Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2004 20:07
Kavrakoğlu Consulting'inn kurduğu web tabanlı eğitm programı The MBA Club, şirketlerin strateji yönetimi, organizasyon, finans, kalite gibi alanlardaki sorunlarına internet üzerinden çözüm buluyor. Şirket www.thembaclub.com sitesi ile her sektörden firmaların üst düzey yöneticilerine farklı ve uygulamaya dayalı e-MBA eğitimi veriyor. Şu ana kadar 40 firmaya hizmet veren Club'ın bundan sonraki hedefi yurtdışına açılmak.
Kavrakoğlu Consulting, MBA (İş İdaresi Masteri) eğitimine kurduğu web tabanlı eğitim programı The MBA Club ile yeni bir boyut getirdi. Danışmanlık sektöründe 30 yıldır faaliyet gösteren şirket, tecrübe ve birikimlerini The MBA Club aracılığıyla firmalara aktarmayı hedefliyor.
The MBA Club dört yıl önce kurulmuş. www.thembaclub.com sitesinde web tabanlı e-öğrenme yöntemiyle hizmet veriyor. Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren şirketler strateji yönetimi, organizasyon, finans, kalite, kurum kültürü, insan kaynakları, pazarlama ve satış gibi konularda sorunlarına çözüm olabilecek uygulamaya dayalı bilgilerden yararlanıyorlar.
Kavrakoğlu Consulting Başkanı Prof. Dr. İbrahim Kavrakoğlu, The MBA Club'ın yıllardır edindikleri yönetim danışmanlığı birikimlerinden özel sektörün uygulamalı bir şekilde yararlanmasını sağlama fikrinden doğduğunu anlatıyor. Edindikleri tecrübeleri harmanlayarak site üzerine aktardıklarını belirten Prof. Dr. Kavrakoğlu, Club'ten şu ana kadar 40 şirketin eğitim aldığını söylüyor.
İnteraktif olan The MBA Club üzerindeki MBA derslerinden yararlananlar sorularını o alandaki uzmanlara yöneltebiliyor. İki ayda bir de danışmanlarla yüz yüze gelerek eğitim ve danışmanlık alıyorlar.
Eğitimde küresel örnek ve uygulamalarla şirketlerin sorunlarına çözüm bulmaları sağlanıyor. Prof. Dr. Kavrakoğlu, eğitimleriyle firmaların performanslarını ve verimliliklerini artırdıklarını ifade ederek, ‘‘İç piyasada tüketim gücünün düşmesi nedeniyle en fazla yurtdışında rekabet, markalaşma ve satışları artırma konularında bize ve Club'a danışılıyor. Satışlarını artırmak isteyen firmalardan çok talep oluyor. Satışı artırmak sadece satış eğitimi almakla olmuyor. İnsan kaynakları, finans, pazarlama politikalarının da değiştirilmesi gerekiyor’’ diyor.
YURTDIŞINA AÇILACAK
The MBA Club'ın sadece büyük kuruluşlara değil, KOBİ'lere de hitap etmesi planlanıyor. Bununla ilgili çalışmalara başlamışlar. Ayrıca devlet kurumlarının da, bu eğitim ve bilgilerden yararlanmasını hedefliyorlar.
En büyük hedeflerinin sitenin yurtdışına açılması olduğunu belirten Prof. Dr. Kavrakoğlu, The MBA Club'ın İngilizce seçeneği de olduğunu ve çevre ülkelerde özellikle Rusya'da kullanılmasını sağlamak istediklerini kaydediyor.
Prof. Dr. Kavrakoğlu, The MBA Club'daki bilgilerin sürekli güncellendiğini ve bilgilerde gerekli görüldüğünde değişiklik yapıldığını belirtiyor. Kavrakoğlu Danışmanlık'ın 35 çalışanı bu site için çalışıyor. Club'ın kuruluşu için bir milyon dolara yakın bir yatırım yapılmış. Site için gerekli yazılımı da kendileri üretmiş. The MBA Club'tan eğitim ve danışmanlık alan şirketler arasında Hugo Boss, Turkcell, Erdemir, THY, Türkiye İş Bankası gibi firmalar bulunuyor.
Prof. Dr. İbrahim Kavrakoğlu, Club'la şirketler arasında e-öğrenmenin yaygınlaşmasına da katkıları olduğunu dile getiriyor. Şu ana kadar iki bin 200 kişi sistemleri üzerinden eğitim almış.