Güncelleme Tarihi:
Trafik denetleme ekipleri, alkollü otobüs şoförlerine göz açtırmıyor. Ankara'da yapılan denetimde, alkollü olduğu belirlenen Lüks Adana Firması'na ait otobüsün sürücüsü hemen indirildi. Trafik yetkilileri, ‘‘Bu denetimi ilk başta firmalar yapmalı’’ uyarısında bulundu.
ANKARA şehirlerarası otobüs terminalinde iki gün önce alkol aldığı belirlenen üç şoförün ardından, dün de sefere çıkmaya hazırlanan bir otobüs sürücüsünün alkollü olduğu tespit edildi.
Trafik denetleme ekipleri, Adana'ya gitmeye hazırlanan 01 LV 997 plakalı Lüks Adana firmasına ait otobüste kontrol yaptılar. 37 yaşındaki sürücü Turan Kozanoğlu'nda yüzde 45 alkol belirlendi. Ehliyeti 3 aylığına geri alınan sürücü otobüsten indirildi. Lüks Adana firmasının sorumlusu Mehmet Yiğenoğlu da, Kozanoğlu'nun işine son verdiklerini bildirdi.
DENETİMİ FİRMA YAPMALI
Ankara Trafik Denetleme Şube Müdürü Himmet Oktan, son bir ay içinde 6 alkollü sürücü hakkında işlem yaptıklarını söyledi. Kazalara karşı yalnızca polisiye tedbirlerin yeterli olmadığını vurgulayan Oktan, tüm vatandaşların bu konuda duyarlı olması gerektiğini söyledi. Oktan, firmaların 40 milyarlık otobüsleri böyle sorumsuz sürücülere teslim etmelerini anlayamadığını kaydederek, ‘‘Bu denetimi ilk başta firmalar yapmalıdır’’ dedi.
3 AYDA 101 ÖLÜ
Bu arada Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı, Temmuz-Eylül ayları arasında 10 yolcu otobüsünün karıştığı kazaları incelemeye alarak bir rapor hazırladı. Rapora göre, 101 kişinin öldüğü, 250 kişinin de yaralandığı bu kazalarda Erzurum Koop, Ağrı Tur, Bektaşlar Tur firmalarının sürücülerinin uykusuz ve yorgun araç kullandıkları belirlendi. Akdeniz, Lider, Ulusoy ve Zafer firmalarının sürücülerinin de aşırı hızla araç kullandığı ortaya çıktı.
RUS RULETİ GİBİ
Yapılan incelemede, sözkonusu kazaların tamamının 17.00-06.30 saatleri arasında meydana geldiğini saptayan trafik uzmanları, ekonomik olarak güçlü olmayan ve taahhüt ettikleri ödemeleri yerine getirmeye çalışan otobüs firmalarının sürücü sayısında kısıntı, sefer sayısında ise artırma yaptıklarına dikkat çektiler. Bunun sürücülerin çalışma saatini artırdığını, ancak Türkiye'deki işsizlik sorunu dolayısıyla sürücülerin buna itiraz edemediğini belirten uzmanlar, bu sürücülerin yorgun ve uykusuz kalmaları dolayısıyla kazaya karışma risklerinin de arttığını kaydettiler. Aşırı hız ve hatalı sollamayı ''Rus ruletine'' benzeten uzmanlar, sürücülerin bilinenin aksine karla kaplı yollarda daha az kaza yaptıklarını, açık veya yağmurlu havalarda daha çok kazaya karıştıklarını vurguladılar. Kazaya karışan sürücülerin yüzde 60'nın 19-30 yaşları arasında olduğuna işaret eden uzmanlar, tecrübeli sürücülerin daha az kaza yaptığını belirttiler.
KEMER ŞART OLMALI
Emniyet Genel Müdür Yardımcısı ve Trafik Hizmetleri Başkanı Şevket Ayaz, otobüs ve minibüslerde emniyet kemeri uygulaması olmamasının yaralı sayısını artırdığını söyledi. Ayaz, otobüs ve minibüslerde emniyet kemeri kullanımının zorunlu hale getirilmesi gerektiğini belirtti. Türkiye'de halen 60 bin otobüs bulunduğuna dikkat çeken Ayaz, Ulaştırma Bakanlığı'nda bunların sadece 6 bininin kayıtlı olduğunu bildirdi.