Gerek medyada yayınlanan haberleri gerekse akademik literatürü taradığımızda “dijital dönüşüm” kavramının ABD’de 1980’lerden beri yoğun olarak irdelendiğini, Türkiye’de ise 1990’ların sonunda filizlenip öneminin ancak 2000’lerin ortasında anlaşıldığını görüyoruz.
#YazarlarCMO Summit 2018’de pazarlamanın usta isimleri, CMO’ların değişen rollerini, pazarlama, finans ve marka ekseninde değer yönetim karmasını, pazarlamada davranış mimarlığı, dijital dönüşüm ve marketing 5.0 başlıklarını masaya yatırdı.
#CMO Summit 2018Türkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı. Fortune Türkiye ve DataExpert işbirliği ile yapılan araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin pazarlama koltuğunda kadınlar çoğunluğu ele geçirmiş durumda. Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 51’i kadın. Araştırmaya göre CMO’lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 10,3 ünü yönetiyor. Geçtiğimiz yıla kıyasla gözlenen yüzde 1,2’lik artış oranı, CMO’ların şirketlerde artan değerinin göstergesi olarak kabul ediliyor. CMO’ların yaptıkları çalışmalarda dijitale ayırdıkları bütçe ise ortalama yüzde 25’i buluyor.
#Anadolu EfesYönetim kademelerindeki dinamiklerin değişmesi ile kurumların büyüme stratejilerinin kilit noktasında konumlanan CMO’lar; Türkiye’nin en büyük şirketlerinde pazarlama fonksiyonunu en üst düzeyde temsil eden pazarlama yöneticilerini kapsayan “En Etkin 50 CMO” araştırmasıyla mercek altına alınıyor.
#En Etkin 50 CMO