.com’ un farkı nedir? İşte detaylar…
#AyakkabıUluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi bölümü, malların envanterlerinin taşınması, paketlenmesi ve depolanması ile ilgilenen akademik bir bilimdir. Son zamanlarda en çok aranan bölümler arasında yer alan Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi bölümü nedir? Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi mezunları ne iş yapar? Sizler için derledik.
#Uluslararası Ticaret Ve Lojistik Yönetimi Bölümü2020 Black Friday indirim günleri alışveriş tutkunları tarafından takip ediliyor. Süper Cuma, Muhteşem Cuma gibi isimlerle ülkemizde bilinen Black Friday bu yıl 9 Kasım'da başladı. e-ticaret alışveriş siteleri üzerinden devam eden kasım indirimlerinde elektronik, giyim, teknoloji, ayakkabı ve bir çok farklı sektörde indirim fırsatları yer alıyor. Diğer yandan Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada kötü niyetli satıcılara karşı vatandaşların dikkatli olması istendi. Peki, Süper Cuma indirimleri ne zaman bitecek? İşte, indirim günleriyle ilgili ayrıntılar.
#Black FridayPandemi süreci ile birlikte e-ticaret sitelerinin kullanımı ciddi derecede artış gösteriyor. Yapılan son araştırma, geçen yılın aynı zamanına göre e-ticaret sitelerinin kullanımının yüzde 159 arttığını raporluyor. Bu hızlı büyümenin hackerlerin de ilgisini çektiğini aktaran uzmanlar, online alışveriş gerçekleştiren kullanıcıların dikkat etmesi gereken 10 önemli adımı sıralıyor.
#İnternetGüven Damgası, Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından denetime tabi tutulan E-Ticaret alışveriş sitelerine verilecek. Bu damgayı almaya hak kazanan E-Ticaret sitelerinin bilgileri, bakanlık ve TOBB'un ortaklığıyla ortaya çıkan www.guvendamgasi.org.tr internet sitesinde yayımlanacak. İşte, Güven Damgası adı verilen bu sistem hakkında bazı bilgiler
#Güven DamgasıCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Mısır'ın başkenti Kahire'de düzenlenen D-8 Zirvesi'ne katıldı. Yurda dönüşte uçakta gazetecilerin sorularını yanıtlayarak gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Erdoğan, Suriye'deki gelişmelerle ilgili "PKK/YPG’nin umutları boşa çıktı. Esed’in beklentileri farklıydı ama bunlar tecelli etmedi. PKK/YPG için yolun sonu göründü" dedi. Sednaya Hapishanesi'nde ortaya çıkan vahşet görüntülerine tepki gösteren Erdoğan, muhalefete eleştiride bulunarak "Umarım Sednaya fotoğrafı “Türkiye’nin Suriye’de ne işi var?” diyenleri, “Suriyelilere kapılarımızı neden açtık?” diye yabancı düşmanlığını körükleyenleri, “Esed af ilan etti Suriyelileri ülkelerine gönderin” diyerek bizlere akıl verenleri bir nebze olsun utandırmıştır." ifadelerini kullandı.
#Recep Tayyip ErdoğanSmarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! ConferenceHepsiburada müşterilerine kendi çevrelerine ürün tavsiyesinde bulunarak gelir elde etme imkanı sunduğu “Link Gelir” programı ile Türkiye’de tavsiye ekonomisini büyütecek. Hedef 2024 içinde programa katılanlara toplamda 1 milyar TL kazandırmak.
#Sponsorlu İçerikCyber Monday, her yıl Şükran Günü'nün ertesi pazartesi günü, yani Kasım ayının son pazartesi günü, online alışveriş için düzenlenen büyük bir indirim etkinliğidir. Bu gün, Amerika'da ve dünya genelinde e-ticaret sitelerinde büyük indirimlerin yapıldığı, özellikle elektronik ürünlerde ve teknoloji kategorilerinde yoğun fırsatlar sunulan bir alışveriş günüdür.
#Cyber Monday‘Black Friday’ (Kara Cuma) olarak bilinen büyük indirim günü yaklaşırken, çevreciler tüketicilere sürdürülebilir alışveriş çağrısı yaptı. Çevreciler, bu alışveriş çılgınlığının yalnızca çevreye değil, üreticilere ve müşterilere de olumsuz etkileri olduğunu belirterek dikkatli olunması gerektiğini vurguladı.
#Black FridayGıda denetimlerini çok önemsediklerini söyleyen Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, “İnsanların ‘zehir mi yiyoruz’ diye hassasiyet göstermesi normal. Bu işin şakası yok, benim de çocuklarım var. Limitlerin üzerinde ilaç kalıntısı çıkarsa o tarım ürünü kesinlikle imha ediliyor” dedi.
#Gıda DenetimleriSanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır, katıldığı bir televizyon programında açıklamalarda bulundu. Bakan Kacır, savunma sistemlerindeki gelişmelere ve hedeflere ilişkin "Hedef; hiç kimsenin Türkiye'nin kılına dahi zarar veremeyeceğini aklından dahi geçiremeyeceği bir sistem. Bütün akıllı sistemlerde yerlilik gayreti içindeyiz. Türkiye bütün bunlarda inanılmaz kabiliyet seti oluşturdu. Çoğu gitti azı kaldı, zoru gitti daha kolayı önümüzde. Yeter ki bu projelere millet olarak sahip çıkalım. Savunma sanayinde muazzam ihracat kapasitesi geliştirdik. İHA pazarında dünyada yüzde 70'e geldik. Önümüzdeki dönemde milletimizi yeni başarı hikayelerle buluşturmayı devam edeceğiz." şeklinde konuştu.
#Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Fatih KacırTürkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada satışı için onay geldi. 1998 yılında kurulan platform, geniş ürün yelpazesiyle kullanıcılarına teknoloji, moda, ev eşyaları, gıda, kişisel bakım ürünleri gibi birçok kategoride alışveriş imkânı sunuyordu. Rekabet kurulunun onayıyla gerçekleşen satış ile ilgili detaylar belli oldu. Peki, Hepsiburada satıldı mı, kime satıldı? İşte detaylar…
#HepsiburadaIAB Amerika Ölçümleme, Adreslenebilirlik, Veri ve Perakende Medya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeffrey Bustos, IAB üyeleriyle IAB Connect Retail Media etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik, dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak adlandırılan Perakende Medya, medya planlamadan yaratıcı stratejilere, ölçümlemeden optimizasyona, örnek vaka çalışmalarından gelecek öngörülerine kadar pek çok konu konuşuldu.
#IAB ConnectAVM’ler kıpır kıpır, firmalar indirim yarışına girmiş gibi... Alışverişe çağıran reklamlar, mesajlar... Son yıllarda herkes, ihtiyaçlarını karşılamak için kasım ayını bekliyor. Ama bu indirim furyasından kârlı çıkmak için alışverişin büyüsüne kapılmamak, ihtiyaçlarımıza yönelik para harcamak bütçemiz açısından önemli. Yoksa bir anda gerekli olmayan bir sürü eşyayla baş başa kalabiliriz.
#Neslişah Aygören