OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 15, 2004 00:00
Kuruluşunun 50'nci yılını kutlayan Migros'un Genel Müdürü Ömer Bozer, sektörde öncülüğü YTL'de de göstereceklerini belirterek, "Taahhüt ediyoruz, YTL ile birlikte fiyat artışları söz konusu olmayacak’ dedi. Bozer, bunun için 100 bin TL'nin altındaki küsuratları aşağıya yuvarlayacaklarını açıkladı.TÜRKİYE'de organize perakendecilik sektörünün ilk kuruluşu olan Migros, bu yıl 50'inci yılını kutlarken Genel Müdür Ömer Bozer, "Bugüne kadar yarattığımız ilkleri bundan sonra da sürdüreceğiz" dedi. Yeni Türk Lirası'nı (YTL) bir devrim olarak nitelendiren Ömer Bozer, bu konuda da sektöre öncülük yapacaklarını söyledi. Fiyat ayarlamalarında yuvarlamaları ayağıya doğru yapacaklarını açıklayan Bozer, "YTL ile fiyatların artması diye bir şey söz konusu olmayacak. Sektörün lideri olarak bunu taahhüt ediyoruz" diye konuştu.YTL BİR DEVRİMDİRMigros'un 1954'ten bu yana gelişimini ve hedeflerini açıklayan Ömer Bozer, Migros'un yurtiçi ve yurtdışındaki başarısının ise ‘öncü olması, ilklere imza atması ve devrimci tarzından’ kaynaklandığını söyledi. Perakandecilik sektörünün diğer sektörlere öncü mesajlar verdiğine dikkat çeken Bozer, yenilikçi tutumlarını YTL konusunda da göstereceklerini dile getirdi. Bunun önemli bir geçiş süreci olduğunu vurgulayan Bozer, "Yılbaşından itibaren kuruşların kıymetini yeniden anlayacağız. Sistem olarak YTL'ye hazırız" dedi.Bozer, müşterilerinin yeni para birimine alışması için bazı mağazalarda şimdiden etiketlerde YTL değerlerin de yazıldığını belirtti. Bozer, YTL'ye geçişle birlikte 100 bin liranın altındaki tüm küsuratların aşağıya doğru yuvarlanacağını söyledi. Bozer, "Örneğin fiyatı 1 milyon 371 bin lira ile 1 milyon 379 bin lirası arası olan ürünler Migroslar'da 1.37 YTL olacak" derken, YTL'nin hayata geçmesi ve vatandaşın YTL'ye kolay çevirebilmesi için de etkin kampanyalar yapmayı planladıklarını da belirtti.YTL'ye geçişi, yenilikçiliği ve kolaylığı nedeniyle desteklediklerini dile getiren Bozer, ‘Bu bir devrimdir. Türkiye'nin bundan sonra bir daha asla kuruşlarını kaybetmemesini arzu ediyoruz’ diye konuştu.Bozer, YTL'ye geçişin fiyatları nasıl etkileyeceği yönündeki soruya ise, gıda ve tarım ürünlerinin fiyatlarının enflasyondaki düşüşte önemli katkısı olduğunu vurgulayarak, ‘Biz sektörün lideri olarak taahhüt ediyoruz, YTL ile birlikte fiyat artışları söz konusu olmayacaktır’ yanıtını verdi.MİGROS'TA TÜFE 7.1Enflasyondaki düşünün fiyatlara, dolasıyla tüketiciye yansıdığını savunan Bozer, Migros'taki fiyat artışlarının ilk 6 aylık TÜFE rakamlarının altında gerçekleştiğini, TÜFE'de yüzde 11.6'lık bir artış olurken, Migros'taki artışın yüzde 7.1 düzeyinde kaldığını belirtti. Migros'un ilk 6 aylık sonuçlarını göre konsolide satışlarının 1 katrilyon lirayı aştığını ve dolar bazında yüzde 15'lik büyüme sağladığını kaydeden Bozer, faaliyet kárının reel bazda yüzde 45 artırıldığını ve 34.9 trilyon lira düzeyinde esas faaliyet kárı elde edildiğini belirtti.KAMPANYALARA DEVAMBozer, bugüne kadar "Gıdada taksit olmaz" görüşünü savunmalarına karşın Migros'un 50'inci yılı nedeniyle "tek ödemede yüzde 12 indirim veya 12 ay taksit" kampanyası yapmalarının "Eylül ayında tüketicilerin bütçelerinin son derece sıkışık olmasından" kaynaklandığını belirtti. Kampanya ile satışlarda yüzde 30-40 artış olduğunu söyleyen Bozer, müşterilerin büyük bir bölümünün indirimi tercih ettiğiğini belirtirken, bundan sonra da Ramazan, Yılbaşı gibi özel dönemlerde benzer kampanyalar yapabileceklerini dile getirdi. Galata Köprüsü'nde perakende meşalesiMİGROS'un bugün gerçekleştirilecek 50'inci yıl kutlamasında, Migros Türk'ün 20 satış arabasıyla İstanbul'a dağıldığı Galata Köprüsü üzerinde perakende meşalesi yakılacak. Kutlama sırasında İsviçre Migros'un kurucusu senatör Duttweiler'in 1930 yılındaki 1 numaralı satış arabası, törenle Rahmi
Koç Sanayi Müzesi'ne armağan edilerek, ziyarete açılacak. Akşam yapılacak kutlama töreninde ise, Migros'un kuşaklararası yolculuğuna yer veren perakende tarihi belgeselinden özet görüntüler gösterilecek. Yönetmenliğini Enis Rıza'nın yaptığı bu belgeselde Türkiye'de moden perakendeciğilin gelişimi anlatılıyor.Rusya'ya 270 milyon dolar daha yatacakÖMER Bozer, bugün 7 coğrafi bölgede 180 Migros, 273 Şok, Sanal Market, Kangurum, 5 Migros Alışveriş Merkezi, 4 ülkede 37 Ramstore Mağaza ve Ramstore Alışveriş Merkezleri ile organize perakendecilik sektöründe önemli bir yer edindiklerini vurgulayan Bozer, yurtiçinde olduğu gibi yurtdışında da büyümesini sürdüreceğini belirtti. Bozer, yurtdışında planlanan yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi: "Şu anda Mekadonya'nın Üsküp kentinde inşaatı devam eden yatırımımız sürüyor. Bunu 2005 nisan ya da mayıs ayında açmayı planlıyoruz. Rusya için 3 yılda 250-270 milyon dolarlık mağaza yatırımı yapmayı öngörüyoruz. Buradaki hedefimiz ciroyu 800 milyon dolara çıkarmak. Kazakistan'da 6 aylık dönemde 2 veya 3 mağaza daha açacağız. Ukrayna ile Suriye'nin yakından ilgileniyoruz. Prensibimiz, özellikle yakın çevrede pazara ilk giren avantajını yakalayacağımız ülkelerde yer almak."Her metrekarede 3 bin 644 dolarlık satış varMİGROS'un yurtiçi ve yurtdışı mağaza sayılarındaki artışla net satış alanlarını da artırdığını belirten Ömer Bozer, bu yılın ilk 6 ayında 21 mağaza açtıklarını ve böylece net satış alanının 405 bin metrekarenin üzerine çıktığını belirtti. Geçen yılın ilk yarısında net satış alanının 375 bin metrekare olduğunu belirten Bozer, metrekare başına satış rakamının da bu yıl 3 bin 644 dolara ulaştığını kaydetti. Ayda 12 milyon müşteriyi yakaladıkÖMER Bozer, 2004 yılını yurtiçinde 1.9 katrilyon lira ciroyla tamamlayacaklarını, yurtdışında ise 460 milyon dolar civarında ciro öngördüklerini açıkladı. Bozer, hedeflerini ise ‘4 senede ciromuyu ikiye katlamak" şeklinde açıklarken, bunun 4 katrilyon lira civarında bir rakamı ifade ettiğine dikkat çekti. Şu anda 7 bin çalışanı bulunan Migros'un 2003'de 11 milyon olan aylık müşteri sayısının, bu yıl 12 milyon sınırını zorladığını kaydeden Bozer, eylülde 12 milyon müşteri rekorunu aşmayı beklediklerini söyledi.20 arabadan 490 mağazaya1954: Türkiye'de pahalılık, karaborsa ve yokluk yılları. Dönemin Başbakan'ı Ticaret Bakanı Fethi Çelikbaş'ı modern perakendeciliği kurmakla görevlendiriyor. Araştırmalar sonucunda İsviçre'de Migros ile ucuzluk sağlayan senatör Duttweiler Türkiye'ye davet ediliyor. Yüzde 51'ine Migros İsviçre'nin sahip olduğu Migros, Türkiye'de İstanbul Belediyesi, Toprak Mahsulleri Ofisi, Et ve
Balık Kurumu, Ziraat Bankası ortaklığı ile kuruluyor. 1955: Migros, 30 Eylül'de 20 satış arabasıyla Galata Köprüsü'nden geçerek Ä°stanbullular ile tanışıyor. Fiyat etiketi, son kullanma tarihi, tek fiyat ve standart ürün uygulaması ile tanışan Türkiye'de Migros'un faaliyete geçmesi büyük bir olay oluyor.1957: Migros ilk self servis maÄŸazasını Balıkpazarı'nda açıyor. Sadece 114 metrekare olan bu maÄŸaza günde 3 bin kiÅŸiye hizmet veriyor.1967: Ä°lk insert çıkarılıyor. M Bülten adı verilen broşürde ev ekonomisi, ürün bilgileri gibi konulara yer veriliyor.1971: Migros'un ilk modern süpermarketi ÅžiÅŸli'de açılıyor. 910 metrekarelik maÄŸazada ilk kez bin 600 ürün tek bir satı altında satılıyor. 1974: Ä°sviçre Migros zarar ettiÄŸi için Türkiye'den ayrılmak istiyor. Ä°sviçre Migros'un ilk ve tek yurtdışı deneyimi de bugüne kadar Türkiye'de. Koç Holding Kurucusu Vehbi Koç, hisselerin Koç'a alınmasını saÄŸlıyor. 1980: 30 maÄŸazaya ulaÅŸan Migros, yılın ikinci yarısında Ä°stanbul dışındaki ilk maÄŸazasını Ä°zmir'de açıyor.1991: Migros ilk çaÄŸdaÅŸ maÄŸazacılık örneÄŸi olarak MMM Migros Atrium açılıyor. Artık Türkiye'de içinde 20-25 binden fazla barkodlu ürün olan büyük maÄŸaza devri baÅŸlıyor. Aynı yıl Migros halka açılıyor. Kredi kartıyla ödeme, 22.00'ye kadar, haftasonu açık maÄŸazalar, ilk digital etiketler, part-time uygulaması, ambalajlı et satışı bu dönemde Migros'ta baÅŸlatıyor.1995: Migros farklı formatlarda büyüme kararı alıyor. Ucuzluk marketleri Åžok'lar devreye giriyor.1996: Uluslararası pazarlarda yer alma kararı alan Migros ilk yurtdışı maÄŸazasını Bakü'de açıyor. Bu yatırımı 1997'de Rusya, 1999'da Kazakistan ve 2000'de Bulgaristan Ramstore'lar izliyor. 1997: Migros AlışveriÅŸ Merkezi, Migros Sanal Market faaliyete geçiyor. 1998'de ilk sadakat kartı Migros Club çıkıyor.2004: 50 yıl sonra Migros 490 maÄŸaza ile Türkiye'de 7 coÄŸrafi bölgede, 4 ülkede faaliyetlerini sürdürüyor. 7 bin çalışanı bulunan Migros'tan aylık alışveriÅŸ yapanların 12 milyon kiÅŸiyi buluyor. Â
button