Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV), bilişim etkinliklerinin önemli bir parçası olan ve çocukları algoritmik düşünmeye yönelten Algo Dijital’in ilk oyunu 2017 yılının sonlarında hayata geçmişti, şimdi ise yeni bir oyun bambaşka bir içerik ve pek çok yenilikle yayında.
#AlgoTürkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV), bilişim etkinliklerinin önemli bir parçası olan ve çocukları algoritmik düşünmeye yönelten Algo Dijital’in ilk oyunu 2017 yılının sonlarında hayata geçmişti, şimdi ise yepyeni bir oyun bambaşka bir içerik ve pek çok yenilikle yayında.
#Algo Dijitalİzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde üreten ve tasarlayan genç bir kitleye, çevre, sürdürülebilirlik ve temiz teknoloji gibi alanlarda eğitim ve workshoplar sunan ve kapanış konuşmasını Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’nün yapacağı (27 Ağustos) Türkiye’nin ilk açık inovasyon kampı Hack’n Break, inovatif fikirlerle dolu yoğun bir hafta yaşattı. Türkiye’nin dört bir yanından Hack’n Break’e katılan girişimci ve geliştiriciler, mentor ve yatırımcılardan aldıkları eğitim ve workshoplarla deneyim kazandı.
#Hack'n BreakTürkiye’nin ilk Oyun Yapımcıları & Geliştiricileri Derneği OYUNDER bünyesinde kurulan Women in Games Türkiye, bu yıl üçüncü "Büyük Buluşma" etkinliğini Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakultesi ev sahipliğinde BUG Oyun Laboratuvarı'nda yapıldı. İzmir’den Ankara’ya, Konya’dan Lüleburgaz’a Türkiye’nin dört bir yanından oyun dünyasının bir parçası olmak isteyen lise ve üniversite öğrencileri BAU Galata Kampüsü'nde buluştu.
#OyunderSon 10 yılda hızlı bir büyüme yakalayarak eğlence sektöründe başı çeken oyun pazarı 70 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Film, kitap ve müzik cd pazarını da geride bırakan sektörde ücretsiz oyunlar öne çıktı. Son iki yıldır Türkiye’de yüzde 50’den fazla büyüyen oyun sektörü 20 milyon kullanıcıya ulaştı.