Türkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDSıfır otomobil satışları tarihi rekor kırdı. Yılın ilk 11 ayında 1 milyon 74 bin araç satışı gerçekleşti. Yıl sonunun gelmesiyle birlikte otomobil markaları da yeni kampanyalarını duyurdu. Bazı markalar 500 bin liraya kadar sıfır faizli kredi imkanı sunuyor. İşte tüm markaların kredi, takas desteği ve indirim kampanyaları…
#OtomobilToyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin Sakarya’daki fabrikasında, Türkiye’de üretilen ilk Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) otomobil olan yeni nesil Toyota C-HR üretim hattında çıktı. Fabrikanın üretim hattında incelemelerde bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır “Fabrikanın yıllık 280 bin araç üretim kapasitesi var, bunun çok büyük kısmı hibrit araçlara yönelik” dedi.
#Mehmet Fatih Kacır2023 yılı Türkiye otomotiv sektörü açısından önemli dönüm noktalarından birisi olacak. Togg öncülüğünde elektrikli araç satışları 40 bin adede yaklaşacak, Renault ve Tofaş yeni üretim stratejilerini duyuracak, araçlardaki bağlantı servisleri nihayet Türkiye’de de kullanılacak. Geçen yıla damgasını vuran araç bulunurluğu sorunu devam edecek. Fiyatlardaki artış ise hem küresel hem yerel etkilerden dolayı sürecek.
#Otomotiv SektörüTürkiye’yi hibrit (melez) otomobillerin üretim üssü yapan Toyota’dan 6 milyar 952 milyon TL’lik yeni yatırım müjdesi geldi. Japon otomotiv devi, Sakarya’daki fabrikasının kapasitesini arttırarak yıllık 162 bin adet hibrit ve şarj edilebilir hibrit otomobil ile 44 bin adet batarya üretecek. Söz konusu yatırımın ikinci nesil C-HR’ın hibrit ve şarj edilebilir hibrit versiyonları için yapılacağı tahmin ediliyor.
#ToyotaTürkiye’de otomobil üretimi yapan Hyundai, Renault ve Toyota’nın ardından Fiat markası da hibrit üretmeye başladığını duyurdu. Böylece ülkemizde üretilen hibrit otomobil sayısı 6’ya ulaşırken, tüm yerli üreticiler ürün gamına hibrit eklemiş oldu. Uzmanlar ise daha az karbon salınımı gerçekleştiren hibrit araçların kapsamlı teşviklerle desteklenmesi gerektiğini belirtiyor.
#HibritAvrupa pazarında elektrikli ve hibrit araç satışları tarihte ilk kez dizeli geride bırakırken, Türkiye’de ilk 10 ayda 15 bin 151 adet hibrit araç satışı gerçekleşti. Türkiye pazarında yer alan 12 otomotiv markası 24 hibrit model satışa sunarken, ülkemizde satışa sunulan hibrit otomobillerin fiyatları ise 220 bin TL’den başlayarak 3 milyon TL’ye kadar uzanıyor.
#GazetehaberleriTürkiye’de üretim yapan 6 otomotiv markası kredi paketi kapsamından çıkartıldı. Fiyat artışı yaptıkları gerekçesi ile kredi paketi kapsamından çıkartılan Honda, Hyundai, Ford, Fiat, Renault ve Toyota’nın yerli modellerine son 6 ayda yaptığı zammı mercek altına aldık. Tüketici talebi arttırdıkça markaların da fiyat arttırdığı göze çarptı.
#GazetehaberleriTürkiye'nin önde gelen otomotiv firmalarına ev sahipliği yapan Sakarya, yılın ilk çeyreğinde ürettiği 71 bin 275 aracın yüzde 85,2'sine denk gelen 60 bin 727'sini yurt dışına satarak ülke ekonomisine katkı sağladı.
#SakaryaToyota, Otokar ve TürkTraktör gibi önemli firmalarıyla geçen yıl 243 bin 382 aracı yurt dışına satarak dünyaya "Made in Sakarya" damgasını tanıtmayı sürdüren Sakarya, ülke ekonomisine 4 milyar 729 milyon 240 bin dolar döviz kazandırdı.
#İhracat