Şirketlerin araç filolarını oluşturduğu operasyonel kiralama sektöründe tercihler küçüldü. 2022’nin ilk yarısında sektördeki üst ve orta sınıf araçların payı yüzde 5 azalarak yüzde 13.3 oldu. Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği Başkanı İnan Ekici, “Artan maliyetlerinden dolayı müşterilerimiz araç politikalarında değişiklik yaparak daha ekonomik ve düşük donanımlı araçlara yöneliyor” dedi.
#Araç KiralamaPandeminin de etkisiyle araç kiralamalarda artış yaşandı. Yaşanan artışla birlikte ise dolandırıcılık tarafında da beklenmedik durumlar ortaya çıkmaya başladı. Özellikle yaz tatilleri ve bayramlarda tercih edilen araç kiralama için özellikle araç yaşı ve kontrat çok önemli. Aynı zamanda uzmanlar taklit siteler konusunda da uyarıyor.
#Araç KiralamaTürkiye pandemi dönemindeki ilk yasaksız bayrama hazırlanırken araç kiralama sektörü tarihi bir yoğunluk yaşıyor. Kiralamayı herkes için ulaşılabilir yapma hedefiyle 2015 yılından bu yana faaliyet gösteren Yolcu360’ın CEO’su Umut Yıldırım, kiralama oranlarında geçen yıla göre yüzde 125 artış yaşandığını belirtti.
#Yolcu360Bayram tatilinin yarattığı hareketlilik oto kiralama sektöründe de etkili oldu. Sektör temsilcileri geçen yıla göre yüzde 50 artış yaşadıklarını ancak hâlâ 2019’u göremediklerini söyledi. Bayramda doluluğun yüzde 90 olduğunu ifade eden sektör temsilcileri, “Azalan araç sayısı nedeniyle bayramdaki yoğunluk yaşanıyor. Fiyatlarda da yüzde 25’lik bir artış var. Pandemi sonrası sektör çok daha hızlı bir ivmelenme yaşayacak” dedi.
#GazetehaberleriOperasyonel kiralama sektörü yılın ilk çeyreğinde yaptığı 4.2 milyar TL’lik yeni araç yatırımıyla Türkiye’de satılan yeni otomobillerin yüzde 10.9’u olan 17 bin 100 adet aracı filosuna kattı. Bu dönemde kiralama şirketlerinin filosundaki hibrit ve elektrikli araçların payı yüzde 3.6’ya çıktı. Sektör, ikinci çeyrekte de yatırımlarını sürdürüyor.
#GazetehaberleriOperasyonel araç kiralama sektörü yılın ilk üç aylık döneminde 4.2 milyar TL’lik yeni araç yatırımı yaparak Türkiye’de satılan yeni otomobillerin yüzde 10.9’u olan 17 bin 100 adet aracı filosuna kattı. Aynı dönemde, sektörün aktif büyüklüğü 42.4 milyar TL oldu. Yüzde 3.5 daralan sektörün araç sayısı ise 254 bin adede düştü. Sektörün araç parkındaki hibrit ve elektrikli araçların payı ise 3.6’ya ulaştı.
#Gazetehaberleri2020’ye otomotiv sektörü ile paralel olarak pozitif göstergelerle başlayan kiralama sektöründe pandemi sebebiyle durma noktasına gelen talep, günlük kiralama yapan bazı firmaları borçlarını ödeyemez noktaya getirdi. Buna karşın haziran ayında normalleşme ile birlikte işlerine dönmeyi hedefleyen büyük şirketler araçlarını kullanmasalar da iade etmediler. Bunun sebebi ise TL’ye endekslenen kiralama fiyatlarının kurdaki değişim sebebiyle artmaya devam etmesi.
#GazetehaberleriArtan maliyetler ve gerileyen satışlar nedeniyle zorlu günler geçiren otomotiv sektörü, kiralama sözleşmelerinin Türk Lirası ile yapılması zorunluluğu sonrası bir önemli sorunla daha karşı karşıya kaldı. Maliyetleri ve kiralama bedellerini artıracağı öngörülen TL düzenlemesinin ardından araç kiralama sektörü ekonomi yönetiminden revizyon talep ediyor.
#KiralamaABD’li araç kiralama devi Enterprise’nin Başkanı Andrew Taylor, Türkiye pazarının global büyümelerinin devamını sağlayan önemli bir pazar olduğunu belirterek, “THY ile bu işbirliği de bunu destekliyor” dedi. Enterprise Türkiye CEO’su Özarslan Tangün ise Türkiye’de 10 bine yakın araç sayılarını 5 yılda 3 kat artırarak 30 bine çıkaracaklarını söyledi.
#EnterpriseAktif büyüklüğü 21 milyar TL’yi aşan araç kiralama sektörü, 2017 yılına umutla bakıyor. Özellikle yılın ikinci yarısında beklenen yabancı turist artışı ile ivme yakalamayı umut eden sektörün oyuncuları şimdiden yeni yatırım hazırlıkları yapıyor. Araç kiralama sektörünün öncüsü Hertz ise zincirin en iddialı halkası…
#HertzMaliye’nin ÖTV sisteminde değişikliğe gideceğini otomotiv sektörü için yaklaşık 150 bin stokla girilen yılın en kritik son 2 ayında açıklaması panik yarattı. Çünkü ÖTV’de hem indirim hem de artışın olacağı anlaşılan planlama kamuoyuna uygulama tarihinden önce yansıdığı için mevcut talebi beklentiye sokarak alım kararlarının ertelenmesine neden oluyor. Bu da 6 ayda 1 milyar dolar dış ticaret fazlası veren sektörü zora sokuyor.
#MALİYE Bakanı Ağbal2016’nın başında tüm araç kiralama operasyonunu ‘Garenta’ çatı markası altında birleştiren Çelik Motor, bu gelişmeyi müşterilerine ‘Yetmez’temalı yeni reklam filmiyle duyuruyor. Kısa sürede Türkiye’de araç kiralama sektörünün en büyük ilk üç markası arasına giren ve 2015’te yüzde 67 oranında büyüyen Garenta, 2016’da 30 bin adetlik araç parkını yönetiyor.
#Garenta