YO! Sushi: Åžirketinizi Formula-1'de gibi yönetin

Güncelleme Tarihi:

YO Sushi: Şirketinizi Formula-1de gibi yönetin
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2002 00:00

YO! Ssuhi adlı restoran zincirini kurup, Londra'da yılın giriÅŸimcisi seçilen Simon Woodrofe, ‘‘200 yıl sonrasını hayal edip, bugünle birleÅŸtirin, baÅŸarılı olun. Åžirketinizi Formula-1'de yarışır gibi yönetin’’ dedi.LONDRA'da yılın giriÅŸimcisi ve lokantacısı seçilen YO! Sushi'nin kurucusu Simon Woodrofe, ‘‘Özel sektörde olmak, Formula-1'de yarışmak gibidir. Åžirketinizi Formula-1'de yarışır gibi yönetirseniz rakiplerinizi geçersiniz’’ dedi. BaÅŸarılı ÅŸirketlerin özelliÄŸinin sürekli yenilik yapmak olduÄŸunu belirten Woodrofe, 2002 Marka Konferansı'nın ikinci gününde yaptığı konuÅŸmada, Yo!Sushi markasını nasıl yarattığını anlattı. Woodrofe, devamlı kendini yenilediÄŸini belirterek, ‘‘Dünyada giriÅŸimci olmak böyle bir ÅŸey. Bizler insanoÄŸlu olarak teknolojinin hızını abartırız. Bugün rüyalarımızda bile önümüzdeki 10 yılı hayal edemeyiz. Ben bu amaç doÄŸrultusunda çalıştım ve elemanlarımın hepsinin devrimsel kiÅŸiler olmasına ve önümüzdeki 10 yılı görebilecek kiÅŸiler olmasına önem verdim’’ diye konuÅŸtu.BaÅŸarının farklılıktan geçtiÄŸini söyleyen Woodrofe, ‘‘200 yıl ileriyi hayal edip, bu hayali geriye dönerek birleÅŸtirebiliyorsanız baÅŸarılı olursunuz. Ben baÅŸarımı böyle saÄŸladım. Åžirketler bir yıl sonranın kárını düşünmek yerine, uzun soluklu bir vizyona sahip olmalı’’ dedi.‘‘Bugüne kadar hayallerinin peÅŸinden gidip bunu gerçekleÅŸtirmeye çalışan insanların hiç birinin piÅŸman olduÄŸunu görmedim’’ diyen Woodrofe, amacının hayallerin peÅŸinden koÅŸmak olduÄŸunu ve bu konuda kendisiyle gurur duyduÄŸunu söyledi.ÅžARKI YAZIP SÖYLÃœYORÅžarkı sözü bile yazmayı baÅŸardığını belirten Woodrofe, ‘‘Hayal ettikten sonra her ÅŸey yapılabilir. Ben Yo!Sushi'nin nasıl oluÅŸtuÄŸunu anlatan bir ÅŸarkı sözü yazdım. Çok beÄŸenildi ve bestelendi. Yakında plakçılarda görebilirsiniz’’ dedi. Woodrofe, ardından kendi yazdığı ÅŸarkının düzenlenmiÅŸ halini Marka Konferansı'nı izleyenlere söyleyerek büyük alkış aldı. Woodrofe, Yo! markasının doÄŸuÅŸunu ise şöyle anlattı: ‘‘16 yaşında okulu terk ederek 30 yıla yakın eÄŸlence sektöründe çalıştım. Konser ve televizyonlarda sahne tasarımı yaptım. Ama bir gün üniversitelerden mezun olan mimar ve tasarımcımlar bu iÅŸle ilgilenince bir ÅŸey bildiÄŸim anlaşılmasın diye ayrıldım. O an ne yapacağımı bilmiyordum. Ya kamyon şöförü olacaktım ya da erkeklerin her zaman korktuÄŸu ÅŸey olan annemin yanına dönecektim. Sonra tüm fikirlerimi ve projelerimi bir yıl boyunca bir deftere yazdım ve bir yılın sonunda bu yazdıklarımı okuyunca perakendecilik sektörüne girmem gerektiÄŸini anladım. Derken bir gün Japon lokantasında otururken bir Japon arkadaşım sushi bar fikrini verdi ve kafamda bir ışık yandı.’’HAMAMDAN FÄ°KÄ°R ÇALDIMWoodrofe, bir yaÅŸam tarzı haline gelen YO markasıyla 2004 yılında Londra'da YOTEL'i açacaklarını belirterek, ‘‘Bu otel Japonya'daki kapsül oteller gibi olacak. Ayrıca hazır giyim sektörüne girererek önümüzdeki hafta YO markasının satılıdığı bir maÄŸaza açıyoruz. YO markalı ürünler Ä°talya'da da satılacak’’ dedi. YO adıyla güzellik salonları ve SPA'lar açacaklarını da kaydeden Woodrofe, ‘‘Açıkça söylemem gerekirse bu salonları açarken Ä°stanbul'daki hamamlardan fikir çaldım’’ diye konuÅŸtu. Küçük kız bana ‘yo’ dedi YO! Sushi böyle doÄŸduŞİRKETÄ°NE ‘‘YO’’ ismini koymasının sebebini bir küçük kızın her gün kendisine naber yerine ‘‘Yo’’ demesi olduÄŸunu söyleyen Simon Woodrofe, ‘‘Ayrıca Yo kelimesi Japonya'da erkeklere argo olarak 'naber oÄŸlum' demekmiş’’ dedi.Bankadan kredi ve arkadaÅŸlarından borç alarak Londra'daki Soho Bölgesi'nde ilk Yo!Sushi barını açan Woodrofe, ‘‘Sattığınız gıda çok çok iyi olmalı ancak bu insanları çekmeye yetmez. Onun için farklılıklar yapmalısınız. Üç ay sushi barlar üzerine araÅŸtırmalar yaptım’’ diyerek, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Japonya'dan sushi yapan robotlar getirdim. Masalara su ve bira musluÄŸu koydum. Lokantanın ortasında içecek servisi yapan robotlar kullandım. Garsonlarım ÅŸarkı söyleyip masaj yapıyordu. Her gün farklı bir ÅŸey yapınca barın önünde kısa sürede kuyruklar oluÅŸmaya baÅŸladı. Åžimdi Yo!Suhshi barlarının sayısı 5'e yükseldi.’’Önbilgin: Biz klon deÄŸil mutantızCNN Türk BaÅŸkan Yardımcısı Efe Önbilgin, bir klon deÄŸil bir mutant olduklarını söyleyerek, ‘‘Klonlar ölür, ama mutantlar çevreye uyumlu olduÄŸundan baÅŸarılı olurlar’’ dedi. Efe Önbilgin, Marka Konferansı'nda yaptığı konuÅŸmada, ilk etapta insanların CNN Türk'ün CNN'in sadece bir tercümesi olup olmayacağı konusunda tereddütte olduÄŸunu belirterek şöyle konuÅŸtu: ‘‘CNN Türk ilk kurulduÄŸunda CNN bir tasarımcı yollayarak dekoru sarı, yeÅŸil ve kırmıza boyadı. Biz bunun PKK bayrağının renkleri olduÄŸunu söyleyerek hatadan hemen geri döndük. Biz CNN'den farklıyız, çünkü biz Türkiye'nin kanalıyız. Bunu ispatladık.’’3 Kasım seçimlerindeki baÅŸarılarının CNN Türk markasının uluslar arası alanda baÅŸarısını kanıtladığını belirten Önbilgin, ‘‘Seçim sonuçlarını tüm dünya medyasına ilk veren CNN Türk oldu. Bu yıl ilk defa CNN Türk, seçim sonuçlarını Reuter, AFP, Anadolu Ajansı ve TRT'den önce seçim sonuçlarını dünyaya duyurdu’’ diye konuÅŸtu.Goldman Sachs'in CNN Türk'e yaptığı yatırımdan 6 kat fazla deÄŸer biçtiÄŸini belirten Önbilgin şöyle konuÅŸtu:‘‘Şimdi Türkiye'de bir çok ÅŸirket uluslarası televizyon kanallarına onlar yaptı gelin bizde yapalım diyorlar. Biz ürün ve markanın beraber oluÅŸması ve beraber güçlenmesi gerektiÄŸine inandık. Taahhütlerin ve sözlerin tutulması gerektiÄŸine inandık. Ãœrün iyi de, olsa anlatmak ve duyurmak gerekiyor. Ama ürün yoksa marka da yok.’’‘Marka’ deneyimden çıkarLÄ°DERLÄ°K geliÅŸimi konusunda Avrupa'nın en tanınmış uzmanlarından, Institute Of Human Development'ın BaÅŸkanı Adrian Gilpin, yaÅŸanılan deneyimin gerçek marka olduÄŸunu söyledi. Gilpin, ‘‘Reklamlarda sunduÄŸunuz marka vaatleri gerçekte yerine getirmiyorsa gerçek deÄŸildir. Ä°nsanlar reklamlardan sonra iyi bir hizmet beklerken hayal kırıklığına uÄŸrarsa, marka bir anda uçuverir’’ dedi.Gilpin, 2002 Marka Konferansı'nın ikinci gününde ‘‘Durdurulamayan Bir Marka Olarak Kendiniz’’ konulu konuÅŸmasında, markaların geliÅŸiminde liderlerin itici gücünün öneminin büyük olduÄŸunu söyledi. Dünyada bütün dinlerin, felsefelerin ve liderlerin ortak olarak söylediÄŸi ‘‘DoÄŸru olduÄŸunu düşündüğünüz ÅŸey, sizin kiÅŸiliÄŸinizi gösterir’’ sözlerine dikkat çeken Gilpin, ‘‘Kendi fikirleriniz, kendi gerçeklerinizdir. Liderlik ve marka kafada olup biten ÅŸeylerdir. Nereye gitmeniz gerektiÄŸini görmeniz ve buna inanmanız lazım. BaÅŸarı burada yatar. BaÅŸarılı kiÅŸi nereye gideceÄŸini belirlemiÅŸ kiÅŸidir’’ diye konuÅŸtu.Gilpin, dünyada lider olarak yaÅŸayaÅŸan kiÅŸilerin sonsuz seçeneklerini olduÄŸunu düşündüklerini kaydederek, ÅŸunları söyledi:‘‘Lider olmak için kuvvetli bir inanca sahip olmalısınız. Edison ampulü bulmadan önce sadece 3 bin deneyini ampül nasıl yaratılmaz diye yapmış. Pes etmeyenler baÅŸarısızlıkları göze alabilirler. Bugün baÅŸarısız olmanız sizin baÅŸarısız olduÄŸunuz anlamına gelmez.’’Gilpin hayal gücünün gerçekleÅŸtirilmesine kendi hayatından da ÅŸu örnekleri verdi: ‘‘6 yaşındayken ailemden uzakta bir okulda okuduÄŸum için ufak yeÅŸil kutuları telefon diye kullanarak onlarla konuÅŸtuÄŸumu hayal ederdim. O zaman telefonlar çevirmeli telefonlar olduÄŸundan bu hayalim ÅŸu anki cep telefonlarının aynısıydı. Ama bu hayalimi gerçeceÄŸe dönüştürümedim. Yıllar sonra bu gerçekleÅŸince ne Nokia, ne de diÄŸer firmalar gerçekte benim icadım olan bu bulaÅŸa hiçbir telif vermedi.’’Hürriyet'in ilan tarihi2002 Marka Konferansı'nın ana sponsorlarından olan Hürriyet Gazetesi, konferansın giriÅŸinde 1948 ile 2002 yılları arasında yayınladığı ilanlardan örneklerin sunulduÄŸu bir stand açtı. Konferansı izleyenlerin büyük merakla incelediÄŸi standda, Türkiye'nin en büyük markalarının geçmiÅŸte verdiÄŸi ilanlar ve tanıtımlar sergileniyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!