Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu “Kuzey Marmara Otoyolu kapsamına, Nakkaş-Başakşehir kesimini de 30 Haziran 2020’de dâhil ettik. 2 kilometre ana gövde ve 20,8 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 45 kilometrelik Nakkaş-Başakşehir kesimiyle projemizin toplam uzunluğu 443 kilometreye ulaştı. Nakkaş-Başakşehir kesimindeki çalışmaları 2026 yılında tamamlamayı hedefliyoruz” dedi.
#Abdulkadir UraloğluTBMM Deprem Araştırma Komisyonu, hazırladığı raporda olası İstanbul depremine ilişkin çarpıcı tespitler yaptı. 2021 Temmuz tarihli yaklaşık 600 sayfalık raporda, İstanbul’a ilişkin özetle şu tespit ve çalışmalara yer verildi:
#İstanbulKorner direği, futbol müsabakalarında hakemlere ve futbolculara kılavuzluk eden bir gereçtir. Korner direği ile topun taç ve korner çizgisinden ayrılması mümkün kılınmaktadır. Müsabaka esnasında gösterilen sıkı mücadele dolayısıyla zaman zaman futbolcunun da direkle teması yaşanabilmektedir. Peki, korner direği demir mi plastik mi? İşte, korner direği hakkında bazı bilgiler
#Korner DireğiSöz konusu inşaat sektörü olduğu zaman ankraj önemli bir yer taşımaktadır. Belli bir yapı elemanı olması ile beraber birçok farklı özellik gösterir. Peki, Ankraj nedir? Ne işe yarar? Ankraj noktası standardı nasıl oluşturulur detayları ile derledik.
#AnkrajLimak, Yapı Merkezi ile Güney Koreli DL E&C ve SK Ecoplant konsorsiyumunun yaptığı 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatı bitmek üzere. Köprünün şubat ayında trafiğe açılması planlanıyor. Projedeki son çalışmaları gidip gördük, kulenin en tepesine, 318 metreye çıktık.
#1915 Çanakkale KöprüsüMersin’de yapımı devam eden Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin (NGS) 1’inci güç ünitesine ait pompa istasyonunun temel plakasının yapımına başlandı. Yaklaşık 400 kişinin katıldığı çalışmalar kapsamında, tesiste kalıp güçlendirme ve montaj çalışmaları devam ediyor.
#MersinMersin’de yapımı devam eden Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin (NGS) 1’inci güç ünitesine ait pompa istasyonunun temel plakasının yapımına başlandı. Yaklaşık 400 kişinin katıldığı çalışmalar kapsamında, tesiste kalıp güçlendirme ve montaj çalışmaları devam ediyor.
#Akkuyu Nükleer Güç SantraliCumhurbaşkanı Erdoğan'ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından "rüyası" olan, Başbakan olarak görev yaptığı 27 Nisan 2011'de duyurusunu yaptığı Kanal İstanbul için ilk köprünün temeli atıldı. Projenin altı yılda tamamlanması planlanıyor. İşte Kanal İstanbul'un maliyetinden üstündeki köprü adedine kadar tüm merak edilen ayrıntıları...
#Kanal İstanbulCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından "rüyası" olan, Başbakan olarak görev yaptığı 27 Nisan 2011'de duyurusunu yaptığı Kanal İstanbul için ilk köprünün temeli, güzergah, etüt, ön proje, saha çalışmaları ve ÇED raporu süreciyle geçen 10 yılın ardından yarın atılacak.
#Kanal İstanbulİstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz'den Marmara Denizi'ne uzanacak şekilde tasarlanan su yolu projesi Kanal İstanbul güzergahında yapılacak ilk köprüye ilişkin detaylar belli oldu. Ana açıklığı 440 metre uzunluğundaki köprünün, sağ ve solda yer alan 210 metrelik yan açıklıklarıyla birlikte uzunluğu 860 metreye ulaşırken, yaklaşım viyadükleri ile toplam uzunluğu 1618 metre olacak.
#Kanal İstanbulUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu "1915 Çanakkale Köprüsü, feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle çoğu zaman saatler süren Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini 6 dakikaya kadar indirecek. Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 465 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 102 milyon liraya ulaşacak. Kısaca her yıl toplam 567 milyon lira tasarruf sağlayacağız." dedi.
#Adil Karaismailoğlu1915 ÇANAKKALE Köprüsü’nün en önemli aşamalarından birisi olan ana halatın çekilmesinde çalışma platformu olarak kullanılacak ’Kedi Yolu’nun yapımına Eylül ayında başlanacak. ’Kedi Yolu’ yapımı için ilk olarak gelecek hafta, Asya ile Avrupa ankraj blokları arasına bir kılavuz halat çekilecek. Kılavuz halatın deniz içindeki köprü kulelerine bağlantısı sırasında, Çanakkale Boğazı transit gemi geçişlerine kapatılacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüMersin'in Tarsus ilçesinde 1979 yılında kurulan fabrika, yurt içi ve yurt dışındaki pek çok firmanın standart ve özel cıvata, somun, farklı boyutlarda metal miller ile ankraj gibi çeşitli bağlantı elemanları ihtiyacını karşılıyor.
#İhracatÇANAKKALE Boğazı’nın ’gerdanlığı’ olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında gerekli izolasyon sağlanarak, hızla sürüyor. Mayıs ayında denize batırılan kesonlar üzerine ilk blokların ağustos ayında konulduğu köprüde, aradan geçen 9 aylık sürede, köprü ayakları için artık sona gelindi. Gelibolu yakasındaki köprü ayağında 32’nci ve son blokların montajına başlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yarın telekonferansla katılacağı tören ile de Lapseki yakasındaki köprü ayağına son bloklar konulacak. Böylelikle köprü kuleleri tamamlanmış olacak. İçerisinden ana halatların geçeceği çelik kule semerlerinin montajıyla birlikte ise köprü ayakları, Çanakkale Deniz Zaferi’ni temsil eden 318 metre yüksekliğe ulaşılmış olacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüÇANAKKALE Boğazı'nın 'gerdanlığı' olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar, koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında gerekli izolasyon sağlanarak, hızla sürdürülüyor. Lapseki ve Gelibolu yakasında deniz içindeki köprü kulelerde, 26'ncı blokların da konulmasıyla 250 metre yüksekliğe ulaşıldı. Böylelikle toplam yüksekliği 318 metre olarak planlanan kulelerin tamamlanmasına 68 metre kaldı. Lapseki yakasında ankraj bloku ve 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü de tamamlanırken, üzerine tabliyelerin montajı bekleniyor.
#1915 Çanakkale Köprüsü