OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 16, 2005 00:00
121 kiÅŸinin öldüğü Atina'daki esrarengiz uçak kazası, ardında pek çok soru bıraktı. Tüm dünya, 44 dakika boyunca uçağı izleyen F-16'ların çektiÄŸi video bandın yayınlanmasını bekliyor.Atina’nın 30 kilometre kuzeyinde önceki gün düşen Rum Helios havayollarına ait uçak, ÅŸimdiye kadar görülen en tuhaf kazalardan biri olarak kayıtlara geçerken, bir dolu soru iÅŸaretinin de doÄŸmasına neden oldu. Düşen Boeing 737-300 tipi uçakta bulunan 121 kiÅŸinin öldüğü, cesetlerin çoÄŸunun donmuÅŸ, bazılarının ise yanmış olduÄŸu açıklandı. Kazaya, kabin basıncındaki ani düşüş nedeniyle pilotların bilincini kaybetmesi ve ardından ölmesi sonucu uçağın kontrolünün kaybedilmesinin yolaçtığı belirtiliyor. Kazanın kesin nedeni ise dün sabah bulunan ve deÅŸifre edilmesi için Paris’e yollanan kara kutular sayesinde anlaşılacak. Havacılık uzmanları, kazayla ilgili olarak öne sürülen nedenlerdeki tuhaflıklara dikkat çekiyorlar. Pilotlar neden bildirmedi: Komersant gazetesine açıklamada bulunan Rus Suhoy ÅŸirketi kıdemli pilotları ‘Uçak kabininde basınç kaybı olmuÅŸ olsa bile pilotların en azından durumu kuleye bildirecek zamanı vardı. Bunu yapmamış olmaları ilk tuhaf nokta’ dediler.Neden alçalmadılar: Uzmanlar, ikinci tuhaf geliÅŸme uçak olarak, kabindeki basınç düşmesini gösterdiler. Uzmanlar, ‘Basınç kontrolsüz düşmeye baÅŸladığı an, en acemi pilot bile hemen alçalmaya baÅŸlaması gerektiÄŸini bilir. Halbuki Rum uçağı böyle bir giriÅŸimde bulunmamış bile’ diye konuÅŸtular. F-16’lar niye sadece izledi: Uzmanlara göre, diÄŸer izah isteyen durum ise Yunan hava kuvvetlerine baÄŸlı F-16 savaÅŸ uçaklarının Boeing’i sırf gözlemiÅŸ olmaları. TÃœPLER BOÅž MUYDUBatılı uzmanlar da diÄŸer tuhaflıklara dikkat çektiler. 35 bin feet (yaklaşık 10 bin metre) yükseklikte kabin basıncının ölümcül bir kazaya neden olacak bir ÅŸekilde düşmüş olma ihtimali, uzmanlara olası gelmedi. Uzmanlar, basınç deÄŸiÅŸikliÄŸinden sonra pilotların oksijen maskelerinden çıkan oksijenin zehirli olma ihtimalini sorguluyor. Yoksa kargoda bulunan tüpler boÅŸ muydu?Oto-pilotta 3 saat nasıl uçtu: Arada yolcu veya kabin memurlarının bir müdahalesi oldu mu? Aksi halde uçak Atina’yı çoktan geçerek uçuÅŸuna devam ederdi.Kabindekiler kimdi: Yunan savaÅŸ uçağı pilotları, Rum uçağının pilot kabininde bir ara kim olduklarını ayırt edemedikleri, oksijen maskeli iki insan siluetin uçağı dengelemeye çalıştıklarını söylediler. Bunlar kimdi? Nasıl düştü: Gerçekten yakıtı bittiÄŸinden mi düştü yoksa otomatik pilot bir ÅŸekilde devreden mi çıktı? Mesaj nasıl gitti: Kuzenine ‘pilot dondu... Elveda’ diye SMS mesajı gönderen yolcu, uçak 35 bin feet yükseklikte iken nasıl gönderdi? Mesaj nasıl sahibine ulaÅŸtı?Esrar perdesi: UçuÅŸun son dakikalarında, Yunan hava sahasına girmesiyle birlikte, telsiz baÄŸlantısı kurulamayan uçağın ‘başıboş’ ilan edilmesi üzerindeki esrar perdesi de henüz aralanmadı. Cevap bekleyen sorular121 kiÅŸinin öldüğü Atina’daki esrarengiz uçak kazası, ardında birçok tuhaf soru bıraktı. Uzmanlar ÅŸimdi bu sorulara yanıt arıyor.Pilotlar niye arızayı kuleye bildiremedi?Pilot bilinçsiz bir haldeyken yolcular nasıl mesaj geçti?Basınç deÄŸiÅŸikliÄŸi sonrasında pilotların maskelerinden çıkan hava zehirli miydi? Yoksa oksijen tüpleri boÅŸ muydu?F-16’ların tespit ettiÄŸi kokpitteki iki yabancı kimdi?DüşürmedikYUNAN hükümeti sözcüsü Teodoros Rusopulos, uçağı düşürmeyi hükümetinin aklından bile geçirmediÄŸini, önceki gece geç saatlere kadar elde edilen bulgulardan terör saldırısı ya da sabotaj ihtimali görülmediÄŸini belirtti.Rusopulos, Yunan F-16 savaÅŸ uçakları pilotlarının Kıbrıs Rum yolcu uçağının düşmesinden önce, yolcu veya mürettebattan olduklarını bilmedikleri iki kiÅŸiyi kokpitte uçağın rotasını düzeltmeye çalışırken gördüklerini açıkladı. Türk yolcu yokDÜŞEN Rum uçağında bulunan 6 kiÅŸilik mürettebat ile 115 yolcudan, ilk belirlemelere göre, 108’inin Rum, 12’sinin Yunanlı, kaptan pilotun ise Alman olduÄŸu açıklandı. Uçakta Türk yolcunun bulunmadığı belirtiliyor. Yunan TV’leri, düşen Rum uçağında bulunan yolculardan 22’sinin çocuk olduÄŸunu bildirdi. Â
button