Esma ÇAKIR/İSTANBUL
Oluşturulma Tarihi: Ocak 17, 2008 00:00
Isparta’da 30 Kasım gecesi 50 yolcusu ve 7 mürettebatıyla düşerek Türkiye’yi yasa boğan World Focus'a ait ve Atlasjet adına uçan uçağın enkazında bulunan bir not, yolcuların uçağa binmek istemediklerini ortaya çıkardı. Soruşturma dosyasına konan ve kimin yazdığı tespit edilemeyen notta "uçakta daha önceden arıza çıktığı için, yolcuların bu uçakla uçmak istemiyoruz" dediği şeklinde bir ifade yer alıyor.
İŞTE UÇAK MÜRETTEBATI
OLAY YERİNDEN İLK GÖRÜNTÜLER...
DAKİKA DAKİKA UÇAK KAZASI...
TÜRKİYE'DEKİ UÇAK KAZALARI...
ISPARTA seferini yaparken Süleyman Demirel Havalimanı’na iniş için alçaldığı sırada düşen World Focus Havayolları’na ait, Atlasjet Havayolları tarafından kiralanan MD83 tipi yolcu uçağın düşmesiyle ilgili soruşturma gizlilik içinde sürdürülüyor. Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcılığı’nün yürüttüğü soruşturma dosyasına, enkaz kaldırma çalışmaları sırasında Süleyman Demirel Üniversitesi Adli Tıp Kurumu’nda görevli Otopsi Teknisyeni Kadir Özbek’in bulduğu küçük bir not kağıdı da delil olarak kondu. Sarı renkli ve kan lekeli not kağıdı, savcılığa iletildi.
Kazada ölen 50 yolcudan birinin yazdığı, ancak kimin ve kime yazdığına dair herhangi bir iz bulunamayan kağıtta "İST-T2X bacağı için 40 dk. gecikme yaşandı. Yolcular bugün uçtuğumuz TC-AKM uçağı daha önceden arıza çıkardığı için ’Tekrar bu uçakla uçmak istemiyoruz’ şeklinde konuştular. Kaptanlar havadayken anons yapmadı" ifadesi yer alıyor. Kağıda ayrıca dağınık bir şekilde, "Capt. George Cosmo F/O İsmail Kitapçı, İST-T2X.İST. Feryal Evren M. Bulut B. Koşdoğan M. Dandin" gibi küçük notlar da düşülmüş. Bu not, Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcılığı’nın gizlilik içinde yürüttüğü soruşturma dosyasına kondu.
Karakutu arızalı çıktı
Keçiborlu’nun Çukurören Köyü yakınlarında, 1800 metre yükseklikteki Türbetepe Mevkii’nde 30 Kasım gecesi, saat 01.30 sıralarında düşen World Focus'a ait Atlasjet tarafından kiralanan uçakta 50 yolcu ve 7 mürettebat hayatını kaybetmişti. Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ise ön incelemeden elde edilen ilk somut sonuçları, "Bu kazaya neden olacak herhangi bir meteorolojik durum yoktur. Uçağın Hava
Trafik üniteleri ile haberleşmesinde çarpma anına kadar hiçbir problemi olmamıştır. Uçuş ekibi tarafından hava trafik ünitelerine bildirilmiş herhangi bir anormal durum raporu yoktur. Uçağın teknik bakımlarıyla ilgili bir sorun yok. Rotadan sapma var ama bunun nedenini bilemiyoruz" diye açıkladı. Daha sonra kara kutuda ilk incelemeler gerçekleştirildi. Buradan çıkan sonuç ise uçağın 30 derecelik bir hatayla yanlış yöne döndüğü ve Burdur Gölü yerine Türbetepe’ye yöneldiği yönündeydi. Almanya’da yapılan incelemede ise uçağın karakutusunun arızalı olduğu ve 9 gün boyunca hiç kayıt yapmadığı belirlenmişti.
Amerika’da ilk dava 18 Ocak’taISPARTA’da düşen Atlasjet uçağında bulunan Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Engin Arık’ın oğlu Yavuz Arık’ın, MD-83 tipi uçağın üreticisi Mc Donnell Douglas ile Boeing şirketleri aleyhine ’teknik hata’ iddiasıyla açtığı dava 18 Ocak’ta Chicago’da görülmeye başlayacak. Arık’ın vekaletname verdiği Ribbeck Law Hukuk Bürosu’nun avukatlarından Monica Kelly, diğer yolcu yakınlarından da vekalet alabilmek için Isparta’ya yeniden geldi. Bu arada Avustralya’da faaliyet gösteren bir hukuk bürosu ile ortak olan Türk hukuk bürosu Kaya Avukatlık’ın avukatları da aileleri ziyaret etmeye başladı.