Güncelleme Tarihi:
İstanbul Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, Avcılar–Zincirlikuyu metrobüs hattından sonra Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da yarın hizmete girecek.
Metrobüs, Zincirlikuyu-Söğütlüleşme arasını 24 dakikada alırken, 11 kilometre olan yolda Boğaziçi Köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek. Metrobüs, Boğaziçi Köprüsü'nü ortalama 7 dakikada geçecek.
Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında 7 istasyon olacak. Yeni hatta günde ortalama 300 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Ayrıca İETT de boğaz geçişlerinde yeni düzenleme yapacak.
Metrobüs, İstanbul ulaşımında Avrupa ve Anadolu yakasını birbirine bağladığı gibi Anadolu yakasında kilit noktalara aktarma imkanı da sağlayacak.
Metrobüs, Avcılar-Zincirlikuyu hattında günde ortalama 510-540 bin yolcu taşıyor.
Metrobüsün birinci etabı Avcılar-Topkapı hattı Eylül 2007 tarihinde hizmete açıldı. Güzergah uzunluğu yaklaşık 19 kilometre, istasyon sayısı 14 olan bu hat, yaklaşık 156 milyon TL'ye mal oldu. Bu maliyet, metrobüs hattı, yan yollar yapılması, D-100 Karayolu'nun düzenlenmesi, ek köprülerin yapılması, kavşakların düzenlenmesi, yaya üst geçitlerinin yapılması, aydınlatma, peyzaj, altyapı tesislerinin yapılması ve durakların yapılmasını içeriyor.
Metrobüsün ikinci etabı olan Topkapı-Zincirlikuyu arası da 8 Eylül 2008'de hizmete girdi. 10.3 kilometre olan hatta 11 adet istasyon yer alırken, ikinci etap da 120 milyon TL'ye mal oldu.
Metrobüsün üçüncü etabı olan Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme de 90 milyon TL'ye mal olurken, hat için 7 alt geçit, 5 köprü, 3 adet viyadük inşa edildi. 20 kilometre metrobüs halatlı bariyer, 20 kilometre çelik bariyer yapıldı.
20 YENİ METROBÜS ARACI HİZMETE GİRECEK
Metrobüs hattının üçüncü etabıyla birlikte daha önce alınan ve her birinin yapımı 8 ay süren 10 metrobüs aracı da hizmete girecek.
Saatte 60 kilometre hız yapabilen metrobüsler, 230 yolcu kapasiteli olacak. Çevre dostu metrobüsler, 3 otobüse bedel hizmet verecek, personel, işletme ve yakıtta tasarruf sağlayacak.
Akıllı teknoloji desteğiyle çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan “Flight Directory” benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüsün, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini sürekli denetleme özelliği bulunuyor.
Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor.
Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi yan olarak yanaşma özelliğine sahip. Bu özellik, araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor.