Kasım ayının son haftasında tüketiciler alışverişin sınırlarını zorladı. Ödeme platformlarının verilerine göre bu dönemde ortalama sepet tutarı geçen yıla oranla yüzde 75.6’lık artış göstererek 652 TL’den 1145 TL’ye yükseldi. Alışverişlerde kredi kartı kullanımı geçen yıla göre 1.2 puan arttı ve yüzde 60’a ulaştı. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, Türkiye genelinde kasım ayında yaklaşık 300 milyar TL değerinde alışveriş gerçekleştiğini söyledi.
#TüketiciBlack Friday’de (Muhteşem Cuma) online işlem hacminde yüzde 145.7, işlem adedinde ise yüzde 27.1 oranında artış yaşandığı belirtildi. BMD Başkanı Sinan Öncel, “ABD’de olduğu gibi bizde de rekora imza atılacak gibi görünüyor. Cirosal anlamda resmi enflasyonun çok üzerinde artış var ancak adetsel anlamda pozitif bir tablo çizebilir miyiz, emin değilim” dedi.
#Black Friday2019'a sayılı günler kala pazarlama konusunda yeni trenler ve 2018’de yapılan çalışmalar masaya yatırılıyor. Ne yaptık ne elde ettik değerlendirmeleri bir yana, 2019 yılı pazarlama trendleri ne olacak sorusu da kafaları meşgul ediyor. Bunu görmek aslında o kadar da zor değil. Neden mi? Çünkü globalde yapılan pek çok araştırma aslında 2019 pazarlama trendlerini belirledi bile. Bize bunlara uyum sağlamak kalıyor. Peki 2019 yılında dijital pazarlama yollarımız neler olacak.
#PazarlamaAmazon tarafından yaratılan ve diğer büyük perakendecilerin de uygulamaya koyduğu, milyonlarca ürünü büyük indirimlerle sunulduğu 17 Nisan'daki "Prime Day"de büyük perakendecilerin satışları yüzde 50'nin üzerinde arttı.
#Amazon