Pandemi sürecinin devam etmesiyle birlikte çocukların okul süreçleri, alışkanlıkları, ailede kurulan düzen oldukça değişti. Bazı ebeveynler evden çalışmaktayken çocukların çoğunun da online eğitimle devam etmeleri ev içi yeni bir düzeni gerektirirken, evden çalışamayan ebeveynler için çocuklarının uzaktan eğitime devam etmesi onlar için farklı endişelere sebep olabilmektedir.
#Covid-19 Sürecinde EbeveynlikKüreselleşmiş günümüz dünyasında toplumlar birbirlerine ekonomik, sosyal, siyasal ve teknolojik sebeplerle bağlanmış durumdadır. Bu sıkı sıkıya bağlanma durumunun bir sonucu olarak, ülkeler arası her türlü maddi ve kültürel alışveriş artmıştır. Bu alışveriş ve ulusal sınırların ötesine taşma durumu her zaman olumlu yönde gerçekleşmemektedir. Son günlerde yaşanılan Covid-19 salgını buna bir örnektir.
#Uzaktan EğitimÇocuklar çoğunlukla dirençlidirler ve yetişkinlere göre zorluklardan daha kolay geri dönme eğilimindedirler. Ancak bu olumsuzların veya travmanın çocuklarda iz bırakamayacağı anlamına gelmiyor. Anne ve babalar aylardır süren izolasyon, yüz yüze eğitim ortamından uzaklaşma, sevdiklerini kaybetme ya da tanıdıkları için endişelenme yaşantılarının çocuklarda uzun süreli zihinsel sağlık etkilerinin olup olmayacağını elbette merak ediyorlar.
#ÇocukKoronavirüs karantina sürecinde, profesyonel çalışma hayatında olan Türk ve Çinli ebeveynlerin evde çocuklarıyla yaşadıkları deneyimleri ele alan araştırmada; ebeveynler, sürecin oldukça yorucu olduğunu belirterek çocuklarıyla ciddi disiplin sorunu yaşadıklarını aktardı. Ebeveynlik rolünde yetersizlik duygusuna kapıldığını söyleyen bazı aileler ise karantina sonrasında çocuklarına daha çok vakit ayırmak için yarı zamanlı çalışmak istediklerini ifade etti. Araştırmanın koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Toran ise, “Anne ve babalar, karantina sayesinde çocuklarının yaşamlarının merkezinde olmadığını fark ettiklerini belirtti” dedi.
#Doç. Dr. Mehmet Toran