Uluslararası şirketlerden gelen iş tekliflerini geri çevirip ‘oyuncu’ olmaya karar verdiler. Geliştirdikleri ilk oyun Space Colony: Idle şimdiye dek 1 milyon kez indirildi. Üç arkadaşın kurduğu mobil oyun şirketi Veloxia kısa süre önce 3 milyon dolar yatırım aldı. Ayrıca San Francisco’daki Oyun Kurucuları Konferansı’na Türkiye’den davet edilen tek firma oldular. Şirketin 23 yaşındaki CEO’su Tugay Alyıldız: “Üç farklı kıtada yaşayan, beş farklı milletten oluşan 20 kişilik ekibimizi genişleteceğiz.”
#GazetehaberleriSon dönemde vatandaşların yatırım fonlarına olan ilgisi artarak devam ediyor. Hem küçük hem de büyük yatırımcıların tercih edebileceği fonlar, yatırımlarınızın profesyoneller tarafından yönetilmesi olarak tanımlanabilir. Peki vatandaşlar fon alırken nelere dikkat etmeli? Fon yatırımının avantajları ve riskleri neler? Uzmanlar fonlar ile ilgili merak edilen her şeyi hurriyet.com.tr'ye değerlendirdi.
#Fon YatırımıSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "Elektrikli mobilite araçlar, dijitalleşme, uzay ve fırlatma teknolojileri, yapay zeka ve otonom sistemler gibi yeni nesil teknolojilerde dünyayı takip eden değil yönlendiren bir ülke olmayı hedefliyoruz" dedi.
#Mustafa VarankTürkiye İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, "100. yıla giderken ilk hedefimiz; iş modeliyle, organizasyon ve hizmet modeliyle, şube yapısıyla, çalışanlarının yetkinliğiyle ve teknoloji altyapısıyla geleceğin bankasını inşa etmek." dedi.
#Türkiye İş BankasıTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, dünyaca ünlü oyun geliştiricisi Zynga'nın Türk oyun şirketi Rollic'i satın almasına ilişkin, "Peak Games ve Rollic Games gibi Bakanlığımız desteklerinden yararlanan dijital oyun firmalarımız her geçen gün yeni başarılara imza atıyor." ifadesini kullandı.
#RollicMarkalar her geçen gün geleneksel mecralara yaptığı yatırımları azaltıyor ve kendilerine yeni pazarlama kanalları arıyor. Son dönemin gözdesi de oyun sektörü. Peki, oyun sektörü nasıl bir potansiyele sahip ve markalara neler vadediyor?
#Şinasi Furkan AVCIİstanbul Ticaret Odası, dijital oyun sektörünün ihracattaki rekabet gücünü artırmak ve oyun geliştiricilerinin hedefledikleri pazarlarda yeni iş bağlantıları kurmalarını sağlamak için TOGED’in de desteğiyle İstanbul’da Dijital Oyun Sektörü Kümelenme Projesi’ni başlatıyor
#OyunNetmarble EMEA, oyun geliştiricilerinin dünya çapında başarıya ulaşmalarını sağlamak amacıyla başlattığı “Hyper Hits Project” kapsamında Bilgi Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencilerine 4 Ekim 2019 Cuma günü Santralistanbul’da bir seminer verecek. Seminerde özellikle hyper-casual türündeki oyunların tüm yapım ve pazarlama süreci hakkında bilgiler paylaşılacak.
#NetmarbleTeknoloji, yazılım ve oyun sektörüne yön veren “Oyunu Değiştiren Kadınlar” ile kadın esporcular, Türkiye’de ilk kez kadınlara özel düzenlenen, espor etkinliğinde buluştu. Dünya Emekçi Kadınlar Günü nedeniyle Nonstop Zula Espor Merkezi’nde gerçekleşen etkinlikte, sektöre yön veren kadın profesyoneller, ilham veren deneyimlerini ve başarı hikayelerini bu sektörde kariyer yapmak isteyen gençlerle paylaştı.
#Ingame GroupGençlerin sesi Abbas Güçlü, yeni yarışma programı ile yakında Kanal D’de izleyicisi ile buluşacak.100 milyar doları aşan büyüklüğü ile dünyanın en önemli sektörlerinden biri haline gelen dijital oyun sektörü, oldukça farklı bir format ile Kanal D’de yerini alacak.Her yaştan insanın vazgeçilmezi haline gelen dijital oyun dünyasında parlak bir kariyer fırsatı tanıyacak olan program, sadece oyun oynayan değil, oyun yazan, bu sektörde üreten gençleri dünya vitrinine çıkaracak. Dijital çağa üretimleriyle damga vuran gençlere fırsatlar tanıyacak olan “Abbas Güçlü ile Büyük Oyun”, Türkiye’nin oyun geliştiricisini, oyun yazanını bulacak. Yarışmaya “yeni bir oyunum var, en iyi benim oyunum, Türkiye’yi mobil oyunlarında farklı bir noktaya taşırım” diyen herkes başvurabilecek. Başvurular www.kanald.com.tr adresinden yapılacak. Türkiye’nin en iyi oyun geliştiricisini bulmak için yola çıkan “Abbas Güçlü ile Büyük Oyun”, yakında Kanal D’de…
#Abbas GüçlüTürkiye’deki oyun sektörü başarı hikâyesi yazmaya devam ediyor. Dünyaca ünlü oyun devlerinin radarında olan Türkiye’deki oyun geliştiricilerinin elde ettikleri ihracat 1 milyar doları geçti. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “2016’da 500 milyon dolar olan ihracat rakamımız 2018’de 1 milyar 50 milyon dolara ulaştı” dedi.
#GazetehaberleriTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, 2018 yılı oyun yazılımı ihracat rakamlarını açıkladı. Pekcan oyun yazılımı ihracatın 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 50 artışla 1 milyar 50 milyon dolar olarak gerçekleştiğini duyurdu.
#Türkiye Oyun Geliştiricileri DerneğiGameX fuarı, bu yıl da birçok oyunseveri çatısı altında buluşturmaya hazırlanıyor. Dijital oyun sektöründe yer alan birçok firmanın yer alacağı GameX fuarı dört gün boyunca kapısını açık tutacak. Peki, GameX fuarı ne zaman saat kaçta açılıyor? GameX biletleri ne kadar olacak? İşte, oyunseverlerin merakla araştırdığı tüm bu soruların cevapları ve organizasyonda yer alacak etkinlikler hakkında bazı bilgiler
#GamexBirkaç ay önce Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği’nin aylık dergisi için 21. Yüzyılda Eğitim ve Türkiye: 28 Maddelik Bir Yol Haritası teklifi başlıklı bir yazı kaleme almıştım. (http://issuu.com/gokhanyucel/docs/turkozokbir) Dilim döndüğünce yeni dijital çağda eğitimin evrilmesi muhtemel noktalarına temas etmeye çalışmıştım.
#Dijital