Türkiye turizminin ciddi bir fiyat baskısı yaşamaya başladığını söyleyen Cornelia Diamond Golf Resort & Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, “Kendi ülkesinde 300 Euro’luk oda kahvaltı konaklamayı normal bulan Avrupalı bizde en lüks otellerde 150-200 Euro’yu kabul etmiyor. ‘Fiyatı düşür kötü hizmet ver önemli değil’ diyor. Ekonomik paketler çok hızlı satılırken lüks ürünlerin yanına yaklaşmıyorlar. Markalarımızı tehlikeye atıyorlar” dedi. Cornelia De Luxe Resort Genel Müdürü Ali Şahin ise, “Bir golfçü burada ortalama 1500 Euro harcıyor, yoğun aylarda bu 3 bin Euro’ya kadar çıkıyor. Katma değer bu alanlarda” şeklinde konuştu.
#Cornelia Diamond Golf Resort & Spa2018 yılı turizm açısında oldukça parlak geçti. Özellikle yaz turizm denilince ilk akla gelen şehirlerden olan Antalya’da turizmciler, 2019 yılından da umutlu. Antalya’da hizmet veren bir lüks otelin üst düzey yöneticileri, 2019 yılını turizm açısından fırsat yılı olarak gördüklerini açıkladılar.
#AntalyaCORNELİA Diamond Golf Resort Spa ve Cornelia De Luxe Resort Otel’den oluşan Cornelia otellerinin 2013 yılını bölge ortalamasının yüzde 16 üzerinde kapatarak yıllık yüzde 80 doluluk oranına ulaştığını ifade eden Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, 2013’ün Antalya ve Belek turizmi açısından oldukça zor bir yıl olduğunu söyledi.
Yeni otelleri, eğlence parkları, akvaryumuyla Antalya bu yaz 2 milyon tatilciyi ağırlamaya hazırlanıyor. Gece kulüpleri, oteller yaz temposuna girdi. Sadece Antalya’nın sahillerinde dalgalanan Mavi Bayrak sayısı 200’e ulaştı.Geçen yıl Arap Baharı’ndan kaçıp son anda Antalya kıyılarına gelen 300 bin Rus ve Alman turist fiyatların artmasına neden olmuştu. Bu yıl durum normale döndü.
Bu yıl yapılan World Travel Awards-Dünya Seyahat Ödülleri’nin en ilgi çeken yanlarından biri Türkiye’den 10 otel ve seyahat şirketinin ödül almasıydı. Türk turizminin gelişimini göstermesi açısından önemli bulunan bu ödüllere karşın, İspanya, İtalya gibi ülkeler turist sayısı ve gelirleriyle hâlâ önde.
Cornelia De Luxe Resort Hotel Genel Müdürü Hakan Duran, turizmcilerin ve havayollarının Antalya’yı uluslararası kongre merkezi yapmak için çalıştıklarını belirterek, “Bunun önündeki tek engel ulaşım. Bu da tamamlandığında Antalya uçar” dedi.
Krize rağmen sürdürdükleri hizmet kalitesinden hiç ödün vermeden alternatif pazarlarda yeni müşterilere ulaşmayı başardıklarını söyleyen Diamond Golf Hotel’in Genel Müdürü Zafer Alkaya, “Bu yıl Ukrayna pazarı darbe yedi. Ancak onların yerine Kazakları keşfettik” dedi.