Yüksek petrol vurdu, Delta ve Northwest konkordato istedi

Güncelleme Tarihi:

Yüksek petrol vurdu, Delta ve Northwest konkordato istedi
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 16, 2005 00:00

ABD’de günde 500 bin yolcu taşıyan, Delta ve Northwest Airlines, Ä°flas Koruma Yasası’ndan (konkordato) yararlanmak için Ä°flas Mahkemesi’ne baÅŸvurdu. Delta, ABD’nin 3’üncü, Northwest ise 4’üncü büyük havayolu ÅŸirketi olarak biliniyor, Delta günde 340 bin Northwest ise 160 bin yolcu taşıyor.ABD’nin ünlü iki havayolu ÅŸirketinin, yüksek akaryakıt fiyatlarına ve düşük ücretle yolcu taşıyan havayolu ÅŸirketlerinin rekabetine yenik düştüğü, iflasa karşı uzun süre direnen 2 ÅŸirketin sonunda, 11’inci madde olarak adlandırılan Ä°flas Koruma Yasası’ndan yararlanmak amacıyla baÅŸvuruda bulunduÄŸu bildirildi.UÇUÅžLAR DEVAM EDECEK: Ä°ki ÅŸirketin dev kapasiteleri nedeniyle kapanmalarının sözkonusu olmadığı, Delt ve Northwest’e ait uçuÅŸların ve ‘hediye mil’ uygulamalarının geçmiÅŸte olduÄŸu gibi devam edeceÄŸi duyuruldu.ÇALIÅžANLAR DÄ°RENÄ°YOR: Her iki ÅŸirketin toplam 90 bin çalışanı bulunuyor. ABD Ä°flas Koruma Kanunu’ndan yararlanan ÅŸirketlerin rekabet güçlerini arttırmaları için yeniden yapılanmaları gerekiyor. Delta ve Northwest’in yeniden yapılanma çalışmaları sırasında binlerce çalışanın iÅŸine son verilebileceÄŸi bunun da sendikalarla, iÅŸverenler arasında önemli sorunlara yol açacağı kaydedildi. ABD havayolu ÅŸirketleri 11 Eylül saldırıları ardından girdikleri krizi henüz aÅŸamadı. ABD havayolları kapasitesinin yarısını oluÅŸturan en büyük 3 havayolu ÅŸirketi Ä°flas Koruma Yasası’ndan yararlanıyor. Delta’nın 1 yıldır Ä°flas Mahkemesi’ne baÅŸvurmamak için mücadele ettiÄŸi ve ÅŸirketin Dallas’ta bulunan operasyon merkezini kapatarak tasarruf önlemi almaya çalıştığı biliniyor. Northwest’te 11’inci maddeden yararlanmak amacıyla baÅŸvuru yapmadan, ‘Yeniden yapılanma planı’nı hayata geçirmeye baÅŸlamıştı. TASARRUFA GÄ°DÄ°LECEK: Ä°flas Mahkemesi’ne yapılan baÅŸvuru sonrası bir açıklama yapan Delta CEO’su Gerald Grinstein, Delta’nın finansal sorunlarının ciddi olduÄŸunu, ancak sorunlara çözüm bulunacağını söyledi. Grinstein, ÅŸirketin geçtiÄŸimiz 2 yılda aldığı tasarruf önlemleri ile 2 milyar dolarlık bir maliyet tasarrufuna gittiÄŸini, bunun da Delta’nın kárá geçebileceÄŸinin göstergesi olduÄŸunu ifade etti. Northwest CEO’su Doug Steenland, ÅŸirketinin geçtiÄŸimiz yıla göre yüzde 50 oranında artan akaryakıt fiyatlarından olumsuz yönde etkilendiÄŸini, yeni fiyatların Northwest’e bir yıllık ek maliyetinin 3.3 milyar dolar olduÄŸunu bildirdi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!