Mark Zuckerberg, e-ticaret sektörüyle attıkları adımları açıkladı. Şirket tarafından Instagram, WhatsApp ve Facebook için farklı özellikler sunulurken çalışmalar genellikle alışverişe yönelik yenilikler...
#ReklamGoogle 29 Temmuz’da resmi blogunda yayınladığı haber ile 10 Ağustos’ta Türkiye’deki Shopping (Alışveriş) reklamlarını kapatacağını duyurdu. Google Shopping’in kaldırılmasının etkisi, E-Ticaret ve SEO dünyasının bu durumu nasıl karşıladığı bugünlerde araştırılan konular arasında yer alıyor. Konuyla ilgili olarak SEOART CEO'su Oktay Çomak, Google'dan yapılan açıklamayı anlatıp çarpıcı tespitlerde bulundu.
#GoogleAlışveriş reklamları ile ürünlerin sayfalarına yönlendirme yapan Google, Türkiye özelinde aldığı yeni kararını açıkladı. İnternet devi Google, arama motorunda çıkan ve alışveriş sitelerine yönlendiren arama sonuçlarında değişikliğe gidecek. Şirket, Türkiye'de Rekabet Kurumu'nun aldığı karar doğrultusunda 10 Ağustos'tan itibaren artık alışveriş sitelerinin reklamlarını göstermeyecek.
#GoogleTESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken "Sahte mesajlar ve bağlantılı linklerle vatandaşlar siteye yönlendirilip çeşitli yollarla banka hesapları veya kredi kartı bilgileri ele geçiriliyor. Bu tür siber saldırılara karşı vatandaşlarımız çok dikkatli olmalı" dedi.
#TESKGümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, tüketicilerden, mevcut internet paketinden daha uygun bir paket seçeneği sunan telefon aramaları konusunda dikkatli olmalarını isteyerek, "Tüketiciler, internet hizmeti aldıkları firmaların müşteri hizmetleri numaraları haricinde başka numaralardan gelen aramalara itibar etmesin. Kimlik ve kredi kartı bilgileri, bu gibi aramalarda telefonda asla paylaşılmamalı." dedi.
#Bülent TüfenkciReklam Kurulunca geçen yıl yasalara aykırı bulunan 796 reklam için ilgili kişi ve firmalara 11,7 milyon lira para cezası kesildi. İdari para cezalarında gıda sektörü 2,7 milyon lirayla başı çekerken, sağlık sektöründe faaliyet gösteren firmaların yasalara aykırı reklamları için 2,6 milyon lira, iletişim hizmetleri sektörü firmalarının bu türden reklamları için de 1,7 milyon lira ceza uygulandı.
#Reklam KuruluDünya teknoloji devi Google’a karşılaştırmalı alışveriş imkanı sunan “Google Shopping” hizmeti ile ilgili rekor ceza kesildi. AB Komisyonu tarafından kesilen 2.4 milyar Euro’luk cezanın gerekçesi olarak da, şirketin aynı koşullarda reklam aldığı e-ticaret platformlarını, eşit olmayan şartlarda listelediği öne sürüldü.
#GoogleAvrupa Komisyonu, dünyanın en büyük arama motoru Google'a, karşılaştırmalı alışveriş sonuçlarını arama sayfasının en üstünde gösterdiği gerekçesiyle 2 milyar 420 milyon euro (2,7 milyar dolar) ceza kesti. Bu ceza, Google'ın 2014 yılında başlattığı ve bir aramayla ilgili olan karşılaştırmalı alışveriş sonuçlarını arama sayfasının en üstünde gösterdiği uygulamanın rekabete aykırılık taşıdığı gerekçesiyle verildi.Bu rakam Komisyon tarafından pazardaki bir şirkete, rekabete aykırılık gerekçesiyle kesilen şu ana kadarki en yüksek ceza olarak tarihe geçti.
#ABSiber suçlar tüm dünyada kişiler, kuruluşlar ve devletler için risk oluşturmaya devam ediyor. Teknoloji günden güne geliştikçe de dolandırıcıların yöntemleri değişiyor. Bazı siber güvenlik firmalarının raporlarına göre 2023'te gerçekleşen saldırılar, bir önceki yıla göre yüzde 30’luk artış gösterdi. Uzmanlar ise oranın 2024’te daha da artacağı konusunda uyarıyor. Daily Mail de bu doğrultuda 2024’te dikkat edilmesi gereken beş dolandırıcılık yöntemine dikkat çekerek uyarılarda bulundu. Prof. Dr. Ali Murat Kırık, bu yöntemleri ve alınacak önlemleri hurriyet.com.tr'ye anlattı.
#TeknolojiTicaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Dijital Mecralarda Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Araştırma Raporu’na göre dijital mecralarda kişisel verilerin paylaşılması konusunda her iki tüketiciden birinin endişeli olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya göre her 10 kişiden 4’ü alışveriş platformlarında mal ve hizmetlere dair yanıltıcı indirim ve fiyatlarla karşılaşırken, neredeyse her iki kişiden biri sosyal medya alışverişlerinde mağduriyet yaşıyor.
#Ticaret BakanlığıÇevrimiçi alışveriş siteleri Kasım ayında peş peşe indirim ve kampanyalar yapıyor. Özellikle ayın son haftasında alışverişlerde büyük artışlar yaşanıyor. Ancak yılın bu zamanında dolandırıcılık girişimleri de ikiye hatta üçe katlanıyor. Organize suç çetelerinin eş güdümlü saldırıları nedeniyle her yıl 100 milyonlarca lira yılın bu zamanında dolandırıcılara kaptırılıyor. Peki nelere dikkat etmek gerekiyor? Dolandırıcılar tüketicileri hangi oyunlarla tuzağa düşürüyor? Siber Güvenlik Uzmanı Osman Demircan ile bu sorulara cevap aradık.
#Siber GüvenlikEt ve Süt Kurumu'nun tabelalarına benzetilerek satış yapan işletmelere denetim yapıldı. Sultangazi'de bulunan ve tartışmalara neden olan 'Et ve Balık K.' tabelalı işletmenin "K." yı kaldırdığı görüldü. Yine Sultangazi ve Eyüpsultan'da tabelalarında 'Et ve Süt Mağazaları' ve 'Et ve Balık Kasap' yazan iki farklı işletme, vatandaşların kafasına karıştırdı. Muhabire tepki gösteren mağaza çalışanı ise, "Bütün her şeyi kullanırım. Uğraştırırım yani sizi." dedi.
#İstanbulEt ve Süt Kurumu'nun tabelalarına benzetilerek satış yapan işletmelere denetim yapıldı. Sultangazi'de bulunan ve tartışmalara neden olan 'Et ve Balık K.' tabelalı işletmenin "K." yı kaldırdığı görüldü. Yine Sultangazi ve Eyüpsultan'da tabelalarında 'Et ve Süt Mağazaları' ve 'Et ve Balık Kasap' yazan iki farklı işletme, vatandaşların kafasına karıştırdı. Muhabire tepki gösteren mağaza çalışanı ise, "Bütün her şeyi kullanırım. Uğraştırırım yani sizi." dedi.
#İstanbulTİCARET Bakanlığı, Türkiye'de kasım ayında 'efsane cuma', 'şahane kasım', 'şahane cuma' gibi sloganlar kullanılarak gerçekleştirilen indirim kampanyalarını mercek altına aldı. Bakanlığa bildirilen şikayetler arasında kampanyalarda belirtilen indirim tutar ve oranlarının gerçeği yansıtmaması, indirimli fiyatların uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi yoğunlukta yer aldı. Kasım indirimlerine ilişkin incelemelerin sonucu ocak ayında toplanacak Reklam Kurulu'nda karara bağlanacak.
#Efsane İndirimlerKonya'da, kurumsal araç kiralama şirketlerinin internet sitelerinin kopyalarını oluşturup, araç kiralamak isteyen 208 kişinin 1 milyon 850 bin lirasını dolandıran 19 kişi, Konya merkezli 4 ildeki operasyonla yakalanarak gözaltına alındı.
#KonyaSosyal medya uygulamalarının yaygın kullanımı ve markaların stratejileri, ‘sosyal ticaret’i hızlandırıyor. Kullanıcıların yüzde 76.1’i marka ya da ürünler hakkında bilgi alabilmek için sosyal medya kanallarını tercih ederken; kullanıcı sayısının her geçen yıl artmasıyla sosyal ticaretteki büyümenin devam etmesi bekleniyor.
#Sosyal MedyaPandemide uzaktan çalışmaya geçilmesi, alışverişlerin online kaymasıyla siber saldırılarda artış yaşanınca sigortaya olan talep de arttı. Hem bireyler hem de KOBİ’ler saldırılardan korunmanın yolunu siber sigortada buldu. Sigortacılar siber sigortada ciddi de hasar ödemeye başladı. Hasarların çoğu siber fidye ve iş durmasından kaynaklanıyor.
#Siber KorsanlarAkıllı telefon kullanımı sonsuz faydalarının yanı sıra ciddi dezavantajları da beraberinde getirdi. Bunların başında da özellikle pandemi döneminde sık sık gündeme gelen siber güvenlik sorunları geliyor. Son araştırmalar kötü amaçlı kimlik avı saldırılarında mesajlaşma uygulamalarının çok büyük pay sahibi olduğunu gösteriyor. Peki bu saldırılar nasıl gerçekleşiyor? Hangi bilgiler ele geçiriliyor? Korunmak için neler yapmalıyız? Uzmanlar hepsini hurriyet.com.tr’ye anlattı.
#Whatsappİnternetten alışveriş yapan hemen herkesin bir sahte ürün hikayesi vardı. Özellikle koronavirüs sebebiyle internetten alışverişin artması, bu gibi mağduriyetleri daha çok yaşamamıza sebep oldu. Peki sahte ürünlerle dolu alışveriş sitelerinde nasıl alışveriş yapacağız? Sahte ürün satın alan tüketici ne yapmalı?
#AlışverişTüketicilerin alışveriş tercihlerinde sosyal medya içerikleri her geçen gün daha da etkili hale gelirken her 5 kişiden 1'inin, Instagram üzerinden ürün tanıtımı yaparak para kazanan influencerlar veya ünlü kişilerin yönlendirdiği linklerden alışveriş yaptığı belirlendi.
#Online Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması