‘Zihni Sinir’ tarzı pazarlama

Güncelleme Tarihi:

‘Zihni Sinir’ tarzı pazarlama
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2002 13:32

Ünlü mucit Zihni Sinir pazarlama alanında buluş yaparsa ne olur? O bir çizgi kahraman ama yaratıcısı İrfan Sayar cin fikirlerini pazarlama sektörüne adapte etmeye hazırlanıyor. Burak Özdemir tarafından kurulan Strategica adlı 'Buluşçu Pazarlama' şirketi, sanatçı, karikatürist, akademisyen, psikolog, sosyolog ve danışmanlardan oluşan yaklaşık 10 kişilik kadrosuyla pazarlama dünyasına yeni bir açılım getiriyor. Amaç, şirketlere 'görmediklerini göstermek', kısa sürede kára geçmelerini sağlamak.

Pazarlama faaliyetleriniz konusunda yeni bir fikri olduğunu söyleyip, sizden randevu talebinde bulunan genç bir girişimciye ne cevap verirdiniz? Büyük olasılıkla ciddiye almazdınız. Ama ya bu sizin pazarlama stratejilerinizi geliştirme yönünde kaçırdığınız bir fırsatsa?

Strategica İş Geliştirme Danışmanlık'ın ortağı Burak Özdemir, geliştirdiği ve dünyada ilk kendisinin bulduğunu iddia ettiği 'buluşçu pazarlama' fikrini bu yolla Türk iş dünyasına kazandırmaya çalışıyor.

Buluşçu pazarlama (innovative marketing), pazarlama bölümü için Ar-Ge çalışmaları yapan yeni bir kavram olarak ortaya çıkıyor. Ar-Ge'nin sadece endüstriyel ürünler için değil pazarlama faaliyetlerini geliştirmek için de kullanılması gerektiği fikrinden hareketle geliştirilmiş.

Pazarlamada bu yeni yaklaşım, şirketlerin pazarlama faaliyetlerini dışarıdan izleyip nasıl daha iyi olacağı konusunda fikirler üretme temeline dayanıyor. Özdemir, 'her şirketin zaten pazarlama departmanı var, siz firmalara ekstra neler sunuyorsunuz' sorusunu şöyle yanıtlıyor:

‘‘Dünyada pazarlamayı en iyi şekilde yapan firmalara bile katacak bir şeyimiz var. Çünkü biz olaya dışarıdan bakıyoruz. Sokakta normal bir vatandaşız. Fikirlerimizi sokaktaki insanlarla şekillendiriyoruz. Bu nedenle her firmaya farklı bir şeyler katabiliyoruz.‘‘

Altı ay önce kurduğu Strategica İş Geliştirme Danışmanlık firması ile stratejik pazarlama fikrini hayata geçirmiş. Firmada çalışan kişi sayısı üç, ancak proje bazında Zihni Sinir'in yaratıcısı İrfan Sayar, Mimar Sinan Üniversitesi Endüştri Tasarım Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Önder Küçükerman, Veritas Danışmanlık'ın ortağı Cengiz Altop, Lojistik Yöneticisi Volkan Cıbıroğlu gibi isimlerden destek alıyor.

Şu ana kadar otomotiv ve medya sektöründen iki firma ile çalışılmış. Burak Özdemir, yaptıkları işi 'buluş tedarikçiliği' olarak tanımlıyor. Firmalardan para almadıklarını kendi fikir ve projeleri sonucu, firmanın elde ettiği kárdan pay aldıklarını söylüyor. Bunun da yarattıkları konsepte ne kadar inandıklarının bir göstergesi olduğunu dile getiriyor. Özdemir, bu fikri iki yıl içinde Avrupa'ya dahi ihraç etmeyi planladıklarını ifade ediyor:

‘‘Uzun dönemli beklentiler dışında kısa dönemli kárlara yönelik fikirler üretiyoruz. Bu dönemde buna ihtiyaç duyuluyor. Buluşçu pazarlama bir artı değer. Koymadığınız zaman kimse farketmez. Ama uygularsanız herkes fark eder ve rakiplerinizden öne geçersiniz.‘‘

Daha fazla bilgi için tel: 0212 251 23 38
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!