<B> Ayşe AYDIN</B>
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2002 12:55
Microsoft, kişisel çözümlerin ardından yeni bir pazarda daha 'lider' olmak için çalışıyor. Firmalara yönelik kurumsal çözümler birimini güçlendirmeyi ve Türkiye'deki gelirin yüzde 80'ini bu alandan elde etmeyi hedefliyor. Şirketin en büyük kozu piyasaya yeni sürülen .Net sunucusu.
‘‘Krizden önce şirketler bilgi işlem projelerinin getirisini sorgulamadan yatırım yapıyorlardı. Firmaların birçoğu faaliyet dışı kárlarla ayakta duruyordu. Artık faaliyet dışı kár oranları düşecek. Bir projeye ne kadar yatırım yaptığınız ve o yatırımın ne kadarının size döndüğü önem kazanacak.‘‘
Microsoft (MS) Türkiye Genel Müdürü Haluk Maga bilgi işlem yatırımlarının Türkiye'deki şirketler için 'krizden sonra' artan önemini böyle açıklıyor.
Microsoft 1981'den bu yana son kullanıcıya yönelik kişisel ürünler sunuyor. Şirket bu pazarın dünya ligindeki 'takım kaptanı' olarak görülüyor. Ancak MS'in artık bir başka hedefi daha var; 'kurumsal çözümlerde lider olabilmek.'
Microsoft bu amacını gerçekleştirmek için yeni bir ürün piyasaya sürdü: .Net. 2001'de piyasaya sürülen bu sunucu sayesinde şirketler isterlerse sistemlerini sıfırdan başlayarak oluşturabiliyorlar ya da köklü bir değişim yapmaktansa var olan sistemlerine uygun programlar oluşturabiliyorlar. .Net eski sistemlerle yeni sistemlerin uyumlandırılmasını da sağlıyor.
Microsoft 1993'ten bu yana şirketlere özel çözümler sunuyor. Ancak bu alana yoğunlaşması son dört yıla dayanıyor. Şirketin Kurumsal Satış Müdürü Tijen Evirgen Armağan, MS Türkiye'nin kurumsal çözümlerinin toplam gelirdeki payının 2000 sonunda yüzde 30 olduğunu bu oranın 2001 yılı sonunda yüzde 47'ye yükseldiğini belirtiyor. MS Türkiye'nin zamanla büyük oranda kurumsal pazara ağırlık vereceğini belirtiyor: ‘‘Hedefimiz bu oranı yüzde 80'e çıkarmak.‘‘
MS kurumsal çözümlere ağırlık verme kararıyla birlikte kendi içinde de yeniden yapılanmaya gitti. Kurumsal satış ekibi dört kişiden 24 kişiye yükseldi. Ekip, çözümlere yönelik satış eğitimleri aldı. Görev dağılımı ve hizmet anlamında kurumsal satış, çözüm ve partner olmak üzere üç ana bölüme ayrıldı. Nihai bir hedef belirlendi: Şirketleri çevik bir yapıya kavuşturmak. Armağan, bugün Türkiye'de e-ticaretin gereken yerde olmadığını düşünüyor: ‘‘Sanal ticaretin gelişmesi için şirketlerin desteğe ihtiyacı var. Bu anlamda çözümlerimizin önemli bir işlevi olduğunu düşünüyorum.‘‘
DANIŞMANLIK HİZMETİMaga, MS'in şirketlere yalnızca teknik çözüm sunmakla kalmadığını aynı zamanda şirketin kendi içinde uyguladığı yönetim sistemleri konusunda da danışmanlık hizmeti verdiğini belirtiyor: ‘‘Şirketlere projelerini öncelikle bölümlere ayırarak uygulamalarını tavsiye ediyoruz. Kendi deneyimlerimizden yola çıkarak en uygun periyodun üç ay olduğunu düşünüyoruz. Şirketler üç ayda bir hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını kontrol etmeliler. İkinci unsur takım çalışması. Burada projeyi kişilerden bağımsız hale getirmelerini istiyoruz. Projeyi yürüten kişiler ayrılsalar da hedefe ulaşılması gerekiyor. Üçüncü olarak proje yönetimine önem veriyoruz. Projelerin belirlenen zamanda ve şartlarda tamamlanmasına dikkat etmeleri gerektiğini belirtiyoruz.‘‘
Çok ortaklı işbirliğiMicrosoft (MS), kurumsal çözümlerinde hizmet verdikleri şirketin tercihine göre 'ortak' (partner) şirketlerle çalışabiliyor. Bir şirket MS'in sunduğu teknolojinin bir diğer firma tarafından uyumlandırılmasını seçerse Microsoft ortaklarını devreye sokuyor. Örneğin şirket bugüne kadar Denizbank, Gima, Otokoç, SSK'ya sunduğu kurumsal hizmetlerde Veripark,
Koç Sistem, Garanti Teknoloji gibi şirketlerle işbirliği yaptı.
Microsoft Genel Müdürü Haluk Maga, MS'in tüm çözümlerdeki ana hedefinin sınırsız bilgi aktarımı olduğunu söylüyor: ‘‘Amacımız nerede, ne zaman ve hangi araçla olursa olsun bilgiyi istenen şekilde kullanıcıya sunmak. Bu teknolojiler üretildi. Ancak dört yıla kadar kullanılabilir düzeye gelecek. MS Türkiye olarak şu anda e-devlet kapsamında projeler yütüyoruz. Emniyet Genel Müdürlüğü, SSK ve TEDAŞ ile çalışıyoruz.‘‘